Turbo sesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan batari
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

batari

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
308
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Herkese selam, sabah aracin tüm yağinin boşalmasi nedeniyle 50-100 mt gibi bir mesafe benzinciye kadar sürmek durumunda kaldim. Bu esnafa bir kaç kez stop ederek ekrandaki motor hasar riski uyarisinin gideceğini düşünmüştüm. Ancak benzinciye vardiğimda kaputu açinca her tarafin yağ olduğunu gördüm. Tabi keşke hiç sürmeseydim dedim ama iş işten geçmişti. Neyse, vardiğim benzincide araca yeni yağ aldim oradaki usta yağ filtresini de değiştirdi. Bu değişiklikten sonra içim rahat etmedi kendi ustama gittim. O da filtlereden değil civata dan falan dedi. Neyse tüm bunlardan sonra ustama gidene kadar aracta bir uğultu sesi vardi. Ustama dinlettim. özellikle gaza basarken geliyor bu ses.
Ustam turbo dedi. Turbo ses yapiyor dedi. Sormak istediğim hususlar var.
Turbo sanirim ömrünü dolduruyor
1- bu şekilde bir kullanim araca zarar verir mi
2- malumuzun pahali turbolar. Tamiri olur mu? Tavsiyeniz tamir yönünde mi değişim yönünde mi olur?
3- bu tubro örneğin kaç devirden sonra devreye giriyor veya daha yukari viteslerde mi girer devreye. Ben aracimi 3000 devirde fazla kullanmam ama benim aracim düşük devirlerde cansiz , bu turbo kaynakli olabilir mi? Turbo yüksek devirde devreye giriyorsa sebebi başka bişi olabilir o zaman? Yani o zaman turbo da aramayacağim sebebini
4- turbo arizasinin yakita etkisi varmi, yüksek yakit tüketimi gibi
teşekkürler
 
Araç marka model km nedir, duyduğunuz sesi detaylı anlatın, ayrıca yağ motorun hangi bölgesinde daha yoğun sızmıştı
 
Araç marka model km nedir, duyduğunuz sesi detaylı anlatın, ayrıca yağ motorun hangi bölgesinde daha yoğun sızmıştı

araç 2012 fluence manuel 1.5 dinamik paket 100.000 km de , duyduğum ses ötme sesi, daha çok gaz verince duyuluyor ve hava sesi gibi ceyranda açık pencereden gelen ses gibi duyuluyor tabiri caizse :) motor yağı filtrenin hemen yanında bulunan civatadan kaçırmış. ben gaz verdikçe araca çok az bir miktarı motor kapağının üstüne püskürtülmüş, kalanı da yağ filtleri ve etrafına buluşıp akıp gitmiş. hatta aracın altında bulunan düz bir plaka vardı. o batmıştı.
 
Benim düşüncem turbo yap ile çalıştığından kaynaklı yani yağ basıncını sağlıyor, araç yağsız kaldığında kullanıma devam etmenizden ötürü yağsız kalan turboda sorunlar oluşmuş olabilir, bahsettiğiniz ses turbo sesine benziyor ve böyle bir durumda oluşmuş, bi turbo tamiri yapabilen tanıdık tamirci felan varsa sormakta fayda var belki tamiri yapılabilir, her zaman turbo değişmesi gerekmiyor tamirde olabiliyor fakat işte nasıl bir sorun oluşmuş tamir çözer mi onu bulmak gerekir, geçmiş olsun çok çok.
 
Herkese selam, sabah aracin tüm yağinin boşalmasi nedeniyle 50-100 mt gibi bir mesafe benzinciye kadar sürmek durumunda kaldim. Bu esnafa bir kaç kez stop ederek ekrandaki motor hasar riski uyarisinin gideceğini düşünmüştüm. Ancak benzinciye vardiğimda kaputu açinca her tarafin yağ olduğunu gördüm. Tabi keşke hiç sürmeseydim dedim ama iş işten geçmişti. Neyse, vardiğim benzincide araca yeni yağ aldim oradaki usta yağ filtresini de değiştirdi. Bu değişiklikten sonra içim rahat etmedi kendi ustama gittim. O da filtlereden değil civata dan falan dedi. Neyse tüm bunlardan sonra ustama gidene kadar aracta bir uğultu sesi vardi. Ustama dinlettim. özellikle gaza basarken geliyor bu ses.
Ustam turbo dedi. Turbo ses yapiyor dedi. Sormak istediğim hususlar var.
Turbo sanirim ömrünü dolduruyor
1- bu şekilde bir kullanim araca zarar verir mi
2- malumuzun pahali turbolar. Tamiri olur mu? Tavsiyeniz tamir yönünde mi değişim yönünde mi olur?
3- bu tubro örneğin kaç devirden sonra devreye giriyor veya daha yukari viteslerde mi girer devreye. Ben aracimi 3000 devirde fazla kullanmam ama benim aracim düşük devirlerde cansiz , bu turbo kaynakli olabilir mi? Turbo yüksek devirde devreye giriyorsa sebebi başka bişi olabilir o zaman? Yani o zaman turbo da aramayacağim sebebini
4- turbo arizasinin yakita etkisi varmi, yüksek yakit tüketimi gibi
teşekkürler
Çok geçmiş olsun . Turbo araç çalıştığı sürece döner devir yükseldikçe daha devirli döner . Turbo tamiri yapılır ama yeni yenidir ve iş şansa bırakılmamış olur. Bu halde aracı daha fazla kullanmamak hatta çalıştırma mak bence doğru olandır .
 
Coşkun abi söylemiş. Dediği gibi turbo her daim döner. Ne zamanki gaza yuklenirsin turbo mili hizlanir. Manifolda hava basilir. Map sensoru bunu algilar. Ona gore yakıt püskürtür. O zaman devreye tam girer. Ses gelmesi yağsız çalıştiginda mil zarar görmüş olabilir. Hassas bir parça. Dakikada 250 bin deviri bulduğu söyleniyor. Bu şekilde kullanmaniz zararli olabilir. Aracin ambeleye kalkmasi gibi çok tehlikeli olaylar gerceklesebilir. Şöyle ki mil aşındı ise, mili yağlamak için basilan yağ mme manifoldundan pistona gelirse ve artik motor kontrolden çıktıysa dediğimiz olay olur. Ambeleye kalkti deniliyor sanayide. Youtubede anlatan adamlarin bir videosu var. Arayip izlemenizi tavsiye ederim. Bu tabi kolay kolay olacak bir olay olmasada gerçekleştiğinde çok masrafli olan bir iş. Gecmis olsun

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
peki arkadaşlar turboyu kontrol ettireceğim ancak turbonun tamiri ne derece doğru olur. veya tamir mi ettirmeliyim. veya çıkma mı yoksa yan sanayi bulup takmalımıyım. zira turbocuya elbet gideceğim. tamir edelim şunu yapalım ömür boyu sorunsuz kullanırsın vs vs. diyecektir elbet. öncelikle bildiğiniz güvendiğiniz bir turbocu varmı? istanbul da oturuyorum. diğer hususlarda görüşünüz nedir?
 
tabi kimse ayranım ekşi demez. tamiri usta kişiler tarafından yapılırsa tabi sağlıklı olur. https://www.youtube.com/watch?v=Fo_7AeO9g4I şu videoda mesela turbo parçalanıp toparlanıyor. malum video sitesinde Türkçe video çok olmasada turbo repair diye arattığınızda genişce bilgiler ve videolara ulaşabilirsiniz. turbonun çalışma mantığını epeyce kavramış olursunuz yani. salyangozu içinin mili, tirbünü kanatçıkları yağ giriş çıkışı vs videoda zaten belli. hatta önerilen videoları takip ederseniz rus videolarına felan geçiyor onlarda anlatımlı güzel videolar çekiyor. alttan otomatik çevir ile türkçe alt yazılı da izleyebilirsiniz. turbocu önerim yok ama bosch servisleri tamiratını yapıp test ederek teslim ediyorlar. onlarla iletişime geçmenizi, farklı bir kaç servisten fiyat almanızı, öneririm. sıfırı mı mantıklı, tamiratımı?
sizde bi test edebelirsiniz. turbonun hava aldığı hortumu çıkarıp mili şöyle bi elinizle oynatın. boşluk varmı acaba. https://www.youtube.com/watch?v=JWqVdT77UXs mesela şu videodaki gibi.
 
wastegate vs gibi diğer parçalar bozuk değilse pervaneyi ve rulmanları değiştirebiliyorlar. ses 100 bin km de duyulmamalı normalde. 111 bin km de yalıtım özürlü dacia dokker da duymuyorum.
 
Arkadaslar. Aracta yag kalmayinca benzincide alel acele koydugum yag bu. Partikül lu degil
Bir sikinti olur mufd0f6fa3e2ea2fcdbd95ed87cfe22a71.webpd9b25f8a72365d412797f764e321eb92.webp

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ekli dosyalar

  • fd0f6fa3e2ea2fcdbd95ed87cfe22a71.webp
    fd0f6fa3e2ea2fcdbd95ed87cfe22a71.webp
    59.8 KB · Görüntüleme: 0
Geri
Üst