Triger Seti İle Birlikte V Kayışı Ve Devirdaim Pompası Değişmeli Midir?

MortalFlash

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Kas 2018
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Arkadaşlar bugün aracı servise götürdüm. Triger seti ile birlikte V kayışı ve devirdaim pompasınında değişmesi gerektiğini söylediler. Araca bakmadan bunların birlikte değişmesi gerektiğini söylediler.

Gerçekten öyle mi? Bu konulara yabancı olduğum için kandırılmak istemiyorum :/.

Bu 3 ünün maliyeti bana işçilik dahil ne kadar olur tahmini? Yakın zamanda değişen var mı?

Öyle söyleyince fiyat sormak bile aklına gelmedi düşüneyim dedim çıktım.
 
V kayışı ucuz parça devirdaim biraz pahalı fakat triger değişimi sonrasında arıza yaparsa hararet yaptırır ve işçilik yüksek tutar . Özetle değişmeli hem devirdaim hemde V kayışı
 
V kayışı ucuz parça devirdaim biraz pahalı fakat triger değişimi sonrasında arıza yaparsa hararet yaptırır ve işçilik yüksek tutar . Özetle değişmeli hem devirdaim hemde V kayışı
Hocam selamlar, forumda yeniyim V kayışıyla alakalı bir sorum olacak.
Bir sene önce Bursa Haskan oto servisinde V kayışı değiştirilmişti, ancak sadece kayış değişmiş set olarak değil. Geçenlerde yıllık bakımı için İstanbul'da başka bir servise gittim. V kayışının yıprandığını değiştirilmesinin iyi olacağını set halinde değiştirmem gerektiği söylendi. Kayışın fotoğrafını ekliyorum, sizin veya başka bir arkadaşın kayışın durumu hakkındaki yorumunuzu merak ediyorum. Normal hali böyle midir, bu görüntüden pek anlaşılamayabilir ama yine de ekliyorum.

fdwwtx.jpg

9
9
 
Triger, V ( Aksesuar ) Kayışı ve devirdaim pompası birlikte değiştirilmelidir. Devirdaim pompasını triger ile birlikte değiştirmediğinizde başınıza gelebilecek en iyi ihtimal devirdaim pompasındaki mekanik salmastranın bozularak pompa üzerindeki delikten su akıttığını görmenizdir. Ancak pompanın rulmanında sorun olurda kilitleme yaparsa oluşacak sürtünmeden dolayı ilk olarak V kayışınız kopabilir ve kopan kayışınızda Trigerin arasına girer ve motor yaptırmaya kadar gidebilirsiniz. Motor hararetine değinmiyorum bile. :)


AŞAĞIDAKİ VİDEOYU LÜTFEN SESİ KISARAK DİNLEYİN

Rulman sıkışması

 
Merhaba, cevabınız için teşekkürler. Aracımda triger kayışı bulunmuyor aracımın modeli 2012 Megane III 1.6 dci GT-Line Energy motor. Triger kayışı yerine zincir bulunuyor ve değişmesine daha zaman var diye biliyorum araç 76000 KM'de şu an. Triger kayışının değişmediği durumda devirdaim pompası değişmesi gerekir mi? Bana sadece V kayışı ve kütük-bilya set halinde değişmesi lazım denildi.

Bir de V kayışının deforme olma durumu hakkında görüşleriniz nedir? Deforme olmuş görüntüsü mü var yoksa normal haline mi benziyor? Geçen sene değiştirilen bu parça bu hale gelmesi normal mi?
 
Triger ve kayışların olduğu gibi devirdaiminde ömrü var. Diyelimki 80k ya gelen aracınızın trigerini değiştirdiniz bir 10-15 bin sonra devirdaim sukoyuverdi bu durumda sadece devirdaim değil trigeri de değiştirirler. Bence mantıklı olan komple değişmesidir.
 
peki her triger değişiminde de anı durum geçerlimi hepsi değiştikten sonra bir sonraki değişimde de yine hepsinin değişmesi gerekirmi yoksa ustaya mı bağlı gerek yok derse değişmesine derse olurmu
 
Kesinlikle değişmeli, tecrübe ile sabit 20-30 tl lik v- kayışını(ki o dönem 15 tl idi) ustanın değiştirmemesi sonucu motor yaptırmak durumunda kalmıştım.
 
Geri
Üst