Touch 1.2 Turbo 130 bg Uzun Yol Deneyimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sefaozmen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sefaozmen

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar. Bu güzel aracı sağolsun Abim düğün hediyesi olarak bana aldı. Bu hafta sonu uzun bir yolculuk yapma fırsatı buldum yaklaşık 1100 km. Uzun yola çok çıkan biriyim hatta kamyon şoförü diyenler azımsanmayacak kadar çok. Uzun yolda motorun 1.2 olması acayip can sıkıcı onu belirteyim yokuş gördümü araç performans kaybediyor, klimasını hiç beğenmedim, içeri çok ses alıyor, çukura denk geldiğinizde içiniz gidiyor süspansiyon yeterince iyi değil, yakıtı hiç sormayın bunalıma girdim desem yeridir arabadan soğudum resmen saatte 110-120 km hızla klima kapalı halde yaklaşık 6,5 - 7.0 Litre yakıyor, benim gibi yavaş gitmekten sıkılan biriyseniz ozaman bu aracı hiç tavsiye etmem saatte 150-170 km hızla (araçla 185-190 ları gördüm ama o hızlara ulaşmak için dümdüz uzun bir yol lazım hatta hafif yokuş aşağı 200'ü bile gördü araç) klima açık halde yaklaşık 9,5 - 10 Litre yakıyor.

Gelelim aracın pozitif yönlerine en büyük artısı Abimin hediyesi olması o yüzden benim için en güzel arabadan bile daha güzel. Gündüz led farlarına bayıldım, göstergesi araca ayrı bir hava katmış aracı kullanırken keyif veriyor, araç çok rahat beni hiç yormadı 1100 km yolu yaklaşık 10 saate aldım ve arabadan indiğimde hiç bir şikayetim olmadı, ses sistemi daha iyi olabilirdi ama kötüde değil, virajı bu cüsseyle iyi alıyor açıkçası şaşırttı beni bir keresinde 1.5 Fluence 'la uzun yola çıkmıştım viraja girdiğimde uçacakmış gibi hissediyordum acayip tedirgin ediyordu beni hatta 1.5 Megane'la 120'yle sert bir viraja girmiştim araba savruldu resmen Allah korudu zor toparlamıştım. Ama bu Kadraj banamısın demiyor virajlarda yol tutuşu konusunda Renault bu arabayla geliştirmiş kendini, yanımda nişanlım vardı normalde uzun yolu sevmez hep tantana ederdi ama ilk defa bu sefer rahat geldik filan dedi demek ki sadece şoför için değil yolcular içinde rahat bir araba, bagaj hacmine bayıldım acayip kullanışlı içine herşey sığıyor hiç olmadı yatır arka koltukları geniş aileler için çok ideal, fren mesafesi daha iyi olabilirdi sanki ama yinede fena değil, altı çok yüksek bozuk yollara girdiğimiz oldu kesin altını vururuz dediğim yerlerden bile rahatlıkla geçtik, sabah saat 5:30 da yola çıkmıştık kuşlar asfaltı yuva bellemişti okadar dikkatli davranmama rağmen bir kuş sürüsünün içine daldım çok kötü bir durumdu muhtemelen 3-5 kuş arabaya çarptı o an yazık hayvanlara eve geldiğimde baktım kaportada herhangibir ezik göçme çizik filan yoktu. Şuan aklıma gelenler bunlar umarım bu aracı almayı düşünenlere ufakta olsa bir fikir verebilmişimdir.
 
İyi bir inceleme olmus yakit normal geldi bana motor kucuk olsada 130bg lik bir motor icin ve kullandiginiz hizlar icin gayet iyi unutmayin bu aracin fiziki yapisindan dolayichava surtunme katsayisi baya fazla hiz artikca yakit katlanarak yukselir ben yaklasik 2000km dir gunde 55km civarinda kullaniyorum ort hiz 33 km yakit dizelde 4.2gozukuyor bilgisayarda
 
1.5dci edc 110 hp ile ortalama 70 km hızda araç 3.4 lt gördü :) fabrıka verılerı bile 3.8 son limit :)))
 
Bende ki arac atmosferik 1.2 75 bg olmasına rağmen çekisinden memnunum düz yolda rahat 160-170 hıza çıkıyor sizin araç turbolu 200 torku arti 130 bg nerdeyse dizel gücü var araç da ama çekisi uzun yolda kötü diyorsunuz benm şahsi fikrim atmosferikle bu hiza cikiyorsam uzun yolda dahi bi yokusta vites kucultereek devam ediyorsam bu arac bunlarin kat kat fazlasını yapar okadar hantal degildir :-) :-)
 
bence acımasız bir yazı olmuş. bütün test yazılarında olumlu yorumlar alan süspansiyonlarını bile beğenmemişsiniz.
 
Son düzenleme:
Ben hantal olduğunu söylemedim sadece performans kaybediyor dedim. Araba yokuşu vites küçültmeden çıkıyor diye performans kaybetmiyor anlamına gelmez yazımda da belirttiğim gibi sakin kullanıcı bu tarz şeyleri fark etmez zaten. Benim bundan önceki aracım 2.0 motordu yokuşta hız kaybetmeyi bırakın aksine yokuşu hissetmiyordum bile ama onla bunu kıyaslamak mantık dışı ben orada şahsi fikrimi söyledim aracı ben almış olsaydım 1.6 motoru tercih ederdim ama hediye. Bu tarz şeyler biraz daha kullanıcı beklentisiyle alakalı sizi tatmin ediyorsa ne ala.
 
Testlerde muhtemelen diğer reno modelleriyle kıyaslamışlardır ozaman haklılar ama bu klasmandaki bir araç için konfor bir tık daha önemli o yüzden süspansiyonu daha yumuşak olabilirdi.
 
Aracın hayırlı olsun, abine söylermisin benim de abim olsun... :)
 
Teşekkür ederim. Allah'ıma şükürler olsun okadar yüce gönüllü bir Abiye sahibim ki sadece bize değil etrafındaki herkese abilik yapıyor benim aracılık etmeme lüzum yok gidip Allah'ın selamını verirseniz derdinize ortak olur :)
 
Bir hafta önce Chevrolet Captivam Durduğu yerde yandı. Bu marka arabası olanları ikaz edin tehlike içindeler.
Herkesr iyi günlet Kadjar ı inceledim hoşuma gitti , dizel otomatik 130 hp olanı düşünüyorum kullanab arkadaşların
Olumlu olumsuz görüşleri benim için çok önemli . Şimdiden teşekkürler.
 
Geri
Üst