Teşekkürler Dino

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan okr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

okr

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
burada yazdıklarım ve yazıcaklarım kendi arabam içindir. kendi içimden geçenleri paylaşıyorum.
2000 model 1.6 16v megane coupe mi sattığım için çok rahatladım. beni sağolsun hiç yolda bırakmadı arabayı yeri geldi sabaha kadar izledim yeri geldi afedersiniz eşşek niyetine bindik banamısın demedi. fakat geçen her gün acaba bugün neresi kırılcak neresi kopacak neresi çıkıcak diye düşünceler beni yıpratmaya basladı. güneşten ısıdan ve zamandan dolayı plastik aksam artık özelliğini kaybetmeye baslıyor sanırım. arka stop farlarının sağlam olması halde su alması kronik sanırım artık japon atıcaktım içine. elimde eşyalarım vardı nişanlım bagajı açarken bagaj açma düğmesi fırladı gitti. tavandaki siyah bantlar her yıkamada yerinden çıkıyor en silikonladım sizlerde sahip çıkın çalıyorlar kuzeniminkini çaldılar. kapıdakı kol dayama yeri babam sürerken kırıldı plastikten sanırım aşınmıştı. klima kompressörleri sanırım biraz nazik arızalı oluyor. arka cam motorları arızalı genelde. rolanti yi bi ayarlıyamadım motoru 2 kere aldım arızalı oldu en son manuel aldım oda ısındıkca rolanti yükseliyordu. nişanlımla ilk tanıştığım zamanlar yagmurlu günlerdi tavandan şapır şapır vitese damlayan su bi romantizim katmıştı ne diceğmi bilememiştim antendenmiş. boyasız orjinal araç aldım satarken kolay olsun diye verniği hep soyulmaya basladı oda olabilir, boya olunca boyalı diye fiyat kırılıyo orjınalkende güneş yanığı var diye kırılıyo cıkamadım işin içinden. iç aksamda plastik ufak kırılmaları oldu ızgaralarında. airbag lambalarımı söndüremedim hiç bir şekilde en son sinirimden kadrana vurdum çatlattım, çıkmasına 150 tl dediler dokunmadım. altta sürekli yağ vardı korumanın oralarda şanzumandanmış bu yasta arabada doğal diyolardı ustalar. sıra gelelim ısınma sorunuma. aldığımda aracımın termostatı sökülüymüş bilmiyodum kışın yarısını soğun geçerdim sonra usta termostat taktı çok iyidi hersey derken hararet yarıdayken motordan dumanlar yükseliyodu durdurlar trafikteyken beni hemen açtım su kaynatmışım ama hararet kalkmadı sanırım bundan sökmüşler termostatı. inşallah contayı yakmamışımdır. ve satmamda en büyük olaya gelmek istiyorum lütfen sizde dikkat edin;
yolda orta şeritte peş peşe akrabamla giderken (85-90 km/h) aynasına bakmadan şerit değiştiren arkadaşa çarpmamak için ani fren yaptım reflex olarak biraz sola çevirdim (acemi değilim aniden çevirmedim) araçla spin atmaya başladım lastiklerim 1 aylık kaliteli japon markasıydı. inanın ankarada oturuyorum saat 5 te konya yolunun boş olması Rabbimin işiydi. 2 tur döndüm ve durdum. aracı sağ çektim hemen arkadan akrabam durdu noldu dedi açıklayamadım. dediki dönerken aracın arka tarafı abartmıyorum 15-20 cm daha yükseldi bi yerden kalksaydı sonucum kötü olurdu. kısacası sizde dıkkat edin coupe araç yol tutuşu iyidir diye güvenmeyin. spor yay olanlara sözüm yok.
performansa gelelim. o 110 hp lik dizel araçlar grubu (ford focus - fluence - hyundai era - vb.. ) gercekten cok seri arabalar. ara hızlanmalarda cok fena ele veriyolar. ancak lambalarda yakalarsam onları k4m motor affetmiyor hatta lpg li olduğu halde. aracın devri yükseldikce cıkan sesle beraber heycanda yükseliyor durdurabilene aşk olsun. durmak demişken frenleri kesinlikle vasat cok dikkat edin durmuyor. reno arabası lpg yi seviyor uyum sağlıyor.
aracı bağ bayır asfalt heryerde sürdüm gitmem demiyor motoru gerçekten sağlam yürüyen aksam orta derecede ama bütün parçaları uygun olduğundan rahatsız etmiyor. kimsenin arabasını kötülemiyorum lütfen kimse alınmasın takip etiiğim insanlar var aracları gercekten harika. kendime göre olanları yazdım ben. forum sitesi harika ilgilenen yardımcı olan destek olan bütün kişilere teşekkür ediyorum. aracımı sattım az da olsa rahatladım ama sunu iyi biliyorum fiyatına göre gercekten uygun bir araç. iyi günler
 
Paylaşım için teşekkürler, Deneyimleriniz diğer kullanıcı arkadaşlarımız için tecrübe olacaktır :eyv
 
Yazını sonuna kadar okudum ve hoşuma gitti, herşeyi içtenlikle kaleme almışsın.
Yazıyı okurken aklıma bir ata sözü geldi lütfen yanlış anlama, ayı sevdiği postu yerden yere vururmuş, seninki de o hesap olmuş... :)
 
Hayırlısı olsun sizin için umarım gönlünüze göre araç bulursunuz.

Benim ikinci coupem, Maşallah, ne yağ eksiltme ne yağ damlatma, hararet, rolanti sorunu yok, virajlarda ve frende gayet başarılı, özellikle arka amortisörler sağlam değilse sizin başınıza gelen başkasınında başına gelebilir. Arka kelebekler de çalışıyor, içerisine su da almadı.stop lambaları su almasını ilk defa duydum sizden, mutlaka çatlağı falan birşey vardır diye düşünüyorum. Ama sorun Sunroof ta bendeyken ayağı kırıldı sol taraf kalkmıyor. Tek sorun bu.

Dediğiniz gibi memnun olanda var olmayanda. Herkese kazasız belasız sağlıklı sürüşler.
 
çok etkili bi yazı olmuş hayırlısı olsun alan kişide aracınızın hayrını görür inşallah
 
Maşallah. Kimsenin aracında sorun olsun istemem asla. Önceki sahiplerinin kullanımıda çok büyük etken. Ben başıma gelenleri yazdım asla kötülemiyorum.Mustafa beyinde dediği gibi ayı sevdiği postu yerden yere vururmuş :) severek harcadım bütün masrafımı şikayet etmedim çünkü uygun ve ucuz parçalar. kuzenimle birlikte aldık ondada aynısı var ortak problemlerimizi yazdık hemen hemen.
 
çok etkili bi yazı olmuş hayırlısı olsun alan kişide aracınızın hayrını görür inşallah
Amin. Rabbim cümlemizi kazalardan belalardan korusun.
 
Ben de tecrübelerimi paylaşayım.
İlk cuopem F7R 2.0 modeliydi. LPG uyumu, performansı vs tek kelimeyle kusursuzdu. Güvenlik olarak da çok başarılıydı. Ben isteyerek bile göt attıramıyordum araca. Ancak vites düşürüp el freni çekiyordum da dönüyordu düşünün yani. (Bu arada böyle araç kullanıp, hor hareketler yapmam. Tamamen test amaçlı yaptığım denemelerdi) Kuzenim acemi şoför dragos sahilinde yüzlerce insanın kaza yaptığı o lanet viraja aşırı hızla kontrolsüz girdi. En sol şeritten en sağ şeride kadar kesik kesik savrulma yaşadı ama araç yoldan çıkmadı. Direksiyon vura vura tuttu kendini. Fren konusuna gelince kesinlikle kaydığını hatırlamam. Abanırdım frene tak tak tak vurup durdururdu aracı. Asla tekerlerin kitlendiğini hatırlamıyorum. Kasa ağırlığı, performansı vs kesinlikle eleştirilemez kadar iyi. Fakat kronik vakalar biraz üzüyordu. Rolanti dalgalanması, sunfoor ve kelemeb camlarının açılmaması (yaptırsan bile yine bozulacak olması) ani stop etmeler vs. Motorla ilgili olan sıkıntılarını gidermiştim bu defa üst kapak contasında incelme meydana geldiği için birdaha işlem yaptırmıştım. Üzülerek sattığım bir arabaydı.

Sonra şuanki aracımı aldım. 1.6 8V coupe. Kasa hafif, motor performansı kötü, güvenlik sıfır. Yakıtı çok ideal, parçaları uygun, parça bulma sorunu da yok. Vergisi vs çok uygun. Ekonomik ama gel gör ki geçenlerde gece yarısı bir hız kesiciyi (kasis) son anda fark edip frene hafif sert bastığımda direk yanlandı araba ve çaprazlama kasisten atladım. Düşündüm de otobanda ani bir durumda yapmış olsaydım o bariyel senin bu bariyel benim vura vura dururdum heralde. Motor üst kısım yeni elden geçmiş sağlam ama blogdan hata verdi. Suyuna yağ karıştı. Şuan sanayide motor açık duruyor. Henüz alt tarafı açmadılar. Bir araştırdım bu motorlar bunu çok sık yapıyormuş. Blog çatlaması vb suya yağ karıştırmayla sonuçlanan kronik vakaları varmış. Bu da çok sağlam bir masraf anlamına geliyor. Ben şimdi adeta sıfır motor yapacağım. Araçtan soğuduğum için de muhtemelen satacağım. Daha 2 aylık araba tüm eksiklerini giderdim ve ağır bakımlarını yaptırmış oluyorum bu durumda. Alan kişi hayrını görecek. Belki 3-5 sene binip hevesini alacak tam başkasına sattığında yeni alan kişi benimle aynı kaderi yaşayacak.

O kadar soğudum ki gücüm olsa bundan sonra ikinci el araba almazdım. Ne yapsam nasıl yapsam bilmiyorum. Madem o kadar masraf ediyorum bineyim diyorum bazen. Karmakarışık ruh halindeyim.
 
Ben de tecrübelerimi paylaşayım.
İlk cuopem F7R 2.0 modeliydi. LPG uyumu, performansı vs tek kelimeyle kusursuzdu. Güvenlik olarak da çok başarılıydı. Ben isteyerek bile göt attıramıyordum araca. Ancak vites düşürüp el freni çekiyordum da dönüyordu düşünün yani. (Bu arada böyle araç kullanıp, hor hareketler yapmam. Tamamen test amaçlı yaptığım denemelerdi) Kuzenim acemi şoför dragos sahilinde yüzlerce insanın kaza yaptığı o lanet viraja aşırı hızla kontrolsüz girdi. En sol şeritten en sağ şeride kadar kesik kesik savrulma yaşadı ama araç yoldan çıkmadı. Direksiyon vura vura tuttu kendini. Fren konusuna gelince kesinlikle kaydığını hatırlamam. Abanırdım frene tak tak tak vurup durdururdu aracı. Asla tekerlerin kitlendiğini hatırlamıyorum. Kasa ağırlığı, performansı vs kesinlikle eleştirilemez kadar iyi. Fakat kronik vakalar biraz üzüyordu. Rolanti dalgalanması, sunfoor ve kelemeb camlarının açılmaması (yaptırsan bile yine bozulacak olması) ani stop etmeler vs. Motorla ilgili olan sıkıntılarını gidermiştim bu defa üst kapak contasında incelme meydana geldiği için birdaha işlem yaptırmıştım. Üzülerek sattığım bir arabaydı.

Sonra şuanki aracımı aldım. 1.6 8V coupe. Kasa hafif, motor performansı kötü, güvenlik sıfır. Yakıtı çok ideal, parçaları uygun, parça bulma sorunu da yok. Vergisi vs çok uygun. Ekonomik ama gel gör ki geçenlerde gece yarısı bir hız kesiciyi (kasis) son anda fark edip frene hafif sert bastığımda direk yanlandı araba ve çaprazlama kasisten atladım. Düşündüm de otobanda ani bir durumda yapmış olsaydım o bariyel senin bu bariyel benim vura vura dururdum heralde. Motor üst kısım yeni elden geçmiş sağlam ama blogdan hata verdi. Suyuna yağ karıştı. Şuan sanayide motor açık duruyor. Henüz alt tarafı açmadılar. Bir araştırdım bu motorlar bunu çok sık yapıyormuş. Blog çatlaması vb suya yağ karıştırmayla sonuçlanan kronik vakaları varmış. Bu da çok sağlam bir masraf anlamına geliyor. Ben şimdi adeta sıfır motor yapacağım. Araçtan soğuduğum için de muhtemelen satacağım. Daha 2 aylık araba tüm eksiklerini giderdim ve ağır bakımlarını yaptırmış oluyorum bu durumda. Alan kişi hayrını görecek. Belki 3-5 sene binip hevesini alacak tam başkasına sattığında yeni alan kişi benimle aynı kaderi yaşayacak.

O kadar soğudum ki gücüm olsa bundan sonra ikinci el araba almazdım. Ne yapsam nasıl yapsam bilmiyorum. Madem o kadar masraf ediyorum bineyim diyorum bazen. Karmakarışık ruh halindeyim.
açıkcası 2.arabanızın başına gelenlere üzüldüm hocam geçmiş olsun hepimiz benzer sorunları yaşıyoruz ben her ay arıza vermesede birşeyler yaptırıyorum aracıma bugüne kadar benim olmasada yüzlerce modelde araç kullandım fakat bu araca kadar keyif aldığım başka araç olmadı.şu an sadece lancerlar ilgimi çekiyor değiştirirsem sanırım onunla değiştiririm aksi takdirde ilanı var ama hiç satacak gibi durmuyorum...
 
Geri
Üst