Tek tıkla kart aidatını geri almanın yolu

SinanSoylu

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2013
Mesajlar
1,384
Tepkime puanı
58
Puanları
0
Bankalar, yargı kararlarına rağmen kredi kartı aidatı, dosya masrafı gibi ücretleri tüketicilerden almaya devam ediyor. Tüketiciler ise tüketici mahkemesine veya hakem heyetlerine başvurarak, parasını geri alabiliyor.

KESİNTİLER GERİ ALINABİLİR
Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) de, hakkını arayan tüketicilere büyük kolaylık sağlıyor. Bankaların kart aidatı ve hesap kesim ücretleriyle ilgili kesintileri, BİMER üzerinden internetten yapılan başvurularla geri alınabiliyor.

BAŞVURU YETERLİ
BİMER, başvuruyu alıyor ve tüketici hakem heyetine gönderiyor. Hakem heyeti de, ilgili bankaya gerekli yazıyı ulaştırıyor ve banka, tüketicinin hesabına kesinti yapılan tutarı iade ediyor. Tüketiciler, internet üzerinden tek tıkla haklarını arayabiliyor. Yargıtay'ın emsal kararı ile tüketiciler, 10 yıl geriye dönük olarak kart aidat ücretlerini geri alabiliyor. Bu talebinizi de BİMER'den başvuru yaparken belirtebilirsiniz.
 
Banka karşı dava açıp ve kazanırsa avukat masraflarıyla beraber bize ödetmesin?
Böyle olanlarda var.
 
bence uğraşılmaz...
 
​UYARIYORUM;Evet geri alırsınız ama bankada buna misilleme yapıp ANİDEN sizle çalışmak istemeyecektir!Ve kalan tüm borcunu TEK seferde ödemenizi isteyecek!Eğer yüklü borcunuz olan bir bankayla oynuyorsanız DİKKAT edin derim!
 
hic bisey yapamazlar abi bence hak var hukuk var. ya zaten isyerlerinden komisyon aliyorlar faizdir bilmem ne derken bi suru para kazaniyolar dertleri ne anlamiyorum 40 lira 50 lira. ben 80 TL veriyorum aidata boyle aidat mi olur ya
 
Arkadaşlar en iyisi kullanmamak bende 4 tane vardı ocak ekstresinde hepsinden 50-60tl aidat kesilmiş bu ay kendimi sıktım biraz ve kendi kendime dedim ki eskiden kredi kartımı vardı onsuzda yasayabilirim dedim ve iki ayda 3 tanesini borcunu kapatıp kartları iptal ettirdim. Şuan içim çok rahat psikolojim daha bi ferah inanın farkında olmadan bu kredi kartı denen zımbırtı insanda strese ve devamlı düşünceye ve düşünmeye yol açıyor ve psikolojik sağlığımızı bile etkiliyor. Ben kurtuldum inşallah sizde kurtulursunuz.
 
abi iyi yapmissin bende kullanmam ogrenci adamin ne isine yariycak da param olmuyo bisey oluyo arabaya mazot alisveris derken aylik 200-300 onu da babam oduyo zaten. faydali ama iste asiri kullanmak da zarar
 
Bankalar, yargı kararlarına rağmen kredi kartı aidatı, dosya masrafı gibi ücretleri tüketicilerden almaya devam ediyor. Tüketiciler ise tüketici mahkemesine veya hakem heyetlerine başvurarak, parasını geri alabiliyor.

KESİNTİLER GERİ ALINABİLİR
Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) de, hakkını arayan tüketicilere büyük kolaylık sağlıyor. Bankaların kart aidatı ve hesap kesim ücretleriyle ilgili kesintileri, BİMER üzerinden internetten yapılan başvurularla geri alınabiliyor.

BAŞVURU YETERLİ
BİMER, başvuruyu alıyor ve tüketici hakem heyetine gönderiyor. Hakem heyeti de, ilgili bankaya gerekli yazıyı ulaştırıyor ve banka, tüketicinin hesabına kesinti yapılan tutarı iade ediyor. Tüketiciler, internet üzerinden tek tıkla haklarını arayabiliyor. Yargıtay'ın emsal kararı ile tüketiciler, 10 yıl geriye dönük olarak kart aidat ücretlerini geri alabiliyor. Bu talebinizi de BİMER'den başvuru yaparken belirtebilirsiniz.

Öncelikle bilgi için teşekkürler.Bahsettiğiniz başvuru http://bimerapplication.basbakanlik.gov.tr/Forms/pgApplicationEx.aspx
Fakat öneri mi yoksa şikayet butonuna mı yazmamız gerekiyor veya örnek bir yazı varsa onu paylaşabilir misiniz
 
Arkadaşlar BİMER tarafından bu tip başvurular kabul edilmiyor, lütfen konu açarken kontrolü sağlanıp ona göre bilgilendirelim. Başvurular Tüketici Hakem Heyetlerine ve Tüketici Mahkemelerine yapılacak...

Konunun başlığını ve içeriğini düzeltelim ve daha fazla yanlış yönlendirmeyelim...



http://bimerapplication.basbakanlik.gov.tr/Forms/pgMain.aspx


Son günlerde BİMER sistemine şikâyet kaydı yapılması halinde bankalar tarafından alınan kredi kartı aidatı, dosya masrafı vb. ücret ve komisyonların hiçbir işleme gerek kalmaksızın tüketicilere iade edilebileceği şeklinde birtakım yanlış yönlendirmelerin yapıldığı görülmektedir. Bilindiği üzere 4077 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde gerek bankalarla ilgili uyuşmazlıklarda gerekse tüketicinin taraf olduğu diğer uyuşmazlıkların çözümünde yetkili ve görevli merciler tüketici sorunları hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir. Buna göre, 2013 yılı için değeri 1.191,52 TL’ye kadar olan uyuşmazlıklara ilişkin olarak tüketicinin ikamet ettiği veya bankanın bulunduğu yerdeki, illerde Ticaret İl Müdürlüğü, İlçelerde ise Kaymakamlıklar bünyesinde faaliyet gösteren tüketici sorunları hakem heyetlerine mevcut belgeler ile birlikte başvuruda bulunulması gerekmektedir.
 
tüketici hakları haKENM HEYETİ BANKAYI HAKLI BULDU .BENim BAŞVURDUM RED OLDU . olan 2 kez çektiğim toplam 16 ytllik ihtar parama oldu .
 
Geri
Üst