- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 12,738
- Tepkime puanı
- 530
- Puanları
- 113
- Yaş
- 56
Bazı arabalar stilleri çekici gelmediği için kaybetti, bazıları da motorları kötü olduğu ya da güvenli olmadıkları için… Bir kısmı yanılgılarını erken fark edip düzeltme yoluna gitti. Ama o kadar şanslı olmayanlar da vardı.
Dodge Custom Royal
Bu otomobilin ön konsolunda küçük, portatif bir pikap vardı. Ama pikap hep sorun çıkardı. Şoförler aracı sürerken plağı değiştirmekte zorlanıyorlardı, Dahası pikabın iğnesi sürekli takılıyordu, Dodge bu pikabı düzeltmek için çok uğraştıysa da başarılı olamadı.
1980’lerde Yugoslavya hâlâ Yugoslavya’yken, üretici kuruluş Zastava Otomotiv cesur bir adım atmaya ve satışlarını demirperdeden batıya doğru genişletmeye karar verdi, Bu da, Yugo GV’nin ABD’de inanılmaz düşük fiyatlara satılmasını sağladı. Ama kullanıcılardan sürekli şikayet geliyordu, Motor sık sık bozuluyordu. Motor çalıştığı zamanlarda ise sarsılarak gidiyor ve kötü monte edilmiş parçalar yere düşüyordu, Kalorifer de sık sık bozuluyordu, Elektrik arızalan zaten sürekli gündemdeydi, Zaman zaman elektrik kontağından kaynaklanan yangınlar da oluyordu, Sonuçta, Yugoslav iç savaşı sırasında Kragujevac’daki üretim fabrikası NATO tarafından bombalandı ve Yugo’nun sonu geldi,
2001 Pontiac Aztek bir ibret hikayesiydi, Araştırma şirketlerinin müşteri memnuniyet endekslerindeki sonuçlarına göre sorunsuzdu. Ama küçük bir problemi vardı. Araba gerçekten çok çirkindi. Time dergisine göre, Detroit Otomobil Fuan’nda tanıtıldığında bu çirkinlik karşısında ziyaretçilerin ağzı açık kalmıştı. Sonuçta, Time dergisinin ve Daily Telegraph gazetesinin yaptığı ‘tüm zamanların en kötü arabaları’ listelerinde yerini aldı,
Belki de dünyadaki hiçbir araba Ford Motor’un Edsel’i kadar problemli olarak tanınmamıştır. 50 yıl kadar önce üretimi durduruldu ama Edsel ismi hâlâ başarısızlıkla birlikte anılıyor, Ford tarafından üretilen ve Henry Ford’un oğlunun ismi verilen araç, 1958 yılında piyasaya çıktı. Kötü sayılmazdı, Ama pahalıydı, önündeki mazgalın tasarımı tuhaftı, İyi de pazarlanamamıştı. Sonuçta doğru dürüst sa-tılamadı ve üretimi durduruldu,
2001 modelinde araç ağırlığının yanlış paylaştırılmasmdan dolayı devrilmeye çok müsaitti. Arabanın orijinal parçalarından sayılan Firestone lastikleriyle yola çıktığında, birkaç kez nahoş durumlarla karşılaşılmıştı. Wall Street Journal’in haberine göre, 200’den fazla insan Explorer ve Firestone ile ilgili kazalarda arabanın takla atması sonucu hayatlarını kaybetmişti, Araba sonunda geri çağrıldı. 2002′de yeniden tasarlandı. 0 tarihten bu yana önemli bir arızaya konu olmadı. Satışında da herhangi bir sorun yok.
Deniz, göl kenarındaki bir yolda, trafik sıkışıklığı nedeniyle tampon tampona gelindiğinde herkes “suyun üzerinden arabayla geçmek keşke mümkün olsaydı” diye düşünür. 1961’de, eski bir otomobil yarışçısı Alman Hanns Trippel, bunu başarmaya çalıştı ve Amphicar’ı geliştirdi, Diğer araçlar kilitlenmiş dururken, bu araç suların üzerinde gidebilecekti. Trafik sıkışıklığına zaman zaman çare olma özelliğine rağmen fazla rağbet görmedi ve az sattı, Hem karada hem suda gidebilme özelliği en önemli silahı olabilirdi ama suyun üzerinde en fazla yapabildiği hız saatte 7 mildi, Bu da bir sandaldan biraz daha iyi bir performanstı, Daha da kötüsü, su geçirmez değildi, Uzun sözün kısası resmen su alıyordu,
Kompakt, 19601ı yıllarda üretilmiş bir araçtı, tik başta tüketiciler tarafından beğenilmişti ve iyi satıyordu, Ama 1965′te, Ralph Nader adlı bir avukat, bu otomobilin mekanizmasındaki hataları anlatan “Her hızda tehlikeli” adlı bir kitap yazdı, Nader’e göre otomobilin tutulacak yeri yoktu, Kitabın yayınlanmasından bir yıl içerisinde satışlar yarıya indi. Corvair en son 1969 yılında üretildi.
John DeLorean GTO’yu, Grand Prix’yi ve Firebird’ü geliştiren bir otomobil meraklısıydı, Bu tarz efsane arabaları yaratmıştı, 1981 yılında ‘DeLorean DMC-12′ı piyasaya sürdü, İnsanların ilk dikkatini çeken şey martı kanadı şeklinde dizayn edilmiş kapılarıydı, Bu tasarımından etkilenenler, direksiyon başına geçtiğinde büyük bir hayal kırıklığına uğradı. Araba uyuşuktu, Hızlanamıyordu, DMC-12′nin üretimi 1982 yılında duruldu, Ama sonradan Michael J, Fox’un oynadığı Geleceğe Dönüş filmindeki zaman makinesi olarak şöhrete kavuştu.
Dodge Custom Royal
Bu otomobilin ön konsolunda küçük, portatif bir pikap vardı. Ama pikap hep sorun çıkardı. Şoförler aracı sürerken plağı değiştirmekte zorlanıyorlardı, Dahası pikabın iğnesi sürekli takılıyordu, Dodge bu pikabı düzeltmek için çok uğraştıysa da başarılı olamadı.
1980’lerde Yugoslavya hâlâ Yugoslavya’yken, üretici kuruluş Zastava Otomotiv cesur bir adım atmaya ve satışlarını demirperdeden batıya doğru genişletmeye karar verdi, Bu da, Yugo GV’nin ABD’de inanılmaz düşük fiyatlara satılmasını sağladı. Ama kullanıcılardan sürekli şikayet geliyordu, Motor sık sık bozuluyordu. Motor çalıştığı zamanlarda ise sarsılarak gidiyor ve kötü monte edilmiş parçalar yere düşüyordu, Kalorifer de sık sık bozuluyordu, Elektrik arızalan zaten sürekli gündemdeydi, Zaman zaman elektrik kontağından kaynaklanan yangınlar da oluyordu, Sonuçta, Yugoslav iç savaşı sırasında Kragujevac’daki üretim fabrikası NATO tarafından bombalandı ve Yugo’nun sonu geldi,
2001 Pontiac Aztek bir ibret hikayesiydi, Araştırma şirketlerinin müşteri memnuniyet endekslerindeki sonuçlarına göre sorunsuzdu. Ama küçük bir problemi vardı. Araba gerçekten çok çirkindi. Time dergisine göre, Detroit Otomobil Fuan’nda tanıtıldığında bu çirkinlik karşısında ziyaretçilerin ağzı açık kalmıştı. Sonuçta, Time dergisinin ve Daily Telegraph gazetesinin yaptığı ‘tüm zamanların en kötü arabaları’ listelerinde yerini aldı,
Belki de dünyadaki hiçbir araba Ford Motor’un Edsel’i kadar problemli olarak tanınmamıştır. 50 yıl kadar önce üretimi durduruldu ama Edsel ismi hâlâ başarısızlıkla birlikte anılıyor, Ford tarafından üretilen ve Henry Ford’un oğlunun ismi verilen araç, 1958 yılında piyasaya çıktı. Kötü sayılmazdı, Ama pahalıydı, önündeki mazgalın tasarımı tuhaftı, İyi de pazarlanamamıştı. Sonuçta doğru dürüst sa-tılamadı ve üretimi durduruldu,
2001 modelinde araç ağırlığının yanlış paylaştırılmasmdan dolayı devrilmeye çok müsaitti. Arabanın orijinal parçalarından sayılan Firestone lastikleriyle yola çıktığında, birkaç kez nahoş durumlarla karşılaşılmıştı. Wall Street Journal’in haberine göre, 200’den fazla insan Explorer ve Firestone ile ilgili kazalarda arabanın takla atması sonucu hayatlarını kaybetmişti, Araba sonunda geri çağrıldı. 2002′de yeniden tasarlandı. 0 tarihten bu yana önemli bir arızaya konu olmadı. Satışında da herhangi bir sorun yok.
Deniz, göl kenarındaki bir yolda, trafik sıkışıklığı nedeniyle tampon tampona gelindiğinde herkes “suyun üzerinden arabayla geçmek keşke mümkün olsaydı” diye düşünür. 1961’de, eski bir otomobil yarışçısı Alman Hanns Trippel, bunu başarmaya çalıştı ve Amphicar’ı geliştirdi, Diğer araçlar kilitlenmiş dururken, bu araç suların üzerinde gidebilecekti. Trafik sıkışıklığına zaman zaman çare olma özelliğine rağmen fazla rağbet görmedi ve az sattı, Hem karada hem suda gidebilme özelliği en önemli silahı olabilirdi ama suyun üzerinde en fazla yapabildiği hız saatte 7 mildi, Bu da bir sandaldan biraz daha iyi bir performanstı, Daha da kötüsü, su geçirmez değildi, Uzun sözün kısası resmen su alıyordu,
Kompakt, 19601ı yıllarda üretilmiş bir araçtı, tik başta tüketiciler tarafından beğenilmişti ve iyi satıyordu, Ama 1965′te, Ralph Nader adlı bir avukat, bu otomobilin mekanizmasındaki hataları anlatan “Her hızda tehlikeli” adlı bir kitap yazdı, Nader’e göre otomobilin tutulacak yeri yoktu, Kitabın yayınlanmasından bir yıl içerisinde satışlar yarıya indi. Corvair en son 1969 yılında üretildi.
John DeLorean GTO’yu, Grand Prix’yi ve Firebird’ü geliştiren bir otomobil meraklısıydı, Bu tarz efsane arabaları yaratmıştı, 1981 yılında ‘DeLorean DMC-12′ı piyasaya sürdü, İnsanların ilk dikkatini çeken şey martı kanadı şeklinde dizayn edilmiş kapılarıydı, Bu tasarımından etkilenenler, direksiyon başına geçtiğinde büyük bir hayal kırıklığına uğradı. Araba uyuşuktu, Hızlanamıyordu, DMC-12′nin üretimi 1982 yılında duruldu, Ama sonradan Michael J, Fox’un oynadığı Geleceğe Dönüş filmindeki zaman makinesi olarak şöhrete kavuştu.