Görkem
Bilgi Girilmemiş
[h=1]Renault 5[/h]Vikipedi, özgür ansiklopedi
[TABLE="class: infobox hproduct, width: 1"]
Otomobil Modeli[TR]
[TD="colspan: 2, align: center"][/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Üretici[/TH]
[TD="class: brand"]Renault[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Model Adı[/TH]
[TD]5 (Super 5)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Üretim yılı[/TH]
[TD]1972-1996[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Karoseri[/TH]
[TD]Hatchback-Cabriolet[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Motor tipi[/TH]
[TD]Benzinli - Dizel[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Renault 5, 1972 yılında üretime başlanan ve 1996'ya kadar devam eden küçük boyutlu 3 ve 5 kapılı bir hatchback otomobildir.
Aracın ilk modelini Fransız tasarımcı Michel Boue yapmıştır. Bu ilk model 1972-1984 yılları arasında üretildi. Araç 1984'te X40 adı verilen bir projeyle tümüyle elden geçirildi ve Super 5 adını aldı.Ayrıca seriye birde cabriolet model eklendi. Bu projede 5 kapılı modeller için B40, 3 kapılı ( coupe ) ve cabriolet modeller için C40 kod adı verildi.
Renault 5 'in Kuzey Amerika pazarı için AMC (American Motors Corporation) tarafından üretilen ve Le Car adı verilen bir versiyonuda bulunmaktadır.
Renault 5 'in TL Five versiyonu (5 kapılı olarak) 1990'de Türkiye'ye Renault-Mais tarafından 1500 araçlık bir parti halinde ithal edilmiş fakat piyasadaki büyük sedan otomobillere yönelik talebin etkisiyle bununla sınırlı kalmıştır.
Renault 5 1996'da artık güncelliğini yitirdiği gerekçesiyle yerini, 1990'dan beri üretimde olan Renault Clio'ya bırakmıştır.
[h=2]Versiyonlar [değiştir][/h][h=3]1972-1984 [değiştir][/h]Benzin Motorlu
Çizgilerinde Renault 4'ten izler taşıyan Renault Express, aslında Renault 5'in panel van versiyonudur.
Bazı ülkelerde Renault Rapid ve Renault Extra diye de anılan Renault Express ilk kez,Renault 5'in değişime uğradığı X40 projesinde yeralmış ve F40kod adını almıştır.Renault Express 1986 ile 1998 arasında üretilmiştir.
Aynı zamanda Renault Kangoo'nun atası olan ve diğer üreticilerin Hafif Ticari araçlarına da ilham kaynağı olan bu araç,Renault 5'in şasisi ve yürüyen aksamı üzerine inşa edilmişti.Renault 5 ile aynı motorlar kullanılan Express'in iç donanımı da göstergelerinden,direksiyon simidine kadar Renault 5'le tamamen aynıydı.
Bu araçta önce 1990'da Renault-Mais tarafından ithal edilmiş,fakat piyasadaki talebin yerli Station wagonlara (Renault 12 SW Toros ve Kartal) yönelik olması ile ithal araçlara uygulanan yüksek vergiler sebebiyle (Türkiye AB'nin Gümrük Birliği'ne henüz üye değildi.) pazarda kendine yer bulamamıştı.Türkiye'nin Gümrük Birliği'ne üyeliğiyle birlikte 1996'da yeni versiyonuyla yeniden ithalatına başlanan Express, bu kez piyasada tutunabildi.
Piyasaya geri dönüşü ile beraber diğer üreticilerin ticari araçlarıyla birlikte, yerli Station wagonlara karşı giriştiği rekabetin sonucu olarak sadece yerli Station wagonlar değil, ithal Station wagonlarda fazlasıyla etkilenmiş, Renault Express'in başlattığı Hafif ticari araç furyası, Station wagonları Türk piyasasından neredeyse tamamen silmiştir.
[TABLE="class: infobox hproduct, width: 1"]
Otomobil Modeli[TR]
[TD="colspan: 2, align: center"][/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Üretici[/TH]
[TD="class: brand"]Renault[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Model Adı[/TH]
[TD]5 (Super 5)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Üretim yılı[/TH]
[TD]1972-1996[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Karoseri[/TH]
[TD]Hatchback-Cabriolet[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Motor tipi[/TH]
[TD]Benzinli - Dizel[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Renault 5, 1972 yılında üretime başlanan ve 1996'ya kadar devam eden küçük boyutlu 3 ve 5 kapılı bir hatchback otomobildir.
Aracın ilk modelini Fransız tasarımcı Michel Boue yapmıştır. Bu ilk model 1972-1984 yılları arasında üretildi. Araç 1984'te X40 adı verilen bir projeyle tümüyle elden geçirildi ve Super 5 adını aldı.Ayrıca seriye birde cabriolet model eklendi. Bu projede 5 kapılı modeller için B40, 3 kapılı ( coupe ) ve cabriolet modeller için C40 kod adı verildi.
Renault 5 'in Kuzey Amerika pazarı için AMC (American Motors Corporation) tarafından üretilen ve Le Car adı verilen bir versiyonuda bulunmaktadır.
Renault 5 'in TL Five versiyonu (5 kapılı olarak) 1990'de Türkiye'ye Renault-Mais tarafından 1500 araçlık bir parti halinde ithal edilmiş fakat piyasadaki büyük sedan otomobillere yönelik talebin etkisiyle bununla sınırlı kalmıştır.
Renault 5 1996'da artık güncelliğini yitirdiği gerekçesiyle yerini, 1990'dan beri üretimde olan Renault Clio'ya bırakmıştır.
[h=2]Versiyonlar [değiştir][/h][h=3]1972-1984 [değiştir][/h]Benzin Motorlu
- L - TL(845 cc) 8-subaplı 36 BG (26 kW); Toplam hız: 120 km/h
- LS -TS(1108 cc) 8-subaplı 45 BG (33 kW); Toplam hız: 135 km/h
- GTL-GTL Automatic (1289 cc) 8-Subaplı 55 bhp (40 kW); Toplam hız: 140 km/h
- Alpine(1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 110 bhp (81 kW); Toplam hız: 185 km/h
- Alpine Turbo(1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 160 bhp (118 kW); Toplam hız: 201 km/h
- TC(956cc) 8-subaplı 42 BG (31 kW); Toplam hız: 140 km/h
- TL-Five(1108 cc) 8-subaplı 45 BG (33 kW); Toplam hız: 145 km/h
- GTL-Campus(1397 cc) 8-subaplı 60 bhp (45 kW); Toplam hız: 150 km/h
- GTL Automatic(1397 cc) 8-subaplı 69 bhp (51 kW); Toplam hız: 150 km/h
- TS-TSE (1397 cc) 8-subaplı 69 bhp (51 kW); Toplam hız: 157 km/h
- GTE-GTS-Baccara (1721cc) 8-Subaplı 82 BG (63 kW) ; Toplam hız: 175 km/h
- GT Turbo (1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 160 bhp (118 kW); Toplam hız: 205 km/h
- TD-GTD(1721cc) 8-subaplı 73hp (55kw); Toplam hız: 160 km/h
Çizgilerinde Renault 4'ten izler taşıyan Renault Express, aslında Renault 5'in panel van versiyonudur.
Bazı ülkelerde Renault Rapid ve Renault Extra diye de anılan Renault Express ilk kez,Renault 5'in değişime uğradığı X40 projesinde yeralmış ve F40kod adını almıştır.Renault Express 1986 ile 1998 arasında üretilmiştir.
Aynı zamanda Renault Kangoo'nun atası olan ve diğer üreticilerin Hafif Ticari araçlarına da ilham kaynağı olan bu araç,Renault 5'in şasisi ve yürüyen aksamı üzerine inşa edilmişti.Renault 5 ile aynı motorlar kullanılan Express'in iç donanımı da göstergelerinden,direksiyon simidine kadar Renault 5'le tamamen aynıydı.
Bu araçta önce 1990'da Renault-Mais tarafından ithal edilmiş,fakat piyasadaki talebin yerli Station wagonlara (Renault 12 SW Toros ve Kartal) yönelik olması ile ithal araçlara uygulanan yüksek vergiler sebebiyle (Türkiye AB'nin Gümrük Birliği'ne henüz üye değildi.) pazarda kendine yer bulamamıştı.Türkiye'nin Gümrük Birliği'ne üyeliğiyle birlikte 1996'da yeni versiyonuyla yeniden ithalatına başlanan Express, bu kez piyasada tutunabildi.
Piyasaya geri dönüşü ile beraber diğer üreticilerin ticari araçlarıyla birlikte, yerli Station wagonlara karşı giriştiği rekabetin sonucu olarak sadece yerli Station wagonlar değil, ithal Station wagonlarda fazlasıyla etkilenmiş, Renault Express'in başlattığı Hafif ticari araç furyası, Station wagonları Türk piyasasından neredeyse tamamen silmiştir.