- Katılım
- 30 Eyl 2014
- Mesajlar
- 2,979
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
Kazada hayatını kaybeden oğlu Kaan’ın çizimini yaptığı Sazan adlı spor otomobili geliştiren baba Dr. Ekber Onuk, bir hayali gerçekleştirdi.
Baba oğlun hayali olan S56 adlı tamamen Türk Tasarımı otomobil seri üretime geçiyor.
7 ülkenin deniz kuvvetle-rinde görev yapan hücumbotları tasarladıktan sonra trafik kazasında hayatını kaybeden Kaan Onuk’un bir hayali daha gerçek oluyor. Kaan’ın ilk çizimini yaptığı*'Sazan'adlı*Otomobili*Tuzla’daki hücumbot tersanesinde geliştiren babası Dr. Ekber Onuk, S 56 adlı tamamen Türk tasarımı otomobili seri üretime geçiriyor. Efsane yerli otomobil Anadol'un tasarım ekibinde görev yapan Dr. Onuk, ''Hem benim hem Kaan'ın hayali S 56 ile hayata geçiyor'' dedi.
Dünyanın tamamı fiberglas gövdeye sahip ilk 4 kapılı sedan otomobili olarak tarihe geçen Anadol’un tasarım ekibinde görev yapan Dr. Ekber Onuk şimdiler de tamamen Türk tasarımıspor*bir otomobili seri üretmeye hazırlanıyor. Türkiye’nin dışında*Gürcistan,*Malezya,*Pakistan,Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Pakistan ve*Mısır*karasularında askeri amaçla kullanılan toplam 126 tane Kaan sınıfı hücumbot üreterek büyük başarı sağlayan Dr. Ekber Onuk, hayalini kurduğu özgün tasarımlı Türk spor otomobilinin seri üretimi için eski çalışanı olduğu*Fordmarkasıyla anlaştı. *
ANADOL'DAN SAZAN'A
Uçak mühendisi Dr. Onuk, 1970’lerde ilk yerli seri üretim otomobil Anadol’un devrim yaratan satışlarının arkasındaki ekipte görevliydi. Onuk, Anadol STC-16’nın da ekip şefiydi. Türkiye’nin* ilk spor otomobili Anadol STC-16’nın çok sevilmesini sağlayan Dr. Ekber Onuk, tamamen özgün Türk tasarımı bir spor otomobil hayali kurdu. Dr. Onuk’a, yine uçak mühendisi oğlu Kaan’da destek verdi. Başarılı bir otomobil yarışçısı da olan Kaan Onuk, 1994’te 'Sazan' adını verdiği spor otomobili çizdi. Saint Joseph Lisesi'nde Sazan lakabıyla tanınan Kaan, böylece özgün Türk spor arabasının da isim babası oldu. 1996’da Kaan’ın talihsiz bir kazada hayatını kaybetmesinin ardından babası Ekber Onuk, çalışmaları sürdürdü. *
OĞLUNUN ANISINA
2000'lerde çalışmaları hızlandıran eski dostu Eralp Noyan ve Gökhan Akış, Kasım 2009’da spor otomobil Sazan'ı ortaya çıkardı. İlk bakışta*Porsche*918’e çok benzeyen Sazan, Onuk Tersanesi’nde üretilen ilk otomobil oldu.
Bu sırada yine özgün tasarımlı S 56, E 56 ve Sazan’ın spor versiyonu Sazan LM’de ortaya çıkartıldı. Yarış arabası olarak tasarlanan Sazan LM’nin seri üretimi planlanmadı. E 56 ise elektrikli otomobil olarak tasarlandı ve üretime geçilmedi. *
KARBON ELYAFTAN
Fakat S 56 sürekli geliştirildi ve Mayıs 2015’te tamamlandı. S 56’nın seri üretimi için görüşmelerini sürdüren Dr. Ekber Onuk eski çalışanı olduğu Ford (OTOSAN) ile anlaşma sağladı. Ford, S 56’ya motor takarak Türkiye ve*ABD*pazarına sunmaya karar verdi. S 56 182 beygir gücünde 1600 cc’lik Ford Ecobust motoru ile Türkiye’de ve 255 beygir gücünde 2252 CC’lik motoruyla ABD için üretilmesine karar verildi. Karbon elyaftan üretilen S 56’nın Türkiye için 30, ABD için 20 tane üretileceğini belirten Dr. Ekber Onuk, Türk Standartları Enstitüsü veSanayi Bakanlığı’na başvurduklarını söyledi.
Dr. Ekber Onuk, “Türkiye ciddi bir otomobil üreticisi. Ama kendi markası konusunda biraz geç kaldı. Halkımızın beklediği bir Türk markası olarak piyasaya çıkamayız ama gururla ülkemizi temsil edebilecek kalitede bir araç ürettiğimizi düşünüyoruz. Kaan’ın çizdiği Sazan bizim çıkış noktamız. Spor otomobil S 56, özgün bir Türk tasarımı. Kaan’ın çizdiği hücumbotların adından hayalini kurduğu Türk ** *** *spor otomobil de hayata geçiyor” dedi.
EL YAZISI MARKA OLDU-SAZAN
Babası gibi uçak mühendisi olan Kaan Onuk, St Joseph Fransız Erkek Lisesi’ni matematik birincisi olarak bitirdi.Fransa’daki Universite Paul Sabatier’e kabul edilen ilk Türk öğrenci olarak 2 yıl uzay ve uçak teknolojisi eğitimi alan Kaan Onuk,*İTÜ*Uzay ve Uçak Mühendisliği Fakültesi’ne geçti. İyi bir otomobil yarışçısı da olan Kaan Onuk, 22 yaşındayken Sazan adlı otomobili ve değişen askeri dengeleri öngörerek hızlı ve etkin hücumbotları tasarladı. 1996’da trafik kazasında yaşamını yitiren Kaan Onuk’un el yazısıyla yazdığı Sazan markasının da sembolü oldu.*
SM-G800HQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Baba oğlun hayali olan S56 adlı tamamen Türk Tasarımı otomobil seri üretime geçiyor.
7 ülkenin deniz kuvvetle-rinde görev yapan hücumbotları tasarladıktan sonra trafik kazasında hayatını kaybeden Kaan Onuk’un bir hayali daha gerçek oluyor. Kaan’ın ilk çizimini yaptığı*'Sazan'adlı*Otomobili*Tuzla’daki hücumbot tersanesinde geliştiren babası Dr. Ekber Onuk, S 56 adlı tamamen Türk tasarımı otomobili seri üretime geçiriyor. Efsane yerli otomobil Anadol'un tasarım ekibinde görev yapan Dr. Onuk, ''Hem benim hem Kaan'ın hayali S 56 ile hayata geçiyor'' dedi.
Dünyanın tamamı fiberglas gövdeye sahip ilk 4 kapılı sedan otomobili olarak tarihe geçen Anadol’un tasarım ekibinde görev yapan Dr. Ekber Onuk şimdiler de tamamen Türk tasarımıspor*bir otomobili seri üretmeye hazırlanıyor. Türkiye’nin dışında*Gürcistan,*Malezya,*Pakistan,Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Pakistan ve*Mısır*karasularında askeri amaçla kullanılan toplam 126 tane Kaan sınıfı hücumbot üreterek büyük başarı sağlayan Dr. Ekber Onuk, hayalini kurduğu özgün tasarımlı Türk spor otomobilinin seri üretimi için eski çalışanı olduğu*Fordmarkasıyla anlaştı. *
ANADOL'DAN SAZAN'A
Uçak mühendisi Dr. Onuk, 1970’lerde ilk yerli seri üretim otomobil Anadol’un devrim yaratan satışlarının arkasındaki ekipte görevliydi. Onuk, Anadol STC-16’nın da ekip şefiydi. Türkiye’nin* ilk spor otomobili Anadol STC-16’nın çok sevilmesini sağlayan Dr. Ekber Onuk, tamamen özgün Türk tasarımı bir spor otomobil hayali kurdu. Dr. Onuk’a, yine uçak mühendisi oğlu Kaan’da destek verdi. Başarılı bir otomobil yarışçısı da olan Kaan Onuk, 1994’te 'Sazan' adını verdiği spor otomobili çizdi. Saint Joseph Lisesi'nde Sazan lakabıyla tanınan Kaan, böylece özgün Türk spor arabasının da isim babası oldu. 1996’da Kaan’ın talihsiz bir kazada hayatını kaybetmesinin ardından babası Ekber Onuk, çalışmaları sürdürdü. *
OĞLUNUN ANISINA
2000'lerde çalışmaları hızlandıran eski dostu Eralp Noyan ve Gökhan Akış, Kasım 2009’da spor otomobil Sazan'ı ortaya çıkardı. İlk bakışta*Porsche*918’e çok benzeyen Sazan, Onuk Tersanesi’nde üretilen ilk otomobil oldu.
Bu sırada yine özgün tasarımlı S 56, E 56 ve Sazan’ın spor versiyonu Sazan LM’de ortaya çıkartıldı. Yarış arabası olarak tasarlanan Sazan LM’nin seri üretimi planlanmadı. E 56 ise elektrikli otomobil olarak tasarlandı ve üretime geçilmedi. *
KARBON ELYAFTAN
Fakat S 56 sürekli geliştirildi ve Mayıs 2015’te tamamlandı. S 56’nın seri üretimi için görüşmelerini sürdüren Dr. Ekber Onuk eski çalışanı olduğu Ford (OTOSAN) ile anlaşma sağladı. Ford, S 56’ya motor takarak Türkiye ve*ABD*pazarına sunmaya karar verdi. S 56 182 beygir gücünde 1600 cc’lik Ford Ecobust motoru ile Türkiye’de ve 255 beygir gücünde 2252 CC’lik motoruyla ABD için üretilmesine karar verildi. Karbon elyaftan üretilen S 56’nın Türkiye için 30, ABD için 20 tane üretileceğini belirten Dr. Ekber Onuk, Türk Standartları Enstitüsü veSanayi Bakanlığı’na başvurduklarını söyledi.
Dr. Ekber Onuk, “Türkiye ciddi bir otomobil üreticisi. Ama kendi markası konusunda biraz geç kaldı. Halkımızın beklediği bir Türk markası olarak piyasaya çıkamayız ama gururla ülkemizi temsil edebilecek kalitede bir araç ürettiğimizi düşünüyoruz. Kaan’ın çizdiği Sazan bizim çıkış noktamız. Spor otomobil S 56, özgün bir Türk tasarımı. Kaan’ın çizdiği hücumbotların adından hayalini kurduğu Türk ** *** *spor otomobil de hayata geçiyor” dedi.
EL YAZISI MARKA OLDU-SAZAN
Babası gibi uçak mühendisi olan Kaan Onuk, St Joseph Fransız Erkek Lisesi’ni matematik birincisi olarak bitirdi.Fransa’daki Universite Paul Sabatier’e kabul edilen ilk Türk öğrenci olarak 2 yıl uzay ve uçak teknolojisi eğitimi alan Kaan Onuk,*İTÜ*Uzay ve Uçak Mühendisliği Fakültesi’ne geçti. İyi bir otomobil yarışçısı da olan Kaan Onuk, 22 yaşındayken Sazan adlı otomobili ve değişen askeri dengeleri öngörerek hızlı ve etkin hücumbotları tasarladı. 1996’da trafik kazasında yaşamını yitiren Kaan Onuk’un el yazısıyla yazdığı Sazan markasının da sembolü oldu.*
SM-G800HQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi