- Katılım
- 5 Mar 2017
- Mesajlar
- 14
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 29
Merhaba arkadaşlar uzun zamandır foruma girmiyordum fakat bu ara araç ile çok uğraşıyorum. Uğraşlardan birisi olan jant boyamanın detaylarını öncesini ve sonrasını sizlerle paylaşmak istedim ki özellikle yapmak isteyenlere güzel bir fikir ve örnek olacaktır.
14 inc 4 adet jant için baştan sona kullanılan malzemeler:
2 adet 400 su zımparası --5 TL
1 adet 1500 su zımparası --2.5 TL
1 adet kağıt bant -- 2.5 TL
Boyacıdan alınan malzemeler:
100 gr Renault Silver Boya --22.5 TL
100 gr Sertleştirici --3.5 TL
100 gr Vernik --4 TL
Kaportacıya sıktırma ücreti -- 30 TL
Toplam Maliyet =80 TL
Jantların mevcut durumları


İlk olarak jantları 400 su zımparası ile bir güzel temizledim tırnak geçecek yer bırakmayacak şekilde zımpara işlemini yaptım ama deneyim sonrasında tırnak geçecek yerlerin kalmasının ciddi bir problem yaratmadığınıda görmüş oldum.
Daha sonra yüzey biraz daha pürüzsüz olsun diye 1500 su zımparası ile yüzeyin pisliklerini aldım.


Artık jantlar boyanmaya hazır hale geldi. Daha temiz olsun sprey boya yerine tabanca ile boyattım. Boya öncesinde lastikleri kağıt bant ile izole ettim ve son temizliğini yaptım.Daha sonra tabanca ile boyası sıkıldı ve güneşe kurumaya bırakıldı. Kururken ve araç üzerindeki görüntüler



Fotoğraflarda çok net ve parlak görünmesede normalde çok kaliteli bir görüntü var neredeyse jantlar sıfır oldu. Zımpara işlemi çok yorucu bir işlem özellikle ufak tefek yerlere macun kullanmamak için derin zımparalar yaptım. Sebebi ise macunun zamanla ufak darbelerde tekrar problem çıkarması. Umarım yapmak isteyenlere faydam olur son olarak jantlarda çok fazla derine inmediğim için astar kullanmadım eğer alüminyum'a fazla inerseniz kesinlikle astar kullanınız yoksa hoş görüntü olmaz ve boya altındaki alüminyum kısım gözükebilir.
Bunlarda arkadaşın 17 inc Skoda Jantları aradan çıkardık bunlarıda.
Boya Kodu :8z8



Not: Bu arada aracın içini tamamen söktüm ve ses yalıtımı yaptım araba çok tok oldu ciddi oranda fark oldu bunun konusunuda önümüzdeki günlerde açıyorum ardından yeni bir uygulama
Herkese iyi forumlar
14 inc 4 adet jant için baştan sona kullanılan malzemeler:
2 adet 400 su zımparası --5 TL
1 adet 1500 su zımparası --2.5 TL
1 adet kağıt bant -- 2.5 TL
Boyacıdan alınan malzemeler:
100 gr Renault Silver Boya --22.5 TL
100 gr Sertleştirici --3.5 TL
100 gr Vernik --4 TL
Kaportacıya sıktırma ücreti -- 30 TL
Toplam Maliyet =80 TL
Jantların mevcut durumları


İlk olarak jantları 400 su zımparası ile bir güzel temizledim tırnak geçecek yer bırakmayacak şekilde zımpara işlemini yaptım ama deneyim sonrasında tırnak geçecek yerlerin kalmasının ciddi bir problem yaratmadığınıda görmüş oldum.
Daha sonra yüzey biraz daha pürüzsüz olsun diye 1500 su zımparası ile yüzeyin pisliklerini aldım.


Artık jantlar boyanmaya hazır hale geldi. Daha temiz olsun sprey boya yerine tabanca ile boyattım. Boya öncesinde lastikleri kağıt bant ile izole ettim ve son temizliğini yaptım.Daha sonra tabanca ile boyası sıkıldı ve güneşe kurumaya bırakıldı. Kururken ve araç üzerindeki görüntüler



Fotoğraflarda çok net ve parlak görünmesede normalde çok kaliteli bir görüntü var neredeyse jantlar sıfır oldu. Zımpara işlemi çok yorucu bir işlem özellikle ufak tefek yerlere macun kullanmamak için derin zımparalar yaptım. Sebebi ise macunun zamanla ufak darbelerde tekrar problem çıkarması. Umarım yapmak isteyenlere faydam olur son olarak jantlarda çok fazla derine inmediğim için astar kullanmadım eğer alüminyum'a fazla inerseniz kesinlikle astar kullanınız yoksa hoş görüntü olmaz ve boya altındaki alüminyum kısım gözükebilir.

Bunlarda arkadaşın 17 inc Skoda Jantları aradan çıkardık bunlarıda.
Boya Kodu :8z8



Not: Bu arada aracın içini tamamen söktüm ve ses yalıtımı yaptım araba çok tok oldu ciddi oranda fark oldu bunun konusunuda önümüzdeki günlerde açıyorum ardından yeni bir uygulama


Ekli dosyalar
Son düzenleme: