Susuz Radyatör Sıvısımı ??? Varmı Deneyen ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ROADFOX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepkime puanı
530
Puanları
113
Yaş
56


EVANS susuz radyatör sıvısı bir kere doldurulur, 20 yıl / 1.6 milyon km'den fazla kullanım ömrü vardır, dolayısı ile periyodik su+antifriz değişimi ve radyatör temizliği masrafını ortadan kaldırır.

eb421d_f7026e2ccaf94fe0bf81da03fc117ddf.webp



Aracınızda mevcut kullandığınız su+antifriz karışımı +1 atm basınç'da 110 - 120C derecede kaynamaya başlar. Kaynama sonucu oluşan buhar cepleri ısı transferini sağlayamaz. Bu bölgelerde ısı transferi kabiliyeti %4'lere kadar düşer ve özellikle silindir gömleklerinde erozyona sebebiyet verir. Sistemdeki su elektroliz yolu ile metallerde paslanmaya, kireçlenmeye, tortuya ve dolayısı ile radyatör peteklerinde tıkanmalara sebep olur. Isı farklılıkları ve buharlaşmanın bir diğer etkisi de kavitasyondur. Kavitasyon su pompasının tam randımanla çalışmasını engeller. Motor arızalarının %60'ına ve geri dönüşü olmayan arızaların %40'ına aracın radyatör sistemindeki problemler sebep olur.


EVANS radyatör sıvısı muhtevasında su olmadığı için olası yüksek hararetlerde kaynamaz ve ısı transferini en üst seviyede devam ettirir. Radyatör sisteminde paslanma, kireç, tortu ve tıkanmalara; buhar ceplerinin yol açtığı erozyona; kaynama neticesinde açığa çıkan su buharının özellikle hortumlar ile su pompasında yarattığı strese ve transfer edilemeyen ısının motor bloğu, kapak contası, silindir kapağı gibi hayati aksamlara verdiği zararları önler. Isı transferinin randımanlı yapılması soğutma için motorun, özellikle yeni nesil araçlarda, ECU'nun (elektronik kontrol ünitesi) ilave yakıt harcamasını asgariye indirerek tasarruf sağlar. EVANS +180C dereceye kadar kaynamaz, bu tabii ki motorunuzun bu sıcaklıklara ulaşacağı anlamına gelmez. Sağlıklı çalışan bir sistemde ısının 110- 120C dereceleri geçmemesi gerekir. Bu da EVANS kullanan motorda ilave 60 - 70C derecelik bir güvenlik bölgesi demektir. Özellikle LPG kullanan araçlarda, LPG'nin yanma derecesi ve açığa çıkan hararet benzin ve dizelden yüksektir, LPG kullanan araçlarda ısı transferi ve motorun soğutulması daha fazla önem arz eder.

Soğuk havalarda EVANS susuz radyatör sıvısı -40C dereceye kadar donmaz. EVANS susuz radyatör sıvısı bütün bu özelliklerinin yanında doğaya zarar vermez, hiç bir zehirli madde içermez.



kaynak
http://www.evanscoolants-tr.com/#!powercool/zvy0p​
 
20 yıl, kim öle kim kala demişler, neredeyse aracın kullanım ömrüne denk geliyor...
 
Yabanci araba programlarinda cok gordum.
Uygulanmadan once motorda bi damla dahi su kalmamasi lazim deniliyor.
Kullanimda hic basinc olusmuyormus yani normal antifiriz ve su karisminda hararet 90 da bile olsa genlesme kabi kapagi basincdan dolayi acikmaz ama bu sivi da zorlanan arabada dahi kapak aciliyordu ve "cis" bile demiyordu

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Jay Leno nun garajındaki video 2012 yılında çekilmiş. Bu kadar zamanda yaygınlaşmaması ilginç.:soru

5 litrelik Prep Fluid ile 5l de bu sıvıdan alsak yaklaşık 90 ingiliz sterlini ediyor. 360TL.

20 yılda ömür biçilmiş, bana göre bununun 20 yıl sıkıntısız kullanabilecek olması ihtimali, benim 65 yaşında emekli olabileceğimin ihtimali ile kafa kafaya yarışır.

Kendi adıma suya devam ediyorum :)
 
Bu gibi uygulamaların sadece bizim kafamıza yatması yeterli olmuyor. Yetkili servislerin de bu uygulamalarla ilgili çalışma yapması gerekli bence.. Örneğin bir ara motor kurum temizliği hepiniz duymuşsunuzdur carbon clean işlemi yetkili serviste bir cevap bulamıyor. Motor ömrünü, verimini arttıran bu uygulama, dünya kadar uygulanmış, denenmiş, kanıtlanmış ama yetkili servis bizim bakım prosedürümüz var bunun dışına çıkmayız diyor. Sizin söylediğiniz bu yeni antfriz uygulamasını gel de yetkili servise anlat. Hatta bu uygulamayı yap, sonra başka bir arıza çıksa yetkili servis suçu: siz bunu yapmışsınız ondan olmuş diye, buna atıyor. O yüzden bilgilendirme için saolun...
 
Arıza olacakki yetkili servis para kazanacak :-D yoksa neden yeni nesil araçları sanayideki ustalar yapamıyor yada kendin yapamıyorsun. En küçük arızada bile mecbur kalıyoruz...parçaları söküp takmak bile işkence...yetkili servise her zaman güvenmeyin yani uzun lafın kısası.

E6653 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst