- Katılım
- 23 Ağu 2014
- Mesajlar
- 9
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
Arkadaşlar herkese selamlar ağzından Maaşallah sözü çıkmadan aracımın başına toplanan kem gözlülerin sebebiyle aynı gün içinde başıma gelenleri ve çözüm için yapılanları anlatıcam belki ihtiyacı olan olur diye.
Arabayı yıkattıktan sonra gün sonunda eve giderken sunroof kapanmadı acılıyo ancak kapatırken zzzııııtttt diye bi ses geliyo ve hareket etmiyodu ustaya gösterdik sunroof dişlisi diş atlıyo dişli değişcek dedi 600 tl ye kadar fiyat veren oldu servisi aradım dişli tek değişmez motor komple değişcek dediler 1000 tl istediler,geç oldu diye o gün işlem yapamadık garaja girdim camları kapatırken sağ cam pat diye kapı içine düştü spirali kopmuş sinirden ağlıycaktım resmen ertesi gün hemen sanayiye gittim önce cam spiralini hallettik kolay olmadı tabi coupe ler le megane 1 lerin farklı olduğu için baya bi aradık en sonunda megane 1 in cam spiralini uydurduk çünkü yok yok. Daha sonra torx takımıyla sunroof a giriştik inanın ustalar ve arkadaşlarım beni durdurmak için yalvardılar yapma elleme dağılacak diye ama nafile. Gelelim asıl konuya önce sunroof açma düğmesinin bulunduğu kumanda panelini sökerek motora ulaşın, tavan döşemesiyle falan alakası yok,sonra sunroof motorunun altındaki yuvaya uygun torx la sunroof u tamamen kapalı konumuna alın,motoru tutan 3 vidayı sökerek motoru aşağı alıyoruz, şimdi metal dişli ve altında mavi plastik bir döner parça var bunların bağlı olduğu metal tablanın sunroof motorunun dış metal kaplamasına sabit olduğundan emin olun (orjinalinde sabittir) eğer sabit değilse ve boşluk varsa sunroof u kapatırken dişli ters hareket ettiğinden bu tablayı yukarı kaldırıyor ve dişli boşa çıkıyor yani diş atlıyor bunun için kesinlikle sabitlenmesi gerek hafifçe aşağı bastırarak ya da plastik tokmakla hafif dokunarak tam yerine oturur zaten bunu sabitledikten sonra 3 adet devre kesicilerin karşılıklarına temas ettiğinden emin olun ve motoru yerine takmadan önce deneme yapın.Motoru aynı şekilde yerine taktıktan sonra diş atlama sorunu ortadan kalkacaktır Nacizane saygılarımla...
Arabayı yıkattıktan sonra gün sonunda eve giderken sunroof kapanmadı acılıyo ancak kapatırken zzzııııtttt diye bi ses geliyo ve hareket etmiyodu ustaya gösterdik sunroof dişlisi diş atlıyo dişli değişcek dedi 600 tl ye kadar fiyat veren oldu servisi aradım dişli tek değişmez motor komple değişcek dediler 1000 tl istediler,geç oldu diye o gün işlem yapamadık garaja girdim camları kapatırken sağ cam pat diye kapı içine düştü spirali kopmuş sinirden ağlıycaktım resmen ertesi gün hemen sanayiye gittim önce cam spiralini hallettik kolay olmadı tabi coupe ler le megane 1 lerin farklı olduğu için baya bi aradık en sonunda megane 1 in cam spiralini uydurduk çünkü yok yok. Daha sonra torx takımıyla sunroof a giriştik inanın ustalar ve arkadaşlarım beni durdurmak için yalvardılar yapma elleme dağılacak diye ama nafile. Gelelim asıl konuya önce sunroof açma düğmesinin bulunduğu kumanda panelini sökerek motora ulaşın, tavan döşemesiyle falan alakası yok,sonra sunroof motorunun altındaki yuvaya uygun torx la sunroof u tamamen kapalı konumuna alın,motoru tutan 3 vidayı sökerek motoru aşağı alıyoruz, şimdi metal dişli ve altında mavi plastik bir döner parça var bunların bağlı olduğu metal tablanın sunroof motorunun dış metal kaplamasına sabit olduğundan emin olun (orjinalinde sabittir) eğer sabit değilse ve boşluk varsa sunroof u kapatırken dişli ters hareket ettiğinden bu tablayı yukarı kaldırıyor ve dişli boşa çıkıyor yani diş atlıyor bunun için kesinlikle sabitlenmesi gerek hafifçe aşağı bastırarak ya da plastik tokmakla hafif dokunarak tam yerine oturur zaten bunu sabitledikten sonra 3 adet devre kesicilerin karşılıklarına temas ettiğinden emin olun ve motoru yerine takmadan önce deneme yapın.Motoru aynı şekilde yerine taktıktan sonra diş atlama sorunu ortadan kalkacaktır Nacizane saygılarımla...