Soğutma Suyu Konusuna U Dönüşü Çekiyorum

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepkime puanı
1
Puanları
16
Merhaba arkadaşlar, bi aralar bahsedip durduğum ama bazı kişilerin ''alttaki çıkış hortumunu sök boşalt'' diyerek kolaya getirdiği, daracık yerlere ellerimizin sığamadığı halde dağılan bir konu (biraz uzatarak konuya girdim ama aynı cevabı almamak için yazmam gerekiyordu) yani ''soğutma suyu değişimi'' konusuna tekrardan bi değineyim dedim. Öncelikle ''soğutma suyunu değiştirip ne yapacaksın boşver gitsin'' diyen arkadaşlarımız da çıkacaktır diye düşünüyorum ama periyodik bakım gibi soğutma suyunun'da değişimine ihtiyaç var.

Soğutma suyunu boşaltmak için radyatörün altında tapa veya vida gibi bir şeyin olduğunu duydum. Radyatörün çıkış hortumunun olduğu yerin genişliği çok yetersiz. Bu nedenle oradan boşaltamıyorum. Radyatöre ve alt şasiye bağlı olan bir U traversi var. Traversi söküp ondan sonra o tapayı arasam diyorum, bi ara sökmüşlerdi o parçayı ama tam detaylı bakmamıştım o yüzden hatırlamıyorum. Lokma takımı ile traversi söksek, travers sökülünce herhangi bir şey olurmu veya sıkıntı yaşatırmı? Çünkü o sökülmeden bu iş olmayacak gibi bi size danışayım dedim.
 
Traversi sökmek için motoru askıya almak gerekebilir.illa radyatörün altına ulaşmak istiyorsanız (ki altında tapa olduğunu düşünmüyorum) ön tamponun altından radyatörün bağlantı yerine ulaşıp radyatörün alt kısmını boşa çıkartabilirsiniz.Ancak bu şekilde su değişiminin etkili olacağını düşünmüyorum.Çünkü bu sistemin içinde kalorifer radyatörüde var.içinde tortu pislik vs kalacaktır.Radyatör alt hortumunu söküp suyu boşaltın , tekrar yukarıdan su verin bunu temizlenene kadar yapın.

Ayrıca biliyorsunuzdur bu araçlar kapalı devre soğutma sistemi ile çalışır , işlemi sonlandırırken havasını almanız gerekir. Bu sistemden dolayı radyatörde kapak tapa vs olmaz.
 
Traversi sökmek için motoru askıya almak gerekebilir.illa radyatörün altına ulaşmak istiyorsanız (ki altında tapa olduğunu düşünmüyorum) ön tamponun altından radyatörün bağlantı yerine ulaşıp radyatörün alt kısmını boşa çıkartabilirsiniz.Ancak bu şekilde su değişiminin etkili olacağını düşünmüyorum.Çünkü bu sistemin içinde kalorifer radyatörüde var.içinde tortu pislik vs kalacaktır.Radyatör alt hortumunu söküp suyu boşaltın , tekrar yukarıdan su verin bunu temizlenene kadar yapın.

Ayrıca biliyorsunuzdur bu araçlar kapalı devre soğutma sistemi ile çalışır , işlemi sonlandırırken havasını almanız gerekir. Bu sistemden dolayı radyatörde kapak tapa vs olmaz.

Bende yeni ayaklı kriko alacağım deyip duruyordum, yağ karterinin altından kriko ile destek vermek lazım yani traversi sökmek için. Kalorifer için araca 5 litre distile su koyup kalorifer en sıcak ve son ayarda çalıştırıp devirdaim olmasını sağlaıp tekrar boşaltırım diye düşünüyorum. Radyatörün alt hortumunu gördüm kriko ile arabayı kaldırıp altına yattığımda ama inanın alan o kadar dar ki ulaşılabilecek gibi bir şey değil bu yüzden ''traversi söksem mi?'' diye düşündüm ama yeni kriko alana dek bunu yapamayacağım anlaşılan, aslında yandan kriko ile kaldırıldıktan sonra takoz ile'de desteklenebilir ama elimde öyle bir takoz yok maalesef. Radyatörün bağlantı yerine gelirsek motorun içine baktığımda bağlantı yerini bulmak zor olacak ama umarım bulabilirim.

Sistemin havasını alabilmek için soğutma su kabının kapayını açıp bir süre bekletmek mi gerekiyor? Yoksa başka yöntem ile mi alacağız havasını?
 
Araç çalışır vaziyette radyatör hortumunun üzerindeki tapadan almak gerekiyor havayı , şişenin içindeki suyu dibe indirmeden sürekli takviye yaparak.
 
Geri
Üst