şimdi bu işte doktora yazmış biri olarak size şöyle derdim.
Megane 3 çok ama çok sayıda engele sahip ve ses sistemi kurup güzel sonuç isteyen biri için ya hep ya hiç olması gerekiyor aksi takdirde harcadığınız paranın tamamı çöpe gider
ve açıkcası 700-800tl ile bu işi yapmanın yanından bile geçemezsiniz megane 3 ile maalesef hocam çünkü dediğim gibi bir sürü engeli var
Engeller ve zararları:
1) Teyp/Ana ünite
kaliteli bir ses sisteminin can damarıdır, bilinenin aksine ses kalitesinde öncü oyuncu ne hoparlördür nede anfi nede kablo maalesef bu konuda oldukça cahiliz Türk halkı olarak ama maalesef en son değiştirmeye kalktığımız şey teyp fakat en en en bariz şekilde etki edende teyptir.
fabrikasyon renault teybe kurulmuş dönüştürücü ile anfi beslenmiş ve hoparlör takılmış set inanın adam gibi teyp takılmış anfisiz ve fabrikasyon hoparlörlü sistemin yanında zayıf bile kalır.
bunun sebebini şöyle anlatayım, ses dediğinizi suya benzettin, anfi dediğiniz şey suyun sadece daha tazik atmasını sağlar, hoparlör ise hortumun büyüklüğü gibi düşünün ama teyp dediğiniz şey suyun ne denli berrak temiz olduğunu ayarlayandır.
indirdiğiniz mp3 ü dijital'den analoga çeviren teybiniz 1bit dönüştürücü ile çevirmesi ve dedem kadar ağır olması bir sonuç verirken bir Alpine,Pioneer,JVC,Kenwood kaliteli 24bit DAC (digital analog converter)lü teybin çevirmesi ve yansıtması bambaşkadır.
özetle ile en en büyük engelimiz maalesef fabrikasyon teyplerinde en kötülerinden biri olan megane 2-3 teypleridir,maalesef son derece kötü performans sergilyor şansınıza ve değişmeden gerçek anlamda kayde değer ses kalitesi artışı almak mümkün değil.
eğer tavsiyemi sorarsanız, Aktepe sound'dada yapıldığı gibi (aşağıda linki) orta klima bölümünü yukarı alıp ortaya double din koymaktır buda en kötü 1500tl civarıdır
http://www.aktepesound.com/icerik.asp?inf=43
2) bir sonraki engelimiz maalesef Megane 3 kapı ve hoparlör yuvalarıdır, maalesef çoğu rakip araçta 16cm ya vardır yada yapılabilir ama megane 3 te ise 13cm hoparlöre mahkumsunuz oda yetmediği gibi hoparlörün derinliğide kısıtlı çok az marka model sığmakta maalesef.
bunun en büyük engeliği midbass denilen orta basslarda zayıf kalmaktır,bunu aşmanız için Xmax değeri yani ileri geri hareketi yüksek olan, malzemesi hafif,mıgnatısı büyük kaliteli hifi (high fidelity sınıfı) marka model hoparlör almaktır.
size buna birebir çözüm olarak Helix esprit buldum ikinci el satılmadıysa : (tweeterları varmı diye sorun yoksa almayın , başka marka kullanmışsa almayın orijinal olsun)
https://tr.letgo.com/tr/i/helix-kolon_66fb197a-59a4-4e90-a080-5649b0c2d532
3) şimdi araçta eksik kalan midbass ve subbassları güzelce çalmaya yarayacak küçükte olsa sub lazım, buna kapalı kabinde JBL GTO 804 kullanırsanız çok çok az yer kaplayacaktır, türkiyede satılanların alayı portlu kutudur bakıp takılmayın kapalı yani sealed kabinde oldukça az yer kaplar ve son derece uyguna çok tatlı ton verir oda tahminen kabini ile birlikte size 300tlye gelecektir.
4) subı ve hoparlörleri beslemek için 5 kanal bir anfi , ikinci el seçenek çok eğer isterseniz yardım ederim 400-600tl arası çok, kablosuyla vs 800 diyin siz.
5) kapılara azda olsa yalıtım,hoparlörlere mdf kasnak lazım: 250tl en kötü
6) kaliteli montaj: 400-500tl
özetle şöyle adam akıllı 4000tl harcamadan üst seviye bir ses alamazsınız, yok hocam bana üst seviye lazım değil ben az tonlu çalsın,az berrak çalsın vs geç hocam öyle birşey maalesef mümkün değil boşu boşuna giriş seviyesi hoparlörler ile,deck çevirici+ fabrika teybi ve basit dandik anfilerle vaktinizi harcamayın inanın hüsrana uğrarsınız.