Ses İzolasyonu

Enver GÜR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2014
Mesajlar
54
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Herkese merhaba ben ankaradan Enver 95 model r9 brodway var içeri 100den sonra çok ses geliyor bunu yapanlar varmı yoksa kendimiz yapmaya kalksak içinden çıkabilirmiyiz. saygılar
 
Son düzenleme:
Bu işlemi yapan yer mutlaka bulursun ama keyfi işler için her usta fazla para alır. Eğer elin yatkınsa kendin yapman daha iyi ustaya vereceğin paraya kaliteli bir izalasyon maddesi alabilirsin. İzalasyon maddesinin en uygun olanını bulmalsın ince bir malzeme ama kaliteli olanından bir tarafı yapıştırmalı olandan olmalı ismini bilmiyorum malzemenin maalesef. Ama uygulamaya başlayacağın zaman nereye nasıl uygulayacağını anlatabilirim sökme takmada takıldığın yerlerde yardımcı olurum tarif ederim.
Ama bu işi kafana koyduysan mutlaka tam yapki faydasını gör. İlk yapacağın iş koltukları sök. Sonra orta konsolu sök ve torpidoyu çıkar komple. daha sonrada taban halısını. yol sesinin ve motor sesini kesmen için bunları sökmen lazım. sonrada arabanın ön camın altından başlayarak bagaja kadar yani arka camın altına kadar kaplamalısın. kaplama işlemi bittikten sonra halını yıkatırsın tertemiz geri takarsın torpido sökülmüşken elektrik tesisatını elen geçirirsin torpidoyu tutan pilastik tırnakların yenisini alırsın ve yumuşak oyun hamuruna benzen elastik bir malzeme var tırnakların arasına ondan yapıştırışın sonra torpidoyu yerine geri takarsın ve torpidodan gelen seslerin ortadan kaybolduğunu görünce çok mutlu olursun emin ol. bu işlemler bittiğinde aynı şekilde kapı döşemelerini sökersin izalasyon malzemesini döşemenin şeklinde keserek yapıştırıp üstüne kapı döşemesini tekrar takarsın. Bütün bu işlemler bittikten sonra bir daha görüşelim.
 
aynen yapılacaksa böyle yapılır.
çamurluklara zift dökmeyle olmaz bu iş
 
Yapılmayacak iş değil emek + zaman lazım bi süre arabayı kullanmayacaksınız mesela

Bitüself diye bi malzeme ile kaplanıp üstüne firex uygulanacak.Motor ve bagaj duvarı unutulmamalı sesin büyük kısmı buradan geliyor zaten.Üstüne fitillere el atıp davlumbazlara pütür attınmı sıfır araba kadar sessiz olur. Ben de baya araştırmıştım konuyu yaza yapmayı düşünüyorum.

Diğer forumlarda da çok yapan arkadaş var biraz araştırırsan uygulamaları vs görürsün. Malzeme konusunda başka alternatifler de var tabi
 
arkadaş o kadar güzel anlatmışsınki valla içime ilham geldi ben bunu yaparım torpido olaylarından biraz şüpheliyim acaba hava şartları etkilermi sıcak havada yapsak dahamı iyi olur.
 
arkadaş o kadar güzel anlatmışsınki valla içime ilham geldi ben bunu yaparım torpido olaylarından biraz şüpheliyim acaba hava şartları etkilermi sıcak havada yapsak dahamı iyi olur.

Kapalı bir garajın arsa şimdi de yapabilirsin. Ama yoksa sıcak havayı beklemen senin açından daha iyi olur. Torpido sökme işi de biraz külfetli bildireyim dedim.
 
1277129_10201057682462006_622709749_o.jpg


Kendi Renault 11 imin taban halıısını söküp yıkamıştım.

ama izole yapmamıştım . Şimdi pişmanım ve önümüzde ki yaz günlerinde ben tekrar yapacağım .
Kesinlikle tavsiye ederim kendiniz yapın eliniz yatkınsa çok kolay .

Hiç bir şeyi karıştırmassınız .
Çünkü en ufak bir cam açma düğmesinin soketi bile merkezi kilit düğmesinin soketinden farklı .
Sigorta kutusuna dikkat edin .
Kalorifer kumanda mekanizmasına dikkat edin .

Alacağınız malzeme en basitinden mebran..
 
arkadaş o kadar güzel anlatmışsınki valla içime ilham geldi ben bunu yaparım torpido olaylarından biraz şüpheliyim acaba hava şartları etkilermi sıcak havada yapsak dahamı iyi olur.

Tabi ki sıcak rahat ferah bir ortamda yapman daha güzel daha düzenli daha temiz bir iş olacaktır. Kapalı garajın varsa daha iyi olur yavaş yavaş ama düzgün yaparsın gerekirse bir hafta uğraşırsın ama temiz iş olur.
Torpidoyu kafanda fazla büyütme. İstersen kısaca bir tarif edeyim. Orta konsoldan başlayacaksın sökmeye. Konsoldaki cam açma kapı kilitleme saat bozuk para gözü dörtlü düğmesi arka cam rezistans düğmesi arka sis düğmesi varsa teybini sök bi kenara koy sonra kalorifer panelinin sol köşesinde altlı üstlü 2 tane küçük delik var ince uçlu düz tornavida girecek şekilde bi elik oraya sok tornavidayı tırnaktan kurtulsun panel içeri doğu gidecektir zaten. sonra vites körüğünü elinle tut yukarıya doğru çek çıkar o zaten hemen. Körüğün çerçevesini çıkar bi kenara koy. sonra vites kutusunun sağında ve solunda 25T ile sökeceğin 2 vida var onları sök bi kenara koy. daha sonra konsolun sağında ve solunda ayaklara sıcak hava veren havalandırma deliklerinin yanında 20T ile sökeceğin vida var sağdakini ve soldakini sök. Ve konsolun saat ve bozuk para gözünün bulunduğu yere gel oraya iki elini kullanarak deliğe sok yukarda parmağınla bastırabileceğin tırnak var onlara bastır ve kendine doğru çek. Konsol tırnaklardan kurtulunca boşa düşecektir ve konsolu kendin doğru çek yukarı doğru kaldır vitesten kurtar artık konsol elinde onu da bir kenara koy. Not: konsolu koltukları söktükten sonra sökersen daha rahat olur sökmesi.
Neyse biz devam edelim. Şimdi geç direksiyonun başına. Direksiyon simidinin kapağını çıkar. Al eline dörtlü bijon anahtarını 19 luk kısmıyla sök. Not: bu işlemi yaparken yardımcı pilotun olursa çok iyi olur direksiyonu sen sökerken tutması için dönmesin diye. Evet direksiyonu söktük bir yere bıraktın sonra direksiyon bakalitlerinin alt kısmında 2 tane 25T ile sökebileceğin vida var onları sök bir tanede altında düz tornavida ile sökebileceğin vida var onu da sök bakalitin alt kısmı söküldü. Sonra altta pedalların üst kısmında plastik bir boru göreceksin onu da sola doğru çek boşa çıksın sağ taraf sor çıkar yerinden dışarıya koy. Sonra gösterge panelinin üst bakalitinin alt sağında ve solunda 25T ile sökebileceğin 2 vida var onları sök ve kendine doğru çek çıkar bi kenara koy. Üst kısımda kalan direksiyon bakalitini ise 2 tane iç kısımda sağda ve solda düz tornavida ile sökebileceğin plastik vida var onlarda sök silecek kolu buna 2 adet yıldız vidayla sabitlenmiştir onları da çıkar silecek kolu orda kalsın bakaliti dışarı al. Sonra gösterge panelinin sağında ve solunda 20T ile sökebileceğin 2 tane vida var onları sök ve üst tarafında metal tırnak var onlara bastır ve kendine doğru biraz çek alt taraftan elini sok kilometre halatını aşağıya doğru çek çıkar sonra gösterge panelinin elektrik soketlerini çıkar ve gösterge panelini de bi yere koy. Ve tekrar orta konsolu söktüğün yere gel geri. Orda ince bir çıta göreceksin üst kısımda kalorifer motoruna 25T ile sökebileceğin 2 adet vida göreceksin sök onları. Ve artık torpidoyu yavaş yavaş elimize almanın vakti geldi. Torpidonun sağ ve sol alt köşesinde tırnaklar var iç kısımdan bastır ve torpidoyu kendine doğru çek tırnaktan kurtar. Ve Torpidoyu komple kavrayabileceğin yerlerden tutarak yukarı doğru kaldır tırnaklardan kurtulduğunu göreceksin. Artık torpido boşta direksiyon mili ve kontağın bulunduğu yeren kurtar ve yere yatır. Yalnız torpidoyu komple dışarı almak istiyorsan kablo tesisatı torpidonun üzerine yer yer cırt kelepçeyle bağlıdır onları yan keski ile kes tesisatı kurtar tabi bide sigorta kutusunu da. Torpidoyu komple dışarı almanın faydası içerde raat çalışmanı sağlar b bir. ikincisi çatlak varsa onların tamiratını iç kısımdan polyester ile yapıştıma kolaylığı ve orijinal ve sağlam olur dışardan yapıştırmadaki gibi görüntü kirliliği yapmaz. üçüncüsüde komple içli dışlı torpido temizliği yapabilirsin rahatça. Aracın karoserindeki plastik tırnaları var 3 tane camın altında ve 2 ate sğda ve solda var bu tırnaklar zamanla aşınıyor bulabilirsen yenisini tak bulamazsan tırnaklarn arana cam macunu oyun hamuru gibi bir malzeme var ondan al tırnakların arasına yapıştır torpidonu gri taktığında sallanma ve ses yapmayacaktr.

Takıldığın yer olursa sorarsın. Saygılar...
 
​Nedret abim herşeyi anlatmış bundan sonrası size kalmış.Emeğine sağlık abim.:eyv
 
abi çok güzel anlatmışsın şuan gidip sökesim geldi o derece yani :))
 
Geri
Üst