Servis Onarımı Sonrası Arabanın Hali !

bloodyeyes

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Haz 2022
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Arkadaşlar herkese merhaba. Aracım Clio4. Yetkili bir serviste zincir seti değişimi sonrasında yeni başlayan problemler sonucu bir başka yetkili serviste aracın zincir kapağı açılınca gördüğüm manzaranın fotoğrafını ekliyorum. Bu fotoğrafa ek olarak selenoid valfte arıza başladı, arabadan yüke binince aşırı zincir sesi ve çekiçleme türü sesler başladı. Sağolsun şimdi başka bir serviste hakkını yiyemeyeceğim on numara bir usta ilgileniyor ve sorunu çözmeye çalışıyor. 1 buçuk ayda birçok inceleme ve araştırma sonucunda şu an yağ pompasında da arıza olduğu söylendi. Yenisi takılacak. Şimdi bu süreçte bir buçuk aydır çektiğim sıkıntıları ben biliyorum. Bu işi ilk yaptırdığım servisin peşini bırakmayacağım o ayrı mesele de sizlerden fikir istiyorum. Allah aşkına biri bana bir akıl versin motor yağının içinde bu kadar silikonun ne işi var. Bu foto haricinde yağ pompası filtresi de slikon doluydu o da temizlendi. Ayrıca araba zincir değişimi sonrası yaklaşık bir buçuk litre yağ sızdırmıştı ve bu şekilde 1 buçuk hafta en az 600 km yol yapmıştım. Yorumlarınızı bekliyorum.
https://www.hizliresim.com/ea1het2
https://www.hizliresim.com/6wk0hpl
 
Bu arada eklemek isterim ki şikayet sonrası Renault Mais genel merkezi ve gittiğim diğer servisteki arkadaşlar gerçekten çok ilgililer ve işlerini dört dörtlük yapıyorlar haklarını vermek gerekir. Burada amacım bir servise özel umursamaz ve işbilmez tavır ve işlerin hepsinde olduğunu iddaa etmek değil elbette. Sadece kimse kendi malı ile kendi parası ile rezil edilmeyi hak etmiyor.
Fotoğraflara gelince : Motorun zincir bölümünde defazör denilen bu parçanın üstündeki slikon ilk fotoda gözüküyor. İkinci fotoda ise yağın içinden çıkan slikonlar. Ayrıca yağ pompası filtresinden çıkan slikonlarda vardı. Şikayet sonrası yapılan işlemler ile ilgili şimdilik henüz bir para talepleri olmadı zira araba bir buçuk aydır incelemede. Ancak bu durumun üstünü örtmek istemiyorum. Çünkü zincir değişimi sonrası başlayan problemler ile ilgili servise geri gittiğimde direkt kendileri ile ilgili olmayacağını, arabada başka eski problemlerin ortaya çıktığını, daha öncede defalarca zincir değiştirdiklerini hata yapmalarının mümkün olmadığını vs vs iddaa edip beni geri çevirmeye kalktılar. Bugün benim arabam yapıldı boşver dersem başkasına da yapacaklar bunu biliyorum. Bu süreçte bir sürü sıkıntı çektim. Başkası da çekmesin !!! Bu sebeple sizlerin de yorumlarını almak istiyorum.
 
Yağ karterinizin altı açılmış ve etrafı sıvı conta yada silikonla çevrilirken fazla sürülmüş ( yağ kaçmaması için eski araçlarda keçe denir) kopan maddelerde motorun diğer aksamlarına girmiş evet ciddi sorundur motorunuzun tekrar açılıp temizlenmesi gerekir bu aynı çakma yağ kullanıp motorun zarar görmesi gibi düşünebilirsiniz.
 
Geçmiş olsun. Bu kadar faydalı olan sıvı conta nasıl bu kadar kötü kullanılabilir anlamıyorum. YouTube da yüz binlerce takipçisi olan kanallar dada benzer durumları görüyoruz . Sıvı conta yağ suzgeci ni ve kanalları tıkamis olabilir buda motora zarar verebilir.
 
Yağ karterinizin altı açılmış ve etrafı sıvı conta yada silikonla çevrilirken fazla sürülmüş ( yağ kaçmaması için eski araçlarda keçe denir) kopan maddelerde motorun diğer aksamlarına girmiş evet ciddi sorundur motorunuzun tekrar açılıp temizlenmesi gerekir bu aynı çakma yağ kullanıp motorun zarar görmesi gibi düşünebilirsiniz.

Evet motor içi bir kaç defa temizlendi. Karter kapağı açılarak slikonlar çıkartıldı. Diğer bölümlerin içine kamera ile bakılacağı söylendi. Ancak durum şöyleki şu an dediğim gibi yağ pompası basıncında sorun görülmüş ve değişecekmiş. Ki muhtemelen yağ pompasını da bozan bu slikon parçaları oldu çünkü öncesinde arabada gram ses yoktu. Yetkili servise güvenerek pişman ettiler beni.
 
Hocam yetkili servise güvenip götürüyorsunuz yaptırıyorsunuz ve başka sorunlar çıkınca kapıyı yüzünüze kapatmaya çalışıyorlar. Ben geri adım atmadı o ayrı. Mahkemeye de verdim. Benim bu süreçten anladığım şu ki eğer sesiniz çıkmıyorsa biraz da gariban iseniz adamın ümüğünü sıkacaklar. Kim bilir kaç kişinin canını yaktılar böyle. Herkes görsün bilsin diye üstüne basa basa söylüyorum. Yetkili servis bile arabanızın başında bekleyin arkadaşlar. Koca Renault firması isminin böyle anılmasını istemez elbette ama sorunun kaynağı Renault değil sorunun kaynağı bizim koltuk sevdalısı yetkili kişilerimiz! Ustalarımız!
 
Evet arkadaşlar. Devam edelim. Arabamın yağ pompası bozulmuş ve değiştirildi. Daha önce de yağ basınç valflerinin bozulduğu görülüp değişmişti. Bunların ikisi de her ne hikmetse servisteki zincir seti değişimi sonrası bozuluyor . Servis müdürünün tabiri ile birşeyi tamir edilince başka arızalar baş göstermiş olabilir(kesin öyledir) Tabi bunların bozulmalarının sebebinin yüksek ihtimal yabancı madde olduğunu düşünmek lazım mesela kurumlaşmış yağ tabakası ya da motor yağında dolaşan yarım avuç slikon. Şimdi gelelim diğer meseleye. Bu araba sente atlamış şekilde 600 km kullanılmış ve zincir değiştiren ilk servis 600 km sonra senteyi düzeltmiş ancak bundan müşteriye bilgi vermemiş ise ve bunu ispatlarsak sonuç ne olur? Zira 2 ay oldu hala sesin kaynağı sebebi araştırılıyor.
 
konuyu clio 4 grubuna ekledim. İlgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.
 
Geri
Üst