Sedan 2017 İçin Yardım

RenaultKing

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2018
Mesajlar
45
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Arkadaşlar selamlar
Turbo Benzinli 1.2 (Icon 1.2 Tce EDC 130 bg)
Turbo Dizel 1.5 (Icon 1.5 dCi EDC 110 bg)
Bu araçları incelemekteyim. Tork olarak dizel daha iyi ama 0-100 değeri benzinlide daha iyi sanırım ara hızlanmalarda da benzinli daha iyi torku düşük olmasına rağmen. Bu iki motordan hangisi daha hızlı ve ataktır, yokuşta bastımı çekiş kaybı yaşamaz. İkiside otomatik vites birisini tercih etmek isterim Fiyat olarak benzinli araç daha uygun ama dizele göre daha fazla yakıyor. Yıllık ortalama 10-15bin km kullanılacak. İkinci el olarak alacağım aracı dikkat etmem gereken bir şey mevcut mu mutlaka şunu yap dediğiniz vs.
 
Oncelikle arada 20 bg gibi ciddi bir fark var. Ataklik konusunda aman aman bir fark olmasa da cekiste mutlaka hissedersiniz. 1.0-1.2 motorlar artik o kadar gelisti ki neredeyse 1.6 motorlardan daha iyi hale geldiler. Renaultun 1.2 motorunu kullanmadim ama kuzenimde 1.2 golf var ve hicte 1.2 gibi hissettirmiyor. Bastiginiz anda ciddi sekilde yuruyor. Diger yandan renaultun dizel motoru kendini kanitlamis ve bir cok markanin kullandigi az yakan bir motor. Senelik yapacaginiz km miktarini goz onune aldiginizde benzinli arac size daha yatkin olacaktir. Bakim maliyetleri ve ilk anda cebinizde cikacak parayi hesaba katarsaniz benzinli daha mantikli. Ben sene de 40.000 km civari yol yapiyorum ve dizelde yasadigim maliyeti yuksek sorunlar nedeni ile artik benzinleye gececegim. Tercih tabi. Diger yandan alacaginiz arac gatantili olacaktir. İyi bir firmaya ekspertiz yaptirirsaniz gonul rahatligi ile alabilirsiniz. Ayrica nacizene tavsiyem araclari sahistan almaktansa 2-3.000 lira fazla verip kurumsal bir firmadan satin almaniz daha iyi olur. Tabi ornegin bildiginiz birinin sahip oldugu ve aracin kullanim gecmisini bildiginiz bir tanidiginiz varsa o da olabilir. Araci kurumsal firmalardan alirsaniz ekspertiz gibi bir duruma da ihtiyaciniz olmaz onlr alirken yapmistir zaten. Hatta orneklemem gerekirse ben de aracimi ikinci el aldim alacagim vakit ilanlara baktigimda aracin hic bir seyi yok gorunuyor sorgulama ekspertiz yaptigimda bir suru sey cikiyordu. Bu sebeplerle biraz daha fazla vererek kurumsal firmadan aldim ve orda konustugum satici araclarin iyi durumda olanlari kendilerinin sattigini ve kotu durumda olanlari galerilere gondersiklerini soylediler. Ben araci aldiktan sonra servise goturdugumde ayrica bir ekspertiz yaptirdim ve bana ne soyledilerse farkli bi sey cikmadi.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Dizel her zaman bir adım öndedir... Renault benzin+turbo konusunda piyasaya yavaş girdi ve biraz zaman alacak.
 
kısa süre de olsa 1.2 tce motor kadjar kullanma fırsatım oldu. ilk kullandığımda gayet başarılı bulmuştum. ancak 1.5 edc megane aldım ve daha sonra aynı kadjara tekrar bindiğimde arada çok fazla fark olduğunu anladım. Dizel kesinlikle çok daha iyi. Ama fiyat bakımından düşünüldüğünde bir sonraki sefer yine benzinli düşünebilirim. yani fark var mı, evet var, ama 1.2 kötü mü, hayır değil. yani ihtiyacınızı neyin karşılayacağı önemli
 
yıllık 10 bine 1.2 alırdım ama hb olurdu tercihim benim de.
 
Teşekkürler yorum için çoğunluk 1.2 diyor 2. el fiyatlarına baktım ama 100binleri geçmiş bile malesef.. Turbo benzinli otomatik şanzuman üzmez değil mi ani gaz tepkilerinde sollamalarda vs. Fiyatlar gerçekten çok yüksek. Bir yandan ford 1.5 titanium sedan bakıyorum otomatik o da 100binlerde
 
kısa süre de olsa 1.2 tce motor kadjar kullanma fırsatım oldu. ilk kullandığımda gayet başarılı bulmuştum. ancak 1.5 edc megane aldım ve daha sonra aynı kadjara tekrar bindiğimde arada çok fazla fark olduğunu anladım. Dizel kesinlikle çok daha iyi. Ama fiyat bakımından düşünüldüğünde bir sonraki sefer yine benzinli düşünebilirim. yani fark var mı, evet var, ama 1.2 kötü mü, hayır değil. yani ihtiyacınızı neyin karşılayacağı önemli

Benzinlinin 0-100 oranı daha iyi ama?
 
Yokuşlarda bayılmasın derseniz dizel tercih edin.
 
Yorumlarınızı bekliyorum
 
Ben 1.2 Turbo 120 Bg. Edc clio 4 kullanıyorum aracın atikliğinden ve yakışından gayet memnunum. Bursa'da genelde agresif ve hızlı kullanıyorum. Yakıt ortalamam 6.8 litre biraz daha yüklendiğim zaman maksimum 7.0 oluyor ki bu da kışlık lastiklerle, yazlıklar varken 6.3 6.0 civarlarında seyrediyordu. Performans olarak gayet tatmin edici araç full yüklü olsa bile yokuşlarda bir yığılma veya sollamalarda sıkıntı hissetmiyorum tavsiye edebileceğim bir motor. Tce motorların tek sıkıntısı biraz yağ eksiltmesi bunu göze alarak karar vermeniz gerekiyor.

Tabi megane kasası ile bu motor nasıl performans verir onu bilemem arada 10 bg.'lik bir fark var sanırım bu ağırlık unsuru düşünülerek yapılmış bir harekettir
 
Son düzenleme:
Geri
Üst