Şarj dinomosu kayışı ve kasnagı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan YILDIRIM
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

YILDIRIM

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
343
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba yolda giderken arabamın motorundan birden bir duman geldigini gördüm . Allahtan farkedip kaputu açtım ve şarj dinomosundaki kayışın koptugunu gördüm bu şekilde yaklaşık 6 km yol gidip sanayiye götürdüm. Kayışın şarj dinomosunun üzerindeki kasnağın kitlendigi için koptugunu söylediler. Bu bilyanın ve kayışın değişecegini ve benim bilyenin eski tip oldugunu ve her iki yönede dönebildigini fakat yeni tiplerde sadece bir yone döndügü için daha saglıklı oldugu söylendi . Bu bilye + kayış+ ve işcilil 350 tl denildi arabayı sanayiye bıraktım yarın sabah alacagım. Sizce bu fiyatlar normalmi?
 
Geçmiş olsun. Fiyat konusunda bir bilgim yok ama şu mesajı bilgi amaçlı paylaşmak istedim.

Bugün Ataşehirde bir ustaya kasnağı değiştirttim. Yanaşma var dedi, galiba ilk mesajda bahsedilen durum. Malzeme ve işçilikle beraber 110 lira tuttu. Yerli üretim bir parça kullandığını söyledi. Gönlüm Ina diye bir markadan yanaydı ama bu marka ile sorun yaşamıyoruz deyince taktırdım.
Bu arada konuyu araştırırken farklı bir forumda şöyle bir bilgiye rastladım inşallah benimki bu tür sorunlu bir parça değildir:

"Güzel arkadaşım iyi yapmışsın iyi yapmasınada keşke o kasnak konusunda önce bir danışsaydın buraya bir konu açsaydın. Adamlar kasnağı balatalı yapmışlar acaba buna niye gereksinim duymuşlar? Tamam orjinal kasnağın kısa sürede bozulduğu doğru o bir tasarım hatalı kasnak .Kayışı koparmasıylada triger kayışına falan zarar vemez o kayış aksesuar kayışıdır. hidr direksiyon, klima şarj dinm. falan bunları tahrikler ve çalışmasını sağlar.Gelelim kasnağa, niye balatalı yapılmış ilk çalıştırmada ve stop etme esnasında şarj dinamosuna fazla yüklenmesini önlemek alternatörünve çevre kasnak bilya vs.in ömrünü uzatmak içindir.Ayn zamanda balansını alarak rulmanlarının bozulmasınında önüne geçmek içindir. Şu anda aldığın ve aracına taktığın şarj dinamosu kasnağı orjinalinin yerli üretim tek parça olan kopyasıdır.Ve şarj dinamosuna ekstradan zorlanma ve yük bindirmektedir. Her marş basman ve stop etmen esnasında.Bunun yerine şu an sıfır araçlarda ve sıfır alternatörlerin üzerinde çıkan şarj dinamo kasnakları var. Masır rulmanlı ve kilitli mekanizmaya sahip devir ayarlı.Bunları nerdenmi biliyorsun diye sorarsan bende baya uğraştım bu kasnak ve sorunlarıyla bende önce senin yaptığın gibi yerli kopyayı takmıştım sonuç 1 yıla varmadan alternatör ve gergi rulmanlarını bozdu.Ve sonunda bosch marka şarj dinamomu komple revuzyon yaptırdım kendi ustama ve kasnağıda bu bahsettiğim kasnaktan alarak onu taktırdım en basit gözle görülen farkı söyleyeyim. Aracı stop ederken bakıyorum yukardan alternatörün kolektörü içinde bulunan sargılı bobin kısmı araç stop ederken kayışla beraber küt diye durmuyor. motor stop ediyor kayış duruyor kollektör bu esnada 1-2 tur geriye dönüyor ve ondan sonra duruyor yani yükünü gerilimini azaltarak duruyor. Markası İNA idi made in germany.Keşke böle bir kasnakla bu problemi çözmüş olsaydın. Daha uzun ömürlü olurdu."
 
Teşekkürler . Yanlız burda bir hata var bence alternatörün geri dönmesi iyi birşeymiş gibi yazmış bu arkadaş ama geri döndügünde terse akım üreterek aslı dahada zararlı oluyor. Veya ben yanlış anladım .
 
c62240fece6e57fd98d40967397eb497.webp
İşcilik dahil 250 tl verdim
 
Yukarıdaki arkadaşın bahsettigi ina marka kasnaktan kullandılar. Gerçekten birde yerli marka var aslında arada çok bir fiyat farkı da yok ama gerçekten ilerde sorun çıkartıyor dediler bende kıydım paraya :)
Saygılar
 
Hayırlı olsun. İçiniz rahat bir şekilde binersiniz daha iyi olmuş. :eyv
 
Hayırlı olsun. İçiniz rahat bir şekilde binersiniz daha iyi olmuş. :eyv

Teşekkürler
 
merhaba bence bedavaya yaptırmışsın benim önceki aracım 2010 model symboldu benimde dinamo üzerindeki kasnak kırıldı hemen kenara çektim ve çekici ile servise çektirdim 1980 tl masraf çıkarttılar (dinamo kayış ve rulmanlar değişecek denildi.) yaptırmadım dışarıya özel serviste sadece kasnak değiştirerek işçilik dahil 225 tl karşılığında yaptırdım.
 
Merhabalar Megan 2 aracımın özellikle kış aylarında ilk çalıştırdığımda motor soğukken sağ önden fışıltı şeklinde bir ses geliyor gaza basınca fışıltı artıyor motor hafif ısınınca ses kesiliyor tanıdığım bir motorcuya gösterdim sarj dinamosunu bilyasından geliyor dedi ama ben emin olmak istiyorum.
Aranızda böyle bir sorun yaşayan varmı? Şimdiden Teşekkürler.
 
Geri
Üst