Rölantide dalgalanma ve geç çalışma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan decan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

decan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2015
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba arkadaşlar başlıktan da anlaşıldığı gibi aracımda rölanti dalgalanma sorunu var yaklaşık bir yıldır da bu şekilde kullandım ha satarım ha satılacak diye fazla masraf yapmak istemedim ama malum megane kronik sorunlarla karşılaşınca dayanamadım açtım kesenin ağzını başta otomatik vites kutusu arızası selenoid valf ve şanzuman yağı değişimi yaptım İzmir'de olanlara yardımcı olabilirim komple 650tl tuttu.Yağ katkısı, 5x40 Elf yağı komple radyatör temizliği Yen'i antifriz falan lpg şamandıra ıvır zıvır hepsini elden geçirdik.Amma velakin şu rölanti dalganmasını çözemedim özel servis bir başladı benzin pompası ön oksijen sondası gaz kelebeği falan değişmesi gerek 2500-3000lira fiyat söyledi üstüne üstlük garanti veremem dedi hayırlı işler diyip çıktım tabi..
Geçen yıl gaz kelebeğini ön oksijen sensörünü değiştirdim bilgisayara bağlanınca oksijen sensörü hatası kam mili sensörü hataları verdi hayır bu şekilde kullanılıyor ama takıldın mı insanı sinir ediyor bu durum beyine yazılım attırdım 300-500km benzinde kullandım yok yine aynı yine aynı..var mı bir yerlere yöndericek yardımcı olacak birileri :) aracım 2007 model otomatik şanzuman LPG'li saygılarımla
 
arabanın motoru daha önce açıldı mı, rektefiye gibi işlem gördü mü
 
arabanın motoru daha önce açıldı mı, rektefiye gibi işlem gördü mü

Yok hayır %98 çıktı motor aldığımda Yen'i lpg takılmıştı.suan araç 134bin km de bende 35-40 bin km yol yaptım son bir yıldır bu sıkıntı ile kullanıyorum
 
rolanti motorunu değiştirmişsinizdir....rolanti motorunun lastiği var...oda sağlamdır..

bujiler çok pis ise yapar, bobinin tekinin omajı düşüksede yapabilir...(50 bin kmlik buji, 400.000 km bobinlerde)

gaz kelebeğini değiştirmişsiniz..02 sensörünü değiştirmişsiniz...

ne kalıyo ki başka :D

senteden de yapabilir trigerini yetkili serviste mi değiştirdiniz..
 
Bujileri platin taktım ama bobinler 2+2 takım bu olabilir belki :/ trigeri ilk aldığımda krank kasnağı ile değiştirmişler bizzat gördüm evrakları da bobinler soru işareti oldu ama şuan gerçi bir kaç yere gösterdim özel servis dahil hiç mi düşünemezler yada göremez bunlar neyse sabah bi yer daha var oraya göstereyim :) battı balık yan gider çözümü bulsam paylaşıp herkes faydalansın orayı ellet burayı ellet düşününce iyi masraf oldu be :)
 
şimdi bunun için bobinleri değiştirme:)
2 sinin farklı olması önemli değiil...önemli olan aynı değerde olmaları..
orjinal bobin ve buji takmanı öneririm...

gerçi benim megane 1 de opel bujisi var :D

ama içine kurt düşmüş...diğer ikisini değiştirsende olur..
ama motorun sağlığı için orjinal bobin öneririm..4 tane..:)
eninde sonunda değiştireceksin ama...2 si değiştireceğini 4 tane sıfır al veya çıkmasını bul derim :)

bende de rolantide milimetrik oynamalar vardı...
inat ettim bulacam diye..1 sene uğraştım...
şimdi düzeldi...:D ne yaptımda düzeldi bilmiyorum..

boğaz kelebeği en önemlisi bu sorunlarda... yeni dediğine göre...onlar ilgisi yok..

akü kutup başlarını da temizlemeni öneririm...tiner ve telli fırça ile...hem kutup başları, hem de akünün başlarını..
ama dikkatli ol...
 
Son düzenleme:
Yok hayır %98 çıktı motor aldığımda Yen'i lpg takılmıştı.suan araç 134bin km de bende 35-40 bin km yol yaptım son bir yıldır bu sıkıntı ile kullanıyorum

Fabrikadan yeni çıkan arabaların motoru %100 çıkmaz senin arabanın motoru nasil %98 cikiyor ? üstelik araban 134bin kmdeymiş haydi 80bin km diyelim?

80 bin km arabanın motoru %98 cıkmaz kardeşim.

Rölanti dengesizliği Kelebek kutusunun emme manifoltuna oturduğu noktadan hava alıyor olabilir diğeri bir secenekte Kelebek kutusundaki contaya bi bak derim ezilme gibi bir durum varmı? haydi selametle kardeş
 
Fabrikadan yeni çıkan arabaların motoru %100 çıkmaz senin arabanın motoru nasil %98 cikiyor ? üstelik araban 134bin kmdeymiş haydi 80bin km diyelim?

80 bin km arabanın motoru %98 cıkmaz kardeşim.

Rölanti dengesizliği Kelebek kutusunun emme manifoltuna oturduğu noktadan hava alıyor olabilir diğeri bir secenekte Kelebek kutusundaki contaya bi bak derim ezilme gibi bir durum varmı? haydi selametle kardeş
Motor %100 de cikar %105 de cikar. Nasil oluyor buna gelelim. Simdi bahsedilen guc lastikdeki guc degil direk motor gucu. Tekerleklerdeki guc yaklasik olarak motor gucunun %80i kadar oluyor. Dynolarin kesin dogru olcum yapmasini birakin %1 hata ile olcum yapabilmesi cok iyi kalibrasyon ister ama ulkemizdeki dynolar cok iyi kalibre edilse bile yeteri siklikla kalibre edilmiyorlar. Bi dynoya gunde nerdeyse 30-40 arac cikiyor haliyle kalibrasyon felan kalmiyor artik dynolarda. Hadi dyno yu cok iyi kalibre ettik diyelim buseferde bi dunya dis etken cikiyor motorun gucunu etkiliyecek olan (yakit katkilari, ortamdaki havanin sicakligi, nemi v.s) saymakla bitmez. Bunun icin dyno sonuclarina hic guvenmeyin kimseyide dyno sonucuyla yargilamayin. 2. El araba felan alacakken sokarsaniz dyno ya araci sonuca bakmaktansa dynoyu sabahtan akasama kadar kullanan kisinin yorumuna bakin cunku o sabahtan aksama kadar dyno ile olcum yapan dyno nun nekadar hatali olcum yaptigini az cok biliyordur.

Yakıt dediğin yakılır
 
benim motor 100 de 100 idi...300.000 km de idi..trigerini dağıtmadan önce...

zerre kadar ses yok...motorun çalıştığını bile anlamıyordun...

üst kapağı söktüler...yaptılar...şimdi ölüme geçti..ne yapıyorlarsa sanayide yapıyorlar motorlara

bişey sor...katalizör...

katalizörüme göz koydular..

önce demilerdi ki : alttan yağ kaçırır yaparız...sonra üstten kaçırır yaparız..
dedikleri oldu...alt patladı :D
altı yaptırsam üstü patlayacak..


şimdi de kataliörümle kafayı bozdular...hem iyi para ediyomuş...
hem de arabayı torosa çeviriyo
 
map sensörüne baktırdın mı?
 
Geri
Üst