- Katılım
- 30 Eyl 2014
- Mesajlar
- 2,979
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.
Sahibi olduğum 2008 model 105.000 km'deki Renault Megane 1.5 dCi'nin motorunda çeşitli kontroller yapması için ustaya götürdüm. Usta, motor rölantide çalışırken yağ çubuğunu çıkardı, o noktadan açık renkli buhar geliyordu. Ardından belli bir süre sonra bir kaç damla yakıt geldi. Usta motorun yüzde 70 oranında çalıştığını ve üfleme olduğunu söyledi. Sizce ustanın tespiti doğru mu? Bu konuda neler önerirsiniz? Birde aracımda bor power veya karbon temizleme kullanmanın yararı olur mu?
Orhan Tarakçı
Sayın Orhan Tarakçı,
Dizel motorların karterinde oluşan kompresyon kaçakları, benzinli motorlara göre daha fazladır. Bu da sıkıştırma oranının yüksek olması ve piston ile silindir boşluklarının fazlalılığından kaynaklanıyor. Dizel motorlarda bu tip sorunları gidermek için kapalı devre çalışan karter havalandırma sistemleri görev yapıyor. Bu sistem, karterde biriken basıncı, yanma odasına emme manifoltuna sevk ederler ve tekrar yakılarak atılmasını sağlıyor. Siz, yağ dolum kapağından veya yağ çubuğunu çıkartarak motoru çalıştırdığınızda motor yağı dolaşımı bu yolla dışarı çıkmaya başlar ve bir miktarda buhar çıkışı oluşuyor. Aslında 105.000 km bir dizel motor için çok sayılmaz. Ancak yine de aracın kötü kullanımı karşısında motordaki aşıntı belki normalden fazla olabilir. Carbon Clean isimli karbon uygulaması bir katkı değildir. Motorda biriken kurum yani karbonların temizlenmesi için uygulanıyor. Bor ise motor tamir katkısı olmayıp henüz kesin olarak ne işe yaradığı da ispat edilmemiştir.
Kaynak:OtoHaber
Sahibi olduğum 2008 model 105.000 km'deki Renault Megane 1.5 dCi'nin motorunda çeşitli kontroller yapması için ustaya götürdüm. Usta, motor rölantide çalışırken yağ çubuğunu çıkardı, o noktadan açık renkli buhar geliyordu. Ardından belli bir süre sonra bir kaç damla yakıt geldi. Usta motorun yüzde 70 oranında çalıştığını ve üfleme olduğunu söyledi. Sizce ustanın tespiti doğru mu? Bu konuda neler önerirsiniz? Birde aracımda bor power veya karbon temizleme kullanmanın yararı olur mu?
Orhan Tarakçı
Sayın Orhan Tarakçı,
Dizel motorların karterinde oluşan kompresyon kaçakları, benzinli motorlara göre daha fazladır. Bu da sıkıştırma oranının yüksek olması ve piston ile silindir boşluklarının fazlalılığından kaynaklanıyor. Dizel motorlarda bu tip sorunları gidermek için kapalı devre çalışan karter havalandırma sistemleri görev yapıyor. Bu sistem, karterde biriken basıncı, yanma odasına emme manifoltuna sevk ederler ve tekrar yakılarak atılmasını sağlıyor. Siz, yağ dolum kapağından veya yağ çubuğunu çıkartarak motoru çalıştırdığınızda motor yağı dolaşımı bu yolla dışarı çıkmaya başlar ve bir miktarda buhar çıkışı oluşuyor. Aslında 105.000 km bir dizel motor için çok sayılmaz. Ancak yine de aracın kötü kullanımı karşısında motordaki aşıntı belki normalden fazla olabilir. Carbon Clean isimli karbon uygulaması bir katkı değildir. Motorda biriken kurum yani karbonların temizlenmesi için uygulanıyor. Bor ise motor tamir katkısı olmayıp henüz kesin olarak ne işe yaradığı da ispat edilmemiştir.
Kaynak:OtoHaber