- Katılım
- 30 Eyl 2014
- Mesajlar
- 2,979
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.
Sahibi olduğum 2004 Renault Clio 1.5 dCi'ın motoru, 400 km'de yaklaşık 1 litre yağ eksiltiyordu ve bu sorunu çözmek için aracımı özel servise götürdüm.
Yapılan kontroller sonucunda aracımda turbo arızası olduğu belirlendi. Turbo yenilendikten sonra motorun yağ eksiltme sorununa ek olarak silindir kapağından yağ sızmaya başladı ve egzozdan aşırı mavi duman çıkıyordu. Şu an 153.000 km'de olan aracımın performansında da önemli bir azalma oldu. Bu sorunları gidermek için motora yeni turbo takıldı ama motor yağ yakmaya devam ediyordu. Ardından aracımla yolda kaldığım için motora rektifiye yapıldı. Şu an ise kafamda çeşitli soru işaretleri var. Aracımın motorunda rektifiye yapılacak kadar büyük bir sorun olmadığını düşünüyorum. Acaba sizce arızalı olan turbo, motorun yağ yakmasına neden olabilir mi? Diğer tarafta enjektörlerde sorun olsa motordan siyah dumanın çıkması gerekmez mi? Sizce aracımda yanlış bir teşhis mi kondu? Bu konuda nasıl bir yol izlenmeliydi?
Murat Balta
Sayın Murat Balta,
Aracınızın motorunun 400 km'de 1 litre yağ yakması karşısında performansında ve yakıt tüketiminde nasıl değişmeler var? Diğer tarafta turbonun ömrünü tamamlaması da motorun yağ yakmasına ve egzozdan sise benzer duman oluşmasına neden olacaktır. Motorda yeterli turbo basıncının oluşmaması sonucu aracın çekiş gücü olumsuz olarak etkilenir. Kısaca ilk teşhis doğru yönde olmuş ve turbo yenilenmesine karar verilmiş. Zaten turbonun yıpranması sonucu yağlanmadaki düzensizlikte segman, piston gibi temel parçaların aşınmasına neden oluyor. Hatta kartere kompresyon üfleyecek kadar da aşırı aşınma da normal değil. Bu tarz sorunlarda çeşitli kontroller yapmadan yorum yapmak zor. Ama tahminimce turbonun aşınması sonucu emme kanallarına yağ vermesi ile silindir içi karışım ve sıkıştırma oranının artması sonucu motorun ömrünü tamamlaması normaldir. Turbo yenilendikten sonra motorda yağ eksilmesi olacaktır ama bu miktar, 400 km'de 1 litre kadar çok değildir. Sizin de motora takılan yeni turbonun ardından uzun yola çıkmamanız gerekiyordu. Çünkü motor yağının eksilmesi hatta tamamen bitmesi sonucu motorun iç parçalarında ciddi aşınmalar oluşuyor. Turbo yağlama hortumunun kurumla tıkalı olması da turbonun yeterli yağlama yapamamasına ve iç parçalarının aşınmasına neden oluyor. Sonuç olarak turbonun yenilenmesinden sonra yeniden yağ eksiltme riski olabilir. Ayrıca çeşitli kontroller yapmadan yorum yapmak zordur ama motorun rektifiye edilmesi gerekebiliyor.
Sahibi olduğum 2004 Renault Clio 1.5 dCi'ın motoru, 400 km'de yaklaşık 1 litre yağ eksiltiyordu ve bu sorunu çözmek için aracımı özel servise götürdüm.
Yapılan kontroller sonucunda aracımda turbo arızası olduğu belirlendi. Turbo yenilendikten sonra motorun yağ eksiltme sorununa ek olarak silindir kapağından yağ sızmaya başladı ve egzozdan aşırı mavi duman çıkıyordu. Şu an 153.000 km'de olan aracımın performansında da önemli bir azalma oldu. Bu sorunları gidermek için motora yeni turbo takıldı ama motor yağ yakmaya devam ediyordu. Ardından aracımla yolda kaldığım için motora rektifiye yapıldı. Şu an ise kafamda çeşitli soru işaretleri var. Aracımın motorunda rektifiye yapılacak kadar büyük bir sorun olmadığını düşünüyorum. Acaba sizce arızalı olan turbo, motorun yağ yakmasına neden olabilir mi? Diğer tarafta enjektörlerde sorun olsa motordan siyah dumanın çıkması gerekmez mi? Sizce aracımda yanlış bir teşhis mi kondu? Bu konuda nasıl bir yol izlenmeliydi?
Murat Balta
Sayın Murat Balta,
Aracınızın motorunun 400 km'de 1 litre yağ yakması karşısında performansında ve yakıt tüketiminde nasıl değişmeler var? Diğer tarafta turbonun ömrünü tamamlaması da motorun yağ yakmasına ve egzozdan sise benzer duman oluşmasına neden olacaktır. Motorda yeterli turbo basıncının oluşmaması sonucu aracın çekiş gücü olumsuz olarak etkilenir. Kısaca ilk teşhis doğru yönde olmuş ve turbo yenilenmesine karar verilmiş. Zaten turbonun yıpranması sonucu yağlanmadaki düzensizlikte segman, piston gibi temel parçaların aşınmasına neden oluyor. Hatta kartere kompresyon üfleyecek kadar da aşırı aşınma da normal değil. Bu tarz sorunlarda çeşitli kontroller yapmadan yorum yapmak zor. Ama tahminimce turbonun aşınması sonucu emme kanallarına yağ vermesi ile silindir içi karışım ve sıkıştırma oranının artması sonucu motorun ömrünü tamamlaması normaldir. Turbo yenilendikten sonra motorda yağ eksilmesi olacaktır ama bu miktar, 400 km'de 1 litre kadar çok değildir. Sizin de motora takılan yeni turbonun ardından uzun yola çıkmamanız gerekiyordu. Çünkü motor yağının eksilmesi hatta tamamen bitmesi sonucu motorun iç parçalarında ciddi aşınmalar oluşuyor. Turbo yağlama hortumunun kurumla tıkalı olması da turbonun yeterli yağlama yapamamasına ve iç parçalarının aşınmasına neden oluyor. Sonuç olarak turbonun yenilenmesinden sonra yeniden yağ eksiltme riski olabilir. Ayrıca çeşitli kontroller yapmadan yorum yapmak zordur ama motorun rektifiye edilmesi gerekebiliyor.