- Katılım
- 30 Eyl 2014
- Mesajlar
- 2,979
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.
Şu anda 206.000 km'de olan 2001 model Renault Clio Symbol 1.4 16V sahibiyim. Sürüş sırasında gaza bastığımda ya da ayağımı gaz pedalından çektiğimde birinci ve ikinci viteslerde aracımın altından ses geliyor. Bu sorunu çözmek için ustam önce debriyaj telini yağladı ama faydası olmadı. Sonra debriyaj baskısı ile balatası değiştirildi yine bir yararı olmadı. Başlangıçta motor soğukken oluşan bu sorun, şimdi sürekli oluyor. Bu konuda neler önerirsiniz?
Okan Laleli
Sayın Okan Laleli,
Vites geçişlerinde ortaya çıkan ses ve titreme gibi sorunlarda en büyük sebeplerden biri debriyajın iyi ayırmamasıdır. Bu nedenle debriyajın baskısı, balatası ve telinin yenisiyle değiştirilmesine rağmen bir yararı olmadıysa, sorun şanzımanın içinde olabilir. Bu nedenle önce vites dişlilerinin geçişinde önemli rol oynayan senkromeç isimli parçanın kontrol edilmesi gerekiyor. Ayrıca motor ve şanzımanın taşıyıcı kulaklarında oluşan yumuşama, kopma veya yaşlanma da benzer sonuçlar yaratır. Aracın 206.000 km'de olduğunu dikkate alırsak bu sorunlar normal sayılır.
SM-G800HQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şu anda 206.000 km'de olan 2001 model Renault Clio Symbol 1.4 16V sahibiyim. Sürüş sırasında gaza bastığımda ya da ayağımı gaz pedalından çektiğimde birinci ve ikinci viteslerde aracımın altından ses geliyor. Bu sorunu çözmek için ustam önce debriyaj telini yağladı ama faydası olmadı. Sonra debriyaj baskısı ile balatası değiştirildi yine bir yararı olmadı. Başlangıçta motor soğukken oluşan bu sorun, şimdi sürekli oluyor. Bu konuda neler önerirsiniz?
Okan Laleli
Sayın Okan Laleli,
Vites geçişlerinde ortaya çıkan ses ve titreme gibi sorunlarda en büyük sebeplerden biri debriyajın iyi ayırmamasıdır. Bu nedenle debriyajın baskısı, balatası ve telinin yenisiyle değiştirilmesine rağmen bir yararı olmadıysa, sorun şanzımanın içinde olabilir. Bu nedenle önce vites dişlilerinin geçişinde önemli rol oynayan senkromeç isimli parçanın kontrol edilmesi gerekiyor. Ayrıca motor ve şanzımanın taşıyıcı kulaklarında oluşan yumuşama, kopma veya yaşlanma da benzer sonuçlar yaratır. Aracın 206.000 km'de olduğunu dikkate alırsak bu sorunlar normal sayılır.
SM-G800HQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi