- Katılım
- 2 Şub 2013
- Mesajlar
- 8,051
- Tepkime puanı
- 930
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
Renault Grubu, Avrupa’da en hızlı büyüyen grup oldu ve uluslararası büyümesini sürdürdü.
Geçen yıl %3.9 oranında bir büyüme gerçekleştiren dünya otomotiv pazarında, Renault Grubu'nun binek + hafif ticari araç satışı, 2012'ye göre %3,1 artış ile 2 milyon 628 bin 208 adete ulaştı.
Bir yandan uluslararası büyümesini sürdürürken, Renault Grubu 0.4 puan arttırarak %9.5'a ulaşan pazar payı ile Avrupa pazarında en yüksek büyümeyi gerçekleştirdi. %1.7 oranında düşen Avrupa pazarında Grup, 1 milyon 301 bin 864 satış adedi ile %2.4 oranında bir artış gerçekleştirdi.
Avrupa dışındaki ülkelere satış payı 1 milyon 326 bin 344 satış adediyle %50.5'e ulaştı. Temmuz 2013'ten itibaren kapanan İran pazarı hariç, Grup, yeni modellerinin başarısı sayesinde tüm bölgelerde pazar payını artırdı.
%1.7 oranında düşüşün yaşandığı Avrupa pazarında, Grup satışları %2.4 oranında arttı ve pazar payı, verimli satış politikası ile 0.4 puan artarak %9.5'a ulaştı. Renault markası Avrupa pazarında üçüncülüğü elde etti ve %14.5 pazar payı ile 16. kez Hafif Ticari Araç lideri oldu.
Yeni Clio Fransa'da en çok satan (119 bin 367 adet binek otomobil + hafif ticari araç) ve Avrupa'da üçüncü en çok satan araç oldu (272,741 adet binek otomobil ve hafif ticari araç). Captur Temmuz ayından bu yana, Fransa'da segmentinde (39 bin 783 adet) ve Avrupa'da (86 bin 804 adet) lider.
Renault Grubu, bazı gelişmekte olan ülkelerdeki ekonomik yavaşlama ve İran'a karşı uygulanan uluslararası yaptırımlara karşın büyümesine uluslararası pazarda da devam etti. Toplamda %3.8 oranında artış, İran dışında %9.7 oranında büyüme kaydederken İran'da operasyonun durması geçtiğimiz yıl içinde yaklaşık 64 bin 500 satış kaybına neden oldu. Brezilya ve Rusya, Grup'un ikinci ve üçüncü pazarı oldu.
Grup satışlarının toplam %50.5'i 1 milyon 326 bin 344 satış adedi ile Avrupa dışında (0.4 puanlık artış) gerçekleşti.
Renault ve Dacia'nın ürün gamındaki yeni modeller her bölgede beklenen başarıyı kaydetti. Yeni Clio ve Captur, daha çarpıcı tasarımları, yeni teknolojileri ve daha verimli motorları ile Renault'nun yenilenen ürün gamının başarısını teyit etti. Renault ve Dacia markaları ile satışa sunulan Duster, 376 bin 672 satış adedi ile Grup'un tüm dünyada en çok satan modeli oldu. Avrupa'da, Yeni Sandero sayesinde (117 bin 868 satış adedi, + %68.3) Dacia en fazla büyüyen marka oldu (+0,5 puan pazar payı).
http://www.sabah.com.tr/Otomobil/2014/01/22/renault-avrupada-birinci
Geçen yıl %3.9 oranında bir büyüme gerçekleştiren dünya otomotiv pazarında, Renault Grubu'nun binek + hafif ticari araç satışı, 2012'ye göre %3,1 artış ile 2 milyon 628 bin 208 adete ulaştı.
Bir yandan uluslararası büyümesini sürdürürken, Renault Grubu 0.4 puan arttırarak %9.5'a ulaşan pazar payı ile Avrupa pazarında en yüksek büyümeyi gerçekleştirdi. %1.7 oranında düşen Avrupa pazarında Grup, 1 milyon 301 bin 864 satış adedi ile %2.4 oranında bir artış gerçekleştirdi.
Avrupa dışındaki ülkelere satış payı 1 milyon 326 bin 344 satış adediyle %50.5'e ulaştı. Temmuz 2013'ten itibaren kapanan İran pazarı hariç, Grup, yeni modellerinin başarısı sayesinde tüm bölgelerde pazar payını artırdı.
%1.7 oranında düşüşün yaşandığı Avrupa pazarında, Grup satışları %2.4 oranında arttı ve pazar payı, verimli satış politikası ile 0.4 puan artarak %9.5'a ulaştı. Renault markası Avrupa pazarında üçüncülüğü elde etti ve %14.5 pazar payı ile 16. kez Hafif Ticari Araç lideri oldu.
Yeni Clio Fransa'da en çok satan (119 bin 367 adet binek otomobil + hafif ticari araç) ve Avrupa'da üçüncü en çok satan araç oldu (272,741 adet binek otomobil ve hafif ticari araç). Captur Temmuz ayından bu yana, Fransa'da segmentinde (39 bin 783 adet) ve Avrupa'da (86 bin 804 adet) lider.
Renault Grubu, bazı gelişmekte olan ülkelerdeki ekonomik yavaşlama ve İran'a karşı uygulanan uluslararası yaptırımlara karşın büyümesine uluslararası pazarda da devam etti. Toplamda %3.8 oranında artış, İran dışında %9.7 oranında büyüme kaydederken İran'da operasyonun durması geçtiğimiz yıl içinde yaklaşık 64 bin 500 satış kaybına neden oldu. Brezilya ve Rusya, Grup'un ikinci ve üçüncü pazarı oldu.
Grup satışlarının toplam %50.5'i 1 milyon 326 bin 344 satış adedi ile Avrupa dışında (0.4 puanlık artış) gerçekleşti.
Renault ve Dacia'nın ürün gamındaki yeni modeller her bölgede beklenen başarıyı kaydetti. Yeni Clio ve Captur, daha çarpıcı tasarımları, yeni teknolojileri ve daha verimli motorları ile Renault'nun yenilenen ürün gamının başarısını teyit etti. Renault ve Dacia markaları ile satışa sunulan Duster, 376 bin 672 satış adedi ile Grup'un tüm dünyada en çok satan modeli oldu. Avrupa'da, Yeni Sandero sayesinde (117 bin 868 satış adedi, + %68.3) Dacia en fazla büyüyen marka oldu (+0,5 puan pazar payı).
http://www.sabah.com.tr/Otomobil/2014/01/22/renault-avrupada-birinci