- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 12,080
- Tepkime puanı
- 731
- Puanları
- 113
- Yaş
- 60
Fransız üretici Renault tarafından 1988 yılında üretimine başlanan Renault 19, Hatchback , Sedan ve Cabriolet tiplerinde karoserilere sahip, Küçük aile aracı kategorisinde yer alan bir otomobildir.(Bkz. Otomobil segmentleri)
Renault 19, Renault'un X53 isimli projesidir.X harfinin yerine 5 kapılı Hatchback 19'larda B53,3 kapılı Hatchback ( coupe ) ve Cabriolet 19'larda C53 ,Sedan 19'larda L53 kod adları getirilmiştir. Üretildiği tarihler bazı ülkelerde birbiriyle aynı zamana denk gelse de Renault 19 , Renault 9 ve Renault 11 'in devamı, Renault Megane'ın öncüsüdür.
Renault 19 üretime girdiği 1988'de bir ilke imza atarak,sınıfında kapı içi çelik barların kullanıldığı ilk araç olmuştur. Renault 19, 1989'da İspanya ve Almanya'da Yılın Otomobili, 1990'da Almanya'da En İyi İthal Otomobil , 1993'te Arjantin'de Yılın Otomobili seçildi. İlk sürümünün sedan modelleri Chamade adıyla anılmaktadır.
Renault 19'un ilk sürümünde yer alan sportif 16V ve lüks Baccara modelleri diğer modellerden farklı olarak çift farlıdır. Renault 19'un bütün tipleri 1992'de tümüyle elden geçirildi ve özellikle ön bölüm tümüyle değiştirildi.Lüks ve spor modeller için yapılan çift far uygulamasıda kaldırıldı. Yeni sürümünün bu görüntüsü,sonradan Renault Megane'a ilham kaynağı olmuştur. Renault 19 , Renault'un numaralandırılmış son aracıdır.1940'lı yıllarda markaya hakim olan isimlendirme anlayışı, 1990'dan itibaren Renault Clio ile geri dönmüş ve markanın diğer modellerine de sıçramıştır
İlk Sürüm(1988–92)
Benzin Motorlu
TR 1.2 (1239cc.) 8 Subaplı 55 BG - 41 kW Azami hız: 156 km/h
TR 1.4 (1397 cc) 8-Subaplı, 65 BG - 48 kW Azami hız: 159 km/h
TS 1.4 Energy (1390 cc) 8-Subaplı 80 BG -60 kW Azami hız: 168 km/h
GTS 1.4 Energy (1390 cc) 8-Subaplı 80 BG -60 kW Azami hız: 168 km/h
Alize 1.6 (1600 cc) 8-Subaplı, 90 BG - 69 kW Azami hız: 178 km/h
TSE 1.4e Energy (1390 cc) 8-Subaplı 80 BG -60 kW Azami hız: 168 km/h
Dizel Motorlu [değiştir]
TD 1.9 (1870 cc) 8-Subaplı direk enjeksiyonlu, 65 BG Azami hız : 162 km/h
GTD 1.9 (1870 cc) 8-Subaplı 70 BG - azami hız: 166 km/h
Turbo D-DX 1.9 (1870 cc) 8-Subaplı + turbo, 95 BG - 71 kW Azami hız: 183 km/h
İkinci Sürüm(1992–2001)
Benzin Motorlu
RL 1.2e Latitude(1171 cc) 8-Subaplı, 62 BG - 46 kW Azami hız: 158 km/h
RL 1.4 Europa- Latitude(1397 cc) 8-subaplı, 65 BG - 48 kW Azami hız: 159 km/h
RL 1.4e Europa- Latitude(1390 cc) 8-Subaplı 80 BG - 60 kW Azami hız: 168 km/h
RN 1.4 Europa- Latitude(1397 cc) 8-subaplı, 65 BG - 48 kW Azami hız: 159 km/h
RN-RNA 1.4e Europa- Latitude(1390 cc) 8-Subaplı 80 BG-60 kW Azami hız: 168 km/h
RN-RNE 1.6 Europa (1565 cc) 8-subaplı,80 BG- Azami hız:180 km/h
RN 1.7 Europa- Latitude(1721 cc) 8-Subaplı, 92 BG - 69 kW Azami hız: 178 km/h
RT 1.4e energy (1390 cc) 8-Subaplı 80 BG - 60 kW Azami hız: 168 km/h
RT-RTE 1.7 Europa- Alizé(1600 cc) 8-Subaplı, 90 BG - 66 kW Azami hız: 178 km/h
RT-RTE1.6 Europa (1565 cc) 8-subaplı,73 BG- Azami hız:165 km/h
RT 1.8 Europa- Alizé(1794 cc) 8-Subaplı, 95 BG - 71 kW Azami hız: 185 km/h
RT-RTE 1.8ie Europa- Alizé(1794 cc) 8-Subaplı, 115 BG - 86 kW azami hız: 197 km/h
Dizel Motorlu [değiştir]
RNd 1.9 Europa- Latitude(1870 cc) 8-Subaplı 70 BG Azami hız:166 km/h
RNdT 1.9 Europa-Latitude(1870 cc) 8-Subaplı + turbo, 95 BG - 71 kW Azami hız: 183 km/h
RTd 1.9 Europa- Alizé(1870 cc) 8-Subaplı, 70 BG Azami hız: 166 km/h
RTdT 1.9 Alizé(1870 cc) 8-Subaplı + turbo, 95 BG - 71 kW Azami hız: 183 km/h
Türkiye'de Renault 19 [değiştir]
Renault 19 Avrupada 88 Yılında piyasaya çıkmış,Safrane,R21,R25 alt segmentinde,küçük aile otomobili olarak üretilmiştir.Renault 19'un Türkiye macerası ilk sürümden itibaren,önceleri sipariş üzerine Renault-Mais tarafından getirilen 2-3 partilik araçlarla başlamıştır.R9,R11 segment sınıfında,yer almıştır.Nihayet Oyak-Renault 1993'te üretim kararı alınca,sayıları çok az olan Renault 19'ların ithalatına son verilmiştir.Yerli üretim olan ikinci sürüm,19 bir çok parçası,piyasa tarafından imal edilmiştir. ilk 19'un üretimine 1994'te RL 1.4, RN 1.4 ve 1.6, RNA 1.6, RT 1.8 lik beş benzinli ve RNd 1.9 luk dizel sürümlerde, Sedan ve Hatchback karoserilerde başlandı.1997'de Renault Beymen işbirliğiyle özel kolleksiyon Renault 19 Beymen Club ve Renault Number 1 FM işbirliğiyle yine özel kolleksiyon Renault 19 Number One FM yollardaki yerini aldı.Aynı yıl RT 1.8 sürümü üretimden kaldırıldı yerine RT 1.4e ve RTE 1.6 getirildi.2000 yılında Renault 19 bantlara veda ederek yerini Renault Megane'a bıraktı.
Renault 19, Renault'un X53 isimli projesidir.X harfinin yerine 5 kapılı Hatchback 19'larda B53,3 kapılı Hatchback ( coupe ) ve Cabriolet 19'larda C53 ,Sedan 19'larda L53 kod adları getirilmiştir. Üretildiği tarihler bazı ülkelerde birbiriyle aynı zamana denk gelse de Renault 19 , Renault 9 ve Renault 11 'in devamı, Renault Megane'ın öncüsüdür.
Renault 19 üretime girdiği 1988'de bir ilke imza atarak,sınıfında kapı içi çelik barların kullanıldığı ilk araç olmuştur. Renault 19, 1989'da İspanya ve Almanya'da Yılın Otomobili, 1990'da Almanya'da En İyi İthal Otomobil , 1993'te Arjantin'de Yılın Otomobili seçildi. İlk sürümünün sedan modelleri Chamade adıyla anılmaktadır.
Renault 19'un ilk sürümünde yer alan sportif 16V ve lüks Baccara modelleri diğer modellerden farklı olarak çift farlıdır. Renault 19'un bütün tipleri 1992'de tümüyle elden geçirildi ve özellikle ön bölüm tümüyle değiştirildi.Lüks ve spor modeller için yapılan çift far uygulamasıda kaldırıldı. Yeni sürümünün bu görüntüsü,sonradan Renault Megane'a ilham kaynağı olmuştur. Renault 19 , Renault'un numaralandırılmış son aracıdır.1940'lı yıllarda markaya hakim olan isimlendirme anlayışı, 1990'dan itibaren Renault Clio ile geri dönmüş ve markanın diğer modellerine de sıçramıştır
İlk Sürüm(1988–92)
Benzin Motorlu
TR 1.2 (1239cc.) 8 Subaplı 55 BG - 41 kW Azami hız: 156 km/h
TR 1.4 (1397 cc) 8-Subaplı, 65 BG - 48 kW Azami hız: 159 km/h
TS 1.4 Energy (1390 cc) 8-Subaplı 80 BG -60 kW Azami hız: 168 km/h
GTS 1.4 Energy (1390 cc) 8-Subaplı 80 BG -60 kW Azami hız: 168 km/h
Alize 1.6 (1600 cc) 8-Subaplı, 90 BG - 69 kW Azami hız: 178 km/h
TSE 1.4e Energy (1390 cc) 8-Subaplı 80 BG -60 kW Azami hız: 168 km/h
Dizel Motorlu [değiştir]
TD 1.9 (1870 cc) 8-Subaplı direk enjeksiyonlu, 65 BG Azami hız : 162 km/h
GTD 1.9 (1870 cc) 8-Subaplı 70 BG - azami hız: 166 km/h
Turbo D-DX 1.9 (1870 cc) 8-Subaplı + turbo, 95 BG - 71 kW Azami hız: 183 km/h
İkinci Sürüm(1992–2001)
Benzin Motorlu
RL 1.2e Latitude(1171 cc) 8-Subaplı, 62 BG - 46 kW Azami hız: 158 km/h
RL 1.4 Europa- Latitude(1397 cc) 8-subaplı, 65 BG - 48 kW Azami hız: 159 km/h
RL 1.4e Europa- Latitude(1390 cc) 8-Subaplı 80 BG - 60 kW Azami hız: 168 km/h
RN 1.4 Europa- Latitude(1397 cc) 8-subaplı, 65 BG - 48 kW Azami hız: 159 km/h
RN-RNA 1.4e Europa- Latitude(1390 cc) 8-Subaplı 80 BG-60 kW Azami hız: 168 km/h
RN-RNE 1.6 Europa (1565 cc) 8-subaplı,80 BG- Azami hız:180 km/h
RN 1.7 Europa- Latitude(1721 cc) 8-Subaplı, 92 BG - 69 kW Azami hız: 178 km/h
RT 1.4e energy (1390 cc) 8-Subaplı 80 BG - 60 kW Azami hız: 168 km/h
RT-RTE 1.7 Europa- Alizé(1600 cc) 8-Subaplı, 90 BG - 66 kW Azami hız: 178 km/h
RT-RTE1.6 Europa (1565 cc) 8-subaplı,73 BG- Azami hız:165 km/h
RT 1.8 Europa- Alizé(1794 cc) 8-Subaplı, 95 BG - 71 kW Azami hız: 185 km/h
RT-RTE 1.8ie Europa- Alizé(1794 cc) 8-Subaplı, 115 BG - 86 kW azami hız: 197 km/h
Dizel Motorlu [değiştir]
RNd 1.9 Europa- Latitude(1870 cc) 8-Subaplı 70 BG Azami hız:166 km/h
RNdT 1.9 Europa-Latitude(1870 cc) 8-Subaplı + turbo, 95 BG - 71 kW Azami hız: 183 km/h
RTd 1.9 Europa- Alizé(1870 cc) 8-Subaplı, 70 BG Azami hız: 166 km/h
RTdT 1.9 Alizé(1870 cc) 8-Subaplı + turbo, 95 BG - 71 kW Azami hız: 183 km/h
Türkiye'de Renault 19 [değiştir]
Renault 19 Avrupada 88 Yılında piyasaya çıkmış,Safrane,R21,R25 alt segmentinde,küçük aile otomobili olarak üretilmiştir.Renault 19'un Türkiye macerası ilk sürümden itibaren,önceleri sipariş üzerine Renault-Mais tarafından getirilen 2-3 partilik araçlarla başlamıştır.R9,R11 segment sınıfında,yer almıştır.Nihayet Oyak-Renault 1993'te üretim kararı alınca,sayıları çok az olan Renault 19'ların ithalatına son verilmiştir.Yerli üretim olan ikinci sürüm,19 bir çok parçası,piyasa tarafından imal edilmiştir. ilk 19'un üretimine 1994'te RL 1.4, RN 1.4 ve 1.6, RNA 1.6, RT 1.8 lik beş benzinli ve RNd 1.9 luk dizel sürümlerde, Sedan ve Hatchback karoserilerde başlandı.1997'de Renault Beymen işbirliğiyle özel kolleksiyon Renault 19 Beymen Club ve Renault Number 1 FM işbirliğiyle yine özel kolleksiyon Renault 19 Number One FM yollardaki yerini aldı.Aynı yıl RT 1.8 sürümü üretimden kaldırıldı yerine RT 1.4e ve RTE 1.6 getirildi.2000 yılında Renault 19 bantlara veda ederek yerini Renault Megane'a bıraktı.
Moderatör tarafında düzenlendi: