- Katılım
- 25 Ocak 2012
- Mesajlar
- 1,196
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Rektifiye(Motor Yenileme) Nedir?
Araçlarımızın kalbiolan motorlar çalışma koşullarına bağlı olarak zaman içerisinde aşınırlar.
Motor yenileme, ya da halk arasında daha çok bilinen ismi ile rektifiye,aşınmış bir motorun standartlara uymayan parçalarının (silindirler, pistonlar,krank mili vb) çeşitli talaşlı işlemler uygulanarak ve değiştirilerek tekrarilk günkü gibi çalışır hale getirilmesidir.
Aslında rektifiye dediğimiz şey motorda yapılan işlerden sadece bir tanesidir.O da silindirlerin ovallik yada konikliği durumunda düzeltilmesidir. Ama MotorYenileme yada Motor Revizyonu dediğimiz zaman işin içine; Krank taşlama,silindir kapak taşlama, silindir bloğunun yüzeyinin taşlaması, supap yuvataşlama, ana yatak bara, kol yatak bara, honlama, krank çatlaklık kontrolü vesilindir çatlaklık kontrolü gibi bir çok iş girer.
Honlama Nedir?
Rektifiye nedirsorusundan sonra doğal olarak akla gelen ikinci soru honlama nedir olacaktır.
Honlama, rektifiyeden sonra silindir yüzeylerinin segmanlarınçalışabilmesi için hazırlanması işlemedir.Honlamadan sonra silindir yüzeyisegmanların aşınmadan çalışabilmesi için yeterince pürüzsüz olmalıdır.
Çünkü honlama işlemi sonucu ortaya çıkan yüzeyin pürüzlülüğü, motorömrünü ve yağ sarfiyatını belirleyen en önemli faktördür. O yüzden motoryenilemede rektifiyeden sonra önemli işlerden biridir honlama!
Yinehonlama sonucu, silindir yüzeyinde segmanlar tarafından sıyrılan yağıntutulabilmesi için uygun sayıda, derinlikte ve dağılımda yağ cepleribulunmalıdır.
Honlama sonrası, pürüzsüz olan silindir yüzeyinde çalışan segmanlar yüzeye tambasabilmeli, yağı muntazam sıyırabilmeli, artan kompresyon ile birlikte karteregaz kaçakları engellenmelidir.
Segmanlar tarafından sıyrılan yağ yüzeydeki yağ ceplerinde tutunabilmeli veyanma odasına minimum miktarda yağ taşınmalıdır.
Pürüzsüz bir yüzeyin avantajlarına sahip olurken sıyrılan yağın tutabilmesiiçin gerekli yüzey yapısına ulaşabilmenin en iyi yolu ise iki adımda yapılanplato honlamadır.
ALINTIDIR.
Araçlarımızın kalbiolan motorlar çalışma koşullarına bağlı olarak zaman içerisinde aşınırlar.
Motor yenileme, ya da halk arasında daha çok bilinen ismi ile rektifiye,aşınmış bir motorun standartlara uymayan parçalarının (silindirler, pistonlar,krank mili vb) çeşitli talaşlı işlemler uygulanarak ve değiştirilerek tekrarilk günkü gibi çalışır hale getirilmesidir.
Aslında rektifiye dediğimiz şey motorda yapılan işlerden sadece bir tanesidir.O da silindirlerin ovallik yada konikliği durumunda düzeltilmesidir. Ama MotorYenileme yada Motor Revizyonu dediğimiz zaman işin içine; Krank taşlama,silindir kapak taşlama, silindir bloğunun yüzeyinin taşlaması, supap yuvataşlama, ana yatak bara, kol yatak bara, honlama, krank çatlaklık kontrolü vesilindir çatlaklık kontrolü gibi bir çok iş girer.
Honlama Nedir?
Rektifiye nedirsorusundan sonra doğal olarak akla gelen ikinci soru honlama nedir olacaktır.
Honlama, rektifiyeden sonra silindir yüzeylerinin segmanlarınçalışabilmesi için hazırlanması işlemedir.Honlamadan sonra silindir yüzeyisegmanların aşınmadan çalışabilmesi için yeterince pürüzsüz olmalıdır.
Çünkü honlama işlemi sonucu ortaya çıkan yüzeyin pürüzlülüğü, motorömrünü ve yağ sarfiyatını belirleyen en önemli faktördür. O yüzden motoryenilemede rektifiyeden sonra önemli işlerden biridir honlama!
Yinehonlama sonucu, silindir yüzeyinde segmanlar tarafından sıyrılan yağıntutulabilmesi için uygun sayıda, derinlikte ve dağılımda yağ cepleribulunmalıdır.
Honlama sonrası, pürüzsüz olan silindir yüzeyinde çalışan segmanlar yüzeye tambasabilmeli, yağı muntazam sıyırabilmeli, artan kompresyon ile birlikte karteregaz kaçakları engellenmelidir.
Segmanlar tarafından sıyrılan yağ yüzeydeki yağ ceplerinde tutunabilmeli veyanma odasına minimum miktarda yağ taşınmalıdır.
Pürüzsüz bir yüzeyin avantajlarına sahip olurken sıyrılan yağın tutabilmesiiçin gerekli yüzey yapısına ulaşabilmenin en iyi yolu ise iki adımda yapılanplato honlamadır.
ALINTIDIR.