Patlatma lpg

Tahirciller

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2016
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
R19 europa 1.6 enjeksiyonlu alize RTE 2000 model aracım var. Öncelikle aracımda eski sistem lpg var. Sıralı değil yani. Lpg de rölanti sorunu yaşıyorum. Neyden olur. Bir kaç kez de patlatma oldu ama hava filtresine felan baktırmadım. Enjeksiyonlu araba da eski tip lpg olurmu ? Rölanti sorunu neyden olur ? Patlamanın neye zararı var? Eskiden sıralı sisteme geçmenin maliyeti nedir?
 
merhabalar 2000 rne alize sahibiyim aynı eski sistem benim aracımdada var bazen aracı zorlayınca patlama yapıyordu hava filtresi kazanından geliyor genelde gaz ayarını orta seviyeye getirin birdaha yapmayacaktır gaz ayarı cok kısılmıştır.
 
bildiğim kadarıyla enjeksiyonluysa araç lpg sıralı olması gerekiyor. Benim r19 rt 95 model karbiratörlü lgli ne rölanti sorunu oluyor nede bahsettiğiniz gibi patlamalar gende sen gücendiğin bir ustaya sor bence:servis
 
Patlama gaza bir anda yüklenmeden dolayı oluyor,rolanti için iyi bir gaz ayarı ve boğaz kelebeği temizliğini tavsiye ederim
 
R19 europa 1.6 enjeksiyonlu alize RTE 2000 model aracım var. Öncelikle aracımda eski sistem lpg var. Sıralı değil yani. Lpg de rölanti sorunu yaşıyorum. Neyden olur. Bir kaç kez de patlatma oldu ama hava filtresine felan baktırmadım. Enjeksiyonlu araba da eski tip lpg olurmu ? Rölanti sorunu neyden olur ? Patlamanın neye zararı var? Eskiden sıralı sisteme geçmenin maliyeti nedir?

aynı araçtan 98 modeli olanı var bende. benim araçtada eski sistem lpg takılı. aracınız rölantide mi patlama yapıyor yoksa siz gaz verirken çekişte düşüklük var ve gaz vermiye çalışırken mi patlama yapıyor. patlama olayı benimde başıma gelmişti aslında patlama dediğiniz olay yanmayan çiğ gazın manifoldta yanarak patlama yapması yani manifolta vurması. çekişte düşüklük varsa ve gaz vermeye çalışırken patlama yapıyorsa subap ayarları kontrol edilecek ve ayarlanacak benim araçta bu sıkıntı vardı ve giderildi. eğerki rölantide yapıyorsa ateşleme sistemi elden geçirilecek önce buji ve buji kabloları en son ateşleme bobinine bakılacak. geçmiş olsun umarım düzelir aracınız...
 
Dediğiniz gibi çekişte güçlük olunca gaza yüklendiğimde oluyor �lginiz için teşekkürler aslında patlatma o kadar şık olmadı ama rolanti sıkıntı tüp ayarı ile geçer mi
 
Dediğiniz gibi çekişte güçlük olunca gaza yüklendiğimde oluyor �lginiz için teşekkürler aslında patlatma o kadar şık olmadı ama rolanti sıkıntı tüp ayarı ile geçer mi

önemli değil ilk yapılacak subap ayarı ateşlemeyide bi elden geçirin bakılsın en son lpg sisteminin havası ve suyuna bakılsın gaz ayarı yapılıncada işlem tamamdır. bendede eski sistem lpg takılı rölanti problemim yok sadece fan açılırken ve klima açıldığında ufak bir oynama olur oda normaldir zaten. eski sistem takılı ise sabahları soğuk motoru asla lpg ile çalıştırmayın en az bir iki dakika benzinle çalıştırıp sonra lpg ye alın bir iki saat stop ettiniz yine lpg ile çalıştırmayın araçlarımız enjeksiyonlu zorlanır benzinle çalıştırın sonra lpg ye alın aracınızı buna alıştırırsanız eski sistemin fazla zararı olmaz... iyi geceler...
 
Tek nokta araçlarda klasik sistem lpg takılı ise ve patlama yapıyorsa ilk bakılması gereken yer ateşleme sistemi büyük olasılık ile buji kablosu sizlere ömür demektir. Bu patlama ufak ufak başlar sonra artar bunun da nedeni buji kablosu artık elektrik atlaması olmaya başlamış demektir. Bakmaz iseniz hava kazanı param parça olacak bir patlama sizi bekliyor demektir.
 
Tek nokta araçlarda klasik sistem lpg takılı ise ve patlama yapıyorsa ilk bakılması gereken yer ateşleme sistemi büyük olasılık ile buji kablosu sizlere ömür demektir. Bu patlama ufak ufak başlar sonra artar bunun da nedeni buji kablosu artık elektrik atlaması olmaya başlamış demektir. Bakmaz iseniz hava kazanı param parça olacak bir patlama sizi bekliyor demektir.
arkadaş yukarıda belirtmiş aracı 1.6 e yani 4 noktadan enjeksiyonlu tek noktadan değil...
 
Geri
Üst