- Katılım
- 25 Ocak 2012
- Mesajlar
- 1,196
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Yeni Clio'nun ana üretim merkezi olan Bursa, Renault'nun yeni nesil benzinli motorunu da üretecek. Oyak Renault, 898 cc'lik küçük motor için 234 milyon euroluk dev yatırım yapacak
Renault Clio 4'ün ana üretim fabrikası olmayı başaran Oyak Renault, şimdi de yeni bir yatırıma hazırlanıyor. Renault dünyasında ilk kez Clio 4'te kullanılan yeni nesil 3 silindirli 898 cc'lik (90 bg) benzinli motorun, 234 milyon euroluk yatırımla Bursa'da üretilmesi planlanıyor. Clio 4, Renault'nun 2016'ya kadar ulaşmayı planladığı yeni stratejisinde nasıl önemli bir rol üstleniyorsa, küçük hacimli motor da Renault'yu benzinli motor iddiasına geri döndüren, devrim niteliği taşıyor. Bu yatırım, Clio 4 projesinin toplam yatırım tutarından daha yüksek. Oyak Renault'nun Clio 4 için yaptığı yatırım 200 milyon euronun altında. Bu projeyle birlikte Oyak Renault'nun yatırımı 500 milyon euroya yaklaşacak.
GRAND TOUR ÜRETİMİ
Bursa'da Renault dünyası için yılda yaklaşık 300 bin adet 1.4 lt ve 1.6 lt benzinli, 1.5 lt dizel motor üretimi yaptıklarını söyleyen Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, yeni nesil 898 cc'lik motoru da Türkiye'de üretmek için harekete geçtiklerini ifade etti. Clio 4 projesiyle 5 yıl için sürekliliği sağladıklarını, ancak bunun motor üretim tesisi için de geçerli olduğunu söyleyen Tunalıoğlu, "Bu yatırım için maalesef teşviklerden yararlanamıyoruz. Elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Kararın yılsonuna doğru verilmesini bekliyoruz. Sonuçta bu proje, tesisin sürekliliği açısından kritik" dedi. Oyak Renault, ayrıca yeni Clio 4'ün wagon versiyonu olan Grand Tour'u da Bursa'da üretecek.
Bursa ana üretim üssü
OyakRenault, 43 yıllık tarihinde Clio 4'le birlikte ilk kez bir modelin ana merkezi oldu. Bursa böylece, dünyadaki 38 Renault fabrikası arasında, ana üretim merkezi olan 5 fabrika arasına girdi. Tunalıoğlu, bantlardan çıkan yeni Clio 4'ün tüm üretim sorumluluğunun Bursa'da olduğunu belirterek, "Çok büyük bir sorumluluk üstlendik. Türkiye, Renault dünyasında daha önemli hale geldi. Herkes ana fabrika olamaz. Oyak Renault'nun üretim kalitesi, maliyet avantajı, esnek üretim başarısı ana üretim tesisi olmamızı sağladı" dedi.
ALINTIDIR.
Renault Clio 4'ün ana üretim fabrikası olmayı başaran Oyak Renault, şimdi de yeni bir yatırıma hazırlanıyor. Renault dünyasında ilk kez Clio 4'te kullanılan yeni nesil 3 silindirli 898 cc'lik (90 bg) benzinli motorun, 234 milyon euroluk yatırımla Bursa'da üretilmesi planlanıyor. Clio 4, Renault'nun 2016'ya kadar ulaşmayı planladığı yeni stratejisinde nasıl önemli bir rol üstleniyorsa, küçük hacimli motor da Renault'yu benzinli motor iddiasına geri döndüren, devrim niteliği taşıyor. Bu yatırım, Clio 4 projesinin toplam yatırım tutarından daha yüksek. Oyak Renault'nun Clio 4 için yaptığı yatırım 200 milyon euronun altında. Bu projeyle birlikte Oyak Renault'nun yatırımı 500 milyon euroya yaklaşacak.
GRAND TOUR ÜRETİMİ
Bursa'da Renault dünyası için yılda yaklaşık 300 bin adet 1.4 lt ve 1.6 lt benzinli, 1.5 lt dizel motor üretimi yaptıklarını söyleyen Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, yeni nesil 898 cc'lik motoru da Türkiye'de üretmek için harekete geçtiklerini ifade etti. Clio 4 projesiyle 5 yıl için sürekliliği sağladıklarını, ancak bunun motor üretim tesisi için de geçerli olduğunu söyleyen Tunalıoğlu, "Bu yatırım için maalesef teşviklerden yararlanamıyoruz. Elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Kararın yılsonuna doğru verilmesini bekliyoruz. Sonuçta bu proje, tesisin sürekliliği açısından kritik" dedi. Oyak Renault, ayrıca yeni Clio 4'ün wagon versiyonu olan Grand Tour'u da Bursa'da üretecek.
Bursa ana üretim üssü
OyakRenault, 43 yıllık tarihinde Clio 4'le birlikte ilk kez bir modelin ana merkezi oldu. Bursa böylece, dünyadaki 38 Renault fabrikası arasında, ana üretim merkezi olan 5 fabrika arasına girdi. Tunalıoğlu, bantlardan çıkan yeni Clio 4'ün tüm üretim sorumluluğunun Bursa'da olduğunu belirterek, "Çok büyük bir sorumluluk üstlendik. Türkiye, Renault dünyasında daha önemli hale geldi. Herkes ana fabrika olamaz. Oyak Renault'nun üretim kalitesi, maliyet avantajı, esnek üretim başarısı ana üretim tesisi olmamızı sağladı" dedi.
ALINTIDIR.