Ön takım

Ferit4515

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Haz 2017
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Slm arkadaslar aracm megane 2 2004 dnmk 1.6hb gecen ön takım yptrdm drksyn pompsndan amartsorlere kdr ne varsa yeniledim ama bozuk yolda halâ lakur lukur sesler geliyo drksiyon yerinden ckcak gbi dha neresi degisek anlamadm tamirciye gtryom onde bisey yok deyip geciyo
 
Direksiyon civarından lokurtu geliyorsa, direksiyon milinin yağlanması gerekiyor olabilir. Direksiyon milini sıvı gresle yağlarsanız ses kesilebilir.
 
Direksiyon kutusunu kontrol ettirin, seslerin sebebi ondan kaynaklanıyor olabilir.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Dreksiyon pompasını yeni degistirdim
 
Slm arkadaslar aracm megane 2 2004 dnmk 1.6hb gecen ön takım yptrdm drksyn pompsndan amartsorlere kdr ne varsa yeniledim ama bozuk yolda halâ lakur lukur sesler geliyo drksiyon yerinden ckcak gbi dha neresi degisek anlamadm tamirciye gtryom onde bisey yok deyip geciyo
Rot balanscı ya götürüp gösterdiniz mi? Bozuk yollarda fren kaliperi de ses yapıyor olabilir
 
Rot balansdan gecti onlrdn gelen ses degil tahminim cunku bozuk yolda direksiyonu tutamym lakırdamaya basladımi direksiyn bildigin sallaniyo fren disklerini tornaya soktum simdi fren yapnca direksiyn acayip sallaniyo pisman oldum ustann sozune uyduk mahvetti
 
Rot balansdan gecti onlrdn gelen ses degil tahminim cunku bozuk yolda direksiyonu tutamym lakırdamaya basladımi direksiyn bildigin sallaniyo fren disklerini tornaya soktum simdi fren yapnca direksiyn acayip sallaniyo pisman oldum ustann sozune uyduk mahvetti

Kardeş sen Ön takım yaptırmışın. Arabanın Ağır Alt takımları vardır bunlardan salıncak salıncak burcu rotbaşı Z Rot ( Viraj Rotu ) Motor Alt kulak Takozları gibi yaptırman gerekiyor.

Fren disklerini tornaya vermekte en büyük hatandır. Fren yapınca Direksiyonun titremesi Fren Disklerin bittiği veya yamuk olmasındandır. Fren disklerinizi tornaya verdiğinizi belirtmişiniz fren diskleri tornaya verilmez. yenisini alacaksın.
 
Slm arkadaslar aracm megane 2 2004 dnmk 1.6hb gecen ön takım yptrdm drksyn pompsndan amartsorlere kdr ne varsa yeniledim ama bozuk yolda halâ lakur lukur sesler geliyo drksiyon yerinden ckcak gbi dha neresi degisek anlamadm tamirciye gtryom onde bisey yok deyip geciyo


Hangi parçalar değişti? Tek tek yazarsanız nedeni anlaşılabilir.
- Bizim z rotlar sırf eziyet olsun diye çift aletle sökülüp takılabiliyor. Genelde de takarken direksiyon uygun konumda olmadığında boşluğunu alamıyorlar. En önemli seslerden biri o... Yani Z rotun ya üstteki amortisör ucu ya da alttaki rot kolundaki ucu gevşek kalmış olabilir. Alttaki (rot koluna bağlanan) ucu gevşediğinde direksiyonda titremeye neden olur. Bu daha çok direksiyon çevrildiğinde kasis ve çukurlarda titremeye neden olur. Üstteki gevşek olduğunda direksiyonda titremeye neden olmaz fakat arabanın altında metal kopması gibi ses yapar.
- Viraj demir lastiği kopmuş veya vidası gevşemişse rot kolunun aşırı titremesine neden olur. Bu da kasis veya çukurlarda direksiyonda titremeye neden olur.
- Salıncaklar değişti mi? Değişmediyse salıncağın 3 burcundan biri bozulmuş olabilir: 1-travers tarafı (arka), 2-aks askısı tarafı (meşhur rotil denilen burç), 3-beşik askısı tarafındaki burç (ön). Özellikle rotil denilen burç çukurda direksiyonun titremesine neden olur.
- Salıncak değiştiyse diğer muhtemel sorun radyatör traversi (radyatör beşiği) sökülüp takılırken radyatör altındaki kauçuk tamponları ya da üstteki saplamaları unutmuş olabilirler. Radyatör beşiği gereğinden fazla sallanırsa salıncağın aşırı sallanmasına o da direksiyonun titremesine neden olur.
- Rot kolu değiştiyse ayar vidasını sabitlemeyi unutmuş ya da yerini kaydırmış olabilirler. Rot ayarında düzeltilebilir.
- Amortisör takozu, bilyası veya helezon kauçuğu yanlış takılmış olabilir. Helezon kauçuğu eskidiği halde yenisini takmamış olabilirler. Amortisör bilyasının arızalı olduğunu durduğunuz yerde direksiyonu çevirirken "tın tın" sesinden anlayabilirsiniz. Amortisör takozu kasise girerken veya çukurdan çıkarken hem ses hem de direksiyonda titreme yapar.
- Disklerde çarpıklık varsa boşa aldığınızda frene basmadığınız halde direksiyonun titremesine neden olur. Disk döndükçe balataya yakın olan yüzey her defasında balataya çarpar.
- Bazen porya eğrildiğinde bazen de tekerlek/aks bilyası dağıldığında diskler çarpılmış gibi belirtiler olur. Yalnız aks bilyası dağıldığında hızlandıkça ya uğultu ya da helikopter sesi duyarsınız. Porya eğrildiğinde çoğu zaman disk zannedilir. Onu da duvarın yakınında araç boşta giderken kesik kesik rüzgar sesinden anlayabilirsiniz.

Edit: Travers burçları değiştirildi mi? Değiştirilmediyse bile mutlaka sökülmüştür. Direksiyon pompası başka türlü sökülmez. Direksiyon pompasının traverse bağlanan 2 vidası gevşek bırakılmış olabilir.

Yukarıda yazdıklarımın hepsini son 1 yıl içinde yaşadım.
 
Son düzenleme:
Hangi parçalar değişti? Tek tek yazarsanız nedeni anlaşılabilir.
- Bizim z rotlar sırf eziyet olsun diye çift aletle sökülüp takılabiliyor. Genelde de takarken direksiyon uygun konumda olmadığında boşluğunu alamıyorlar. En önemli seslerden biri o... Yani Z rotun ya üstteki amortisör ucu ya da alttaki rot kolundaki ucu gevşek kalmış olabilir. Alttaki (rot koluna bağlanan) ucu gevşediğinde direksiyonda titremeye neden olur. Bu daha çok direksiyon çevrildiğinde kasis ve çukurlarda titremeye neden olur. Üstteki gevşek olduğunda direksiyonda titremeye neden olmaz fakat arabanın altında metal kopması gibi ses yapar.
- Viraj demir lastiği kopmuş veya vidası gevşemişse rot kolunun aşırı titremesine neden olur. Bu da kasis veya çukurlarda direksiyonda titremeye neden olur.
- Salıncaklar değişti mi? Değişmediyse salıncağın 3 burcundan biri bozulmuş olabilir: 1-travers tarafı (arka), 2-aks askısı tarafı (meşhur rotil denilen burç), 3-beşik askısı tarafındaki burç (ön). Özellikle rotil denilen burç çukurda direksiyonun titremesine neden olur.
- Salıncak değiştiyse diğer muhtemel sorun radyatör traversi (radyatör beşiği) sökülüp takılırken radyatör altındaki kauçuk tamponları ya da üstteki saplamaları unutmuş olabilirler. Radyatör beşiği gereğinden fazla sallanırsa salıncağın aşırı sallanmasına o da direksiyonun titremesine neden olur.
- Rot kolu değiştiyse ayar vidasını sabitlemeyi unutmuş ya da yerini kaydırmış olabilirler. Rot ayarında düzeltilebilir.
- Amortisör takozu, bilyası veya helezon kauçuğu yanlış takılmış olabilir. Helezon kauçuğu eskidiği halde yenisini takmamış olabilirler. Amortisör bilyasının arızalı olduğunu durduğunuz yerde direksiyonu çevirirken "tın tın" sesinden anlayabilirsiniz. Amortisör takozu kasise girerken veya çukurdan çıkarken hem ses hem de direksiyonda titreme yapar.
- Disklerde çarpıklık varsa boşa aldığınızda frene basmadığınız halde direksiyonun titremesine neden olur. Disk döndükçe balataya yakın olan yüzey her defasında balataya çarpar.
- Bazen porya eğrildiğinde bazen de tekerlek/aks bilyası dağıldığında diskler çarpılmış gibi belirtiler olur. Yalnız aks bilyası dağıldığında hızlandıkça ya uğultu ya da helikopter sesi duyarsınız. Porya eğrildiğinde çoğu zaman disk zannedilir. Onu da duvarın yakınında araç boşta giderken kesik kesik rüzgar sesinden anlayabilirsiniz.

Edit: Travers burçları değiştirildi mi? Değiştirilmediyse bile mutlaka sökülmüştür. Direksiyon pompası başka türlü sökülmez. Direksiyon pompasının traverse bağlanan 2 vidası gevşek bırakılmış olabilir.

Yukarıda yazdıklarımın hepsini son 1 yıl içinde yaşadım.

Sayın megane2_2004 kendi adıma çok teşekkür ederim gerçekten Süper bir yazı olmuş , megane 2 si olup ses sorunu olmayan yoktur heralde. bu yazıyı admin sabitlese aslında çok iyi olur.
 
Geri
Üst