Slm arkadaslar aracm megane 2 2004 dnmk 1.6hb gecen ön takım yptrdm drksyn pompsndan amartsorlere kdr ne varsa yeniledim ama bozuk yolda halâ lakur lukur sesler geliyo drksiyon yerinden ckcak gbi dha neresi degisek anlamadm tamirciye gtryom onde bisey yok deyip geciyo
Hangi parçalar değişti? Tek tek yazarsanız nedeni anlaşılabilir.
- Bizim z rotlar sırf eziyet olsun diye çift aletle sökülüp takılabiliyor. Genelde de takarken direksiyon uygun konumda olmadığında boşluğunu alamıyorlar. En önemli seslerden biri o... Yani Z rotun ya üstteki amortisör ucu ya da alttaki rot kolundaki ucu gevşek kalmış olabilir. Alttaki (rot koluna bağlanan) ucu gevşediğinde direksiyonda titremeye neden olur. Bu daha çok direksiyon çevrildiğinde kasis ve çukurlarda titremeye neden olur. Üstteki gevşek olduğunda direksiyonda titremeye neden olmaz fakat arabanın altında metal kopması gibi ses yapar.
- Viraj demir lastiği kopmuş veya vidası gevşemişse rot kolunun aşırı titremesine neden olur. Bu da kasis veya çukurlarda direksiyonda titremeye neden olur.
- Salıncaklar değişti mi? Değişmediyse salıncağın 3 burcundan biri bozulmuş olabilir: 1-travers tarafı (arka), 2-aks askısı tarafı (meşhur rotil denilen burç), 3-beşik askısı tarafındaki burç (ön). Özellikle rotil denilen burç çukurda direksiyonun titremesine neden olur.
- Salıncak değiştiyse diğer muhtemel sorun radyatör traversi (radyatör beşiği) sökülüp takılırken radyatör altındaki kauçuk tamponları ya da üstteki saplamaları unutmuş olabilirler. Radyatör beşiği gereğinden fazla sallanırsa salıncağın aşırı sallanmasına o da direksiyonun titremesine neden olur.
- Rot kolu değiştiyse ayar vidasını sabitlemeyi unutmuş ya da yerini kaydırmış olabilirler. Rot ayarında düzeltilebilir.
- Amortisör takozu, bilyası veya helezon kauçuğu yanlış takılmış olabilir. Helezon kauçuğu eskidiği halde yenisini takmamış olabilirler. Amortisör bilyasının arızalı olduğunu durduğunuz yerde direksiyonu çevirirken "tın tın" sesinden anlayabilirsiniz. Amortisör takozu kasise girerken veya çukurdan çıkarken hem ses hem de direksiyonda titreme yapar.
- Disklerde çarpıklık varsa boşa aldığınızda frene basmadığınız halde direksiyonun titremesine neden olur. Disk döndükçe balataya yakın olan yüzey her defasında balataya çarpar.
- Bazen porya eğrildiğinde bazen de tekerlek/aks bilyası dağıldığında diskler çarpılmış gibi belirtiler olur. Yalnız aks bilyası dağıldığında hızlandıkça ya uğultu ya da helikopter sesi duyarsınız. Porya eğrildiğinde çoğu zaman disk zannedilir. Onu da duvarın yakınında araç boşta giderken kesik kesik rüzgar sesinden anlayabilirsiniz.
Edit: Travers burçları değiştirildi mi? Değiştirilmediyse bile mutlaka sökülmüştür. Direksiyon pompası başka türlü sökülmez. Direksiyon pompasının traverse bağlanan 2 vidası gevşek bırakılmış olabilir.
Yukarıda yazdıklarımın hepsini son 1 yıl içinde yaşadım.