Ön Camda Leke ve Silkeleme

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepkime puanı
1
Puanları
16
Merhabalar megane 2 1.6 16v aracım mevcut. Şehir dışında arabayı yıkadıktan sonra ön camda ne kadar yıkasakta çıkmayan lekeler oluştu (hani arabanın camını yıkadıktan sonra silmezseniz kuruyan su damlacıkları iz yapar ya aynı onun gibi izler) ve bu lekeler güneşin altında yol görüşünü engelliyor.

Bir diğer sıkıntı ise araç çok silkeleyerek çalışıyor ve 2 de bir çok düşük miktarda sürekli silkeleme oluyor (rölantide dalgalanma yok). Sorunlarım bunlar yardımcı olursanız sevinirim :)
 
Su kuyu suyuysa kirec lekesi olmasi muhtemel.sirkeli suyla silmeyi deneyin.
 
Clio 4
 
Evet, arkadaşımızın dediği gibi kuyu suyu hemen lekeler oluşturuyor. Birkaç yıkamadan sonra da geçecektir. Silkeleme konusu ağırlıkta motor takozlarından kaynaklanıyor. Motor sol üst takozu ile şanzıman alt takozlarının değişmesi gerekebilir. Bu durum ilk çalışma ve stop aşamasında belirgin hissedilir. Seyir halinde iken silkeleme sebebi ayrıca bakılmalı.

Ankara / 2007 model 1.5 dci Megane II Expression Faz II Hatchback
 
Ayrica silkeleme atesleme sistemi jaynakli da olabiliyor.buji, buji kablosu ve bobin.buji kablosundan anlik bir kivilcim atlatmasi yapabiliyor ama bu durumda rolantide anlik oynama da olmasi lazim.
 
Ayrica silkeleme atesleme sistemi jaynakli da olabiliyor.buji, buji kablosu ve bobin.buji kablosundan anlik bir kivilcim atlatmasi yapabiliyor ama bu durumda rolantide anlik oynama da olmasi lazim.

Ateşlemede sorun olsa idi en azından bir miktarda olsa oynama olurdu ama rolantide oynama 0, başka şeyden kaynaklanıyor gibi (sensör olur, takozlardan olur vs.)
 
Mtyüzel arkadaş doğru söylemiş. Yüzde 90 motor üst takozu. Hatta belli devir aralıklarında(1500-2500 devir arası gibi) silkeleme belirginleşiyorsa motor üst takozundan olma ihtimali kesin diyebilirim. İlk önce onu kontrol ettirin.
 
Ateşlemede sorun olsa idi en azından bir miktarda olsa oynama olurdu ama rolantide oynama 0, başka şeyden kaynaklanıyor gibi (sensör olur, takozlardan olur vs.)

Ayrica silkeleme atesleme sistemi jaynakli da olabiliyor.buji, buji kablosu ve bobin.buji kablosundan anlik bir kivilcim atlatmasi yapabiliyor ama bu durumda rolantide anlik oynama da olmasi lazim.


maninvar ben takozlar diyorum..
enjeksiyon memeleri sarkmış....işiyoo enjeksiyon...
motor kulaklarından da olabilir diyorum...kulaklarını büyümüş...
:D


bende spring vardı...buji kablosu bozuktu...
yüksek devirde sorun yapıordu bitek...
buji kablosunda sorun varsa yüksek devirlerde bozar arabayı yani...
buna ne diyeceksin meganesever kardeşim :D

ama megane 2 lerde buji kablosu bozulmuyo diye biliyorum...
megane için dediğin doğru olabilir ama diğer arabalarda buji kablosuna silkelettirir yüksek devirlerde yani

bobinlere bak derim ben..
 
maninvar ben takozlar diyorum..
enjeksiyon memeleri sarkmış....işiyoo enjeksiyon...
motor kulaklarından da olabilir diyorum...kulaklarını büyümüş...
:D


bende spring vardı...buji kablosu bozuktu...
yüksek devirde sorun yapıordu bitek...
buji kablosunda sorun varsa yüksek devirlerde bozar arabayı yani...
buna ne diyeceksin meganesever kardeşim :D

ama megane 2 lerde buji kablosu bozulmuyo diye biliyorum...
megane için dediğin doğru olabilir ama diğer arabalarda buji kablosuna silkelettirir yüksek devirlerde yani

bobinlere bak derim ben..

Buji kablosu bozulsa idi veya sorun çıksa idi şu anda çoğu kullanıcının sorunu hallolmuş olurdu :D ama yine de buji kabloları değişebilseydi güzel olurdu diye düşünüyorum. Motor kulağı konusu daha mantıklı geliyor bana. Yüksek devirlerde sıkıntım yok tıkır tıkır işliyor :)
 
Son düzenleme:
Geri
Üst