Multivizkosite yağ

66 yozgat

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2015
Mesajlar
184
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Merhabalar,forum üyeleri multivizkositeli yağ ne demek? 20-50 ve 15-40 gibi yağlarda olabiliyor internette gördüm soğukta kalınlaşmıyor sıcakta vizkositesini koruyormuş bu yağlardan kullanan varmı?
 
Merhabalar,forum üyeleri multivizkositeli yağ ne demek? 20-50 ve 15-40 gibi yağlarda olabiliyor internette gördüm soğukta kalınlaşmıyor sıcakta vizkositesini koruyormuş bu yağlardan kullanan varmı?
Hepimizin aracında kullandığı yağlar Multi viskozite yağ oluyor. Yani 2 farklı sıcaklık ta kullanılabilen yağlar 10w40 --- 20w50 gibi
 
Bildiğim kadarıyla multivizkosite yağlarda multigrade yazıyor
 
Bildiğim kadarıyla multivizkosite yağlarda multigrade yazıyor
Tek Viskozite ve Multi-Viskozite Yağlar
Hizmet ettikleri sıcaklık aralığı bakımından yağlar ikiye ayrılır. Tek viskozite ve çok viskoziteli (multi-viskoziteli) yağlar. Tek viskoziteli yağlar hava sıcaklıklarının daimi olarak sabit olduğu durumlara uygundur, dolayısı ile bu tür yağlar hem yaz, hem kış kullanımına uygun değildir (Ör: 20W-50 değil de sadece 50W). Multi-viskozite yağlar ise yapı olarak değişken hava koşullarında hizmet etme özelliğine sahip olduklarından hem yaz sıcağında, hem de kışın soğuğunda kullanılabilirler. Kalın bir yağ soğuk hava koşullarında jelleşecek ve görevini tam olarak yerine getiremeyecektir. İnce bir yağ ise soğukta rahat akacak, ancak yüksek sıcaklıklarda motor ile silindir arasındaki film tabakası incelecek, ya da kopacaktır. Tek viskoziteli yağların bu dezavantajları üzerine ince bazlı bir tek viskozite yağa çeşitli polimerler eklenmek suretiyle multi-viskozite yağlar üretilmiştir. Eklenen bu polimerler sayesinde multi-viskozite yağlar kışın soğuğunda yada ilk çalıştırma esnasında görev yapabilecek kadar ince, yaz sıcağında güvenebileceğiniz kadar da kalındırlar.

Multi-Viskozite Yağların Avantajı Nedir?
Tek viskoziteli bir yağın akıcılığı her sıcaklıkta aynıdır. Çok viskoziteli yağlar ise tek viskoziteli yağlardan farklı olarak kendilerini değişen sıcaklıklara adapte ederler. Çok viskoziteli bir yağ tek viskoziteli bir yağa oranla soğuk havalarda daha akıcı, yüksek sıcaklıklarda ise kesinlikle daha kalın ve güvenlidir.*
 
Tek Viskozite ve Multi-Viskozite Yağlar
Hizmet ettikleri sıcaklık aralığı bakımından yağlar ikiye ayrılır. Tek viskozite ve çok viskoziteli (multi-viskoziteli) yağlar. Tek viskoziteli yağlar hava sıcaklıklarının daimi olarak sabit olduğu durumlara uygundur, dolayısı ile bu tür yağlar hem yaz, hem kış kullanımına uygun değildir (Ör: 20W-50 değil de sadece 50W). Multi-viskozite yağlar ise yapı olarak değişken hava koşullarında hizmet etme özelliğine sahip olduklarından hem yaz sıcağında, hem de kışın soğuğunda kullanılabilirler. Kalın bir yağ soğuk hava koşullarında jelleşecek ve görevini tam olarak yerine getiremeyecektir. İnce bir yağ ise soğukta rahat akacak, ancak yüksek sıcaklıklarda motor ile silindir arasındaki film tabakası incelecek, ya da kopacaktır. Tek viskoziteli yağların bu dezavantajları üzerine ince bazlı bir tek viskozite yağa çeşitli polimerler eklenmek suretiyle multi-viskozite yağlar üretilmiştir. Eklenen bu polimerler sayesinde multi-viskozite yağlar kışın soğuğunda yada ilk çalıştırma esnasında görev yapabilecek kadar ince, yaz sıcağında güvenebileceğiniz kadar da kalındırlar.

Multi-Viskozite Yağların Avantajı Nedir?
Tek viskoziteli bir yağın akıcılığı her sıcaklıkta aynıdır. Çok viskoziteli yağlar ise tek viskoziteli yağlardan farklı olarak kendilerini değişen sıcaklıklara adapte ederler. Çok viskoziteli bir yağ tek viskoziteli bir yağa oranla soğuk havalarda daha akıcı, yüksek sıcaklıklarda ise kesinlikle daha kalın ve güvenlidir.*


Coşkun arkadaşım yakın zamanda yağ değişimi yapıcam multiviskoziteli yağmı kullan diyorsun şu anda aracımda castrol 20-50 yağ var normal olandan. 1 litre yağ kaldı elimde geçen yıldan yağ değişimindede aynı yağdan devam etmeyi düşünüyorum castrol 20-50 lpg,li olanı alsam normaliyle karıştırma olmaz değilmi yoksa multiviskozite yağmı kullansam elf taxigas 20-50veya mobil süper 1000 multigrade 20-50, mi kullansam bu arada arabam brodway 98 rn.
 
Coşkun arkadaşım yakın zamanda yağ değişimi yapıcam multiviskoziteli yağmı kullan diyorsun şu anda aracımda castrol 20-50 yağ var normal olandan. 1 litre yağ kaldı elimde geçen yıldan yağ değişimindede aynı yağdan devam etmeyi düşünüyorum castrol 20-50 lpg,li olanı alsam normaliyle karıştırma olmaz değilmi yoksa multiviskozite yağmı kullansam elf taxigas 20-50veya mobil süper 1000 multigrade 20-50, mi kullansam bu arada arabam brodway 98 rn.
Ben 10w40 tam sentetik yağ kullanırdım kışın da rahat çalışır ve daha çabuk yağlama yapar . 10w40 yada 20w50 farklı marka ya modele geçince yağ eksiltme yaşayabilirsiniz bilginiz olsun. Castrol , mobil Elf de iyi yağlardır . Motorun ihtiyaçlarını karşılar
 
inşALLAH Bir ay sonra uzun yol yapıcam memlekete gidiş geliş yaklaşık 2000 km normal 20-50,mi koysam yoksa multivizkosite 20-50,yemi geçsem kararsız kaldım bir sitede multivizkosite yağlar için yağdan çok polimer yani kimyasal olduğunu yağ ısınınca polimerler açığa çıkıp yağlamayı bozacağını yazmışlar niyetim dört mevsim yağdan yana çünkü normal 20-50 kışın biraz sıkıntı oluyor çerkezköyde yaşıyorum normal yağ ile multivizkosite yağ birbirine karıştırılırmı? aslında 15-40, geçmek istiyorum ama uzun yola çıkıcam için cesaret edemiyorum.birde 10.000 km,dir 20-50 kullanıyorum araba bu yağa alışttı sıkıntı olurmu diyorum.ama bu noktada dört mevsim yağa yani multivizkosite yağa geçmek mantıklı gibi.
 
Arkadaşlar motor yağınında ambalajında kullanım ömrü ne kadar kutu açılırsa ne kadar geçen yağ değişiminden 1 litre 20-50 yağ kalmıştı üretim tarihine baktım 25 ağustos 2015 yazıyor bu yağı tekrar kullanabilirmiyim arababanın bagajında duruyordu
 
Geri
Üst