- Katılım
- 13 Ağu 2012
- Mesajlar
- 10
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
iyi forumlar, uzun süredir ara verdiğim foruma hoş olmayan bir sebepten dolayı döndüm.
olaylar özetlenirse şöyle:
adanada yoğun yağış dolayısıyla her yer göl olmuştu. ben de bir suya girdim istemeden. motor söndü. girdiğim su kapı açıldığında içeri girmeyecek kadardı. ama yandan geçen diğer otobüs ve araçların dalgalarından ve o anda marş basmamdan dolayı motora girmiş sanırım.
valfleri falan söktük. pistonda baya su vardı onlar temizlendi borular hortumlar en varsa temizlendi. 1 kere yağ değiştirdik ilk başta. (ilerde 4 5 kere daha değişecek filtresiyle beraber) sonra çalıştırmaya çalıştık vesselam marş motoru yanmış. bu kısmına kadar usta açıklaması şöyle oldu; "düşük devirdeyseniz ve çok hızlı değilseniz su zarar vermemiş olabilir bile pistonlara; siz marş bastığınızda sudan dolayı piston dönememiş ve marş motoru 30 sn boyunca marş basınca ısınıp yanmıştır. marş motorunun kuvveti piston bükecek kadar kuvvetli olmadığından size sadece ilk başta giren ve stop ettiren su kısmı kalıyor. (muhtemelen)"
hava kanalları falan söküldü hava filtresinden itibaren. sonra sular temizlendikten sonra ustalarla aracı iterek çalıştırdık, şaka maka çalıştı. şaşırttı. ama beyaz duman ve ford transit sesi çıkartıyordu. biraz yüksek devirde dururken bağırttıktan sonra egzoz ve kalan aksamdaki su ve sulu yağı da gayet güzel attı dışarı. duman rengi yavaş yavaş siyaha döndü. sonra sökülen hava kanallarının en son motora bağlandığı yerden birkaç kimyasal madde püskürtüldü.(sanırım würth ürünlerindendi emin değilim). bir süre sonra çekişinde bir sıkıntı olmadığını söyledi usta. (tabii daha işlemler yapılacakmış.) sonra hava kanalları takıldı. aracı çok dikkatli dinleyen biri olduğumu düşünüyorum, sesinde hiçbir fark kalmadı eskisi gibi oldu. içine oturduğumda farklı bir titreşim veya gaza bastığımda isteksizlik vs yoktu. usta da duyulduğu kadar sorun yok gibi ama içte yine hasar olabilir dedi. bunlar düne kadar olanlar.
bugün tekrar gittik. eksper de gelmiş komple motora sıcak bakmamış kendisi ilk başta. olaylar anlatılmış. bir protokol yapacağız sanırım, 1 yıl veya bir süre içinde araç su hasarından dolayı tekrar sıkıntı yaparsa kasko karşılaması yönünde. oldu ya contaları falan yedi yatak sardı, kaskoya paslıyoruz. yani şu an biraz kumar oynayıp şansımızı deniyoruz. onun dışında bugün motoru saat 9 dan 1 e kadar kendi halinde rölantide çalışmaya bırakılmış. herhangi bir olağandışı durum gözlenmemiş. "sorun yok gibi görünüyor fakat bilemeyiz" denildi. kendi şirket arabaları (traffic) suya girmiş, söküp temizlemişler 10 gün sonra motoru yemiş o yüzdenmiş.
bunun dışında şu an değişecek şeyleri başta marş motoru sonra klima kompresörü ve alternatör olarak sıraladılar. aracın altındaki elektronik aksamlarda da (soketler vs vs) nem olduğu için onlar yenilenecekmiş. klima kompresörü ve alternatörün değişmesi gerekli mi diye sordum; ilerde mutlaka sorun yaratır dediler. okeyledik tamam dedik. 5-6 bin kadar bi masraf görünüyor. kısa bir deneme süresi verilecek. tutarsa tutacak tutmazsa da komple motor yoluna gidiyoruz.
şimdi şöyle bir durum var; burda kafanıza yatmayan veya böyle olmaz yanlış bu diyebileceğiniz bir kısım veya kısımlar var mı ?
araç megane 3 dci
olaylar özetlenirse şöyle:
adanada yoğun yağış dolayısıyla her yer göl olmuştu. ben de bir suya girdim istemeden. motor söndü. girdiğim su kapı açıldığında içeri girmeyecek kadardı. ama yandan geçen diğer otobüs ve araçların dalgalarından ve o anda marş basmamdan dolayı motora girmiş sanırım.
valfleri falan söktük. pistonda baya su vardı onlar temizlendi borular hortumlar en varsa temizlendi. 1 kere yağ değiştirdik ilk başta. (ilerde 4 5 kere daha değişecek filtresiyle beraber) sonra çalıştırmaya çalıştık vesselam marş motoru yanmış. bu kısmına kadar usta açıklaması şöyle oldu; "düşük devirdeyseniz ve çok hızlı değilseniz su zarar vermemiş olabilir bile pistonlara; siz marş bastığınızda sudan dolayı piston dönememiş ve marş motoru 30 sn boyunca marş basınca ısınıp yanmıştır. marş motorunun kuvveti piston bükecek kadar kuvvetli olmadığından size sadece ilk başta giren ve stop ettiren su kısmı kalıyor. (muhtemelen)"
hava kanalları falan söküldü hava filtresinden itibaren. sonra sular temizlendikten sonra ustalarla aracı iterek çalıştırdık, şaka maka çalıştı. şaşırttı. ama beyaz duman ve ford transit sesi çıkartıyordu. biraz yüksek devirde dururken bağırttıktan sonra egzoz ve kalan aksamdaki su ve sulu yağı da gayet güzel attı dışarı. duman rengi yavaş yavaş siyaha döndü. sonra sökülen hava kanallarının en son motora bağlandığı yerden birkaç kimyasal madde püskürtüldü.(sanırım würth ürünlerindendi emin değilim). bir süre sonra çekişinde bir sıkıntı olmadığını söyledi usta. (tabii daha işlemler yapılacakmış.) sonra hava kanalları takıldı. aracı çok dikkatli dinleyen biri olduğumu düşünüyorum, sesinde hiçbir fark kalmadı eskisi gibi oldu. içine oturduğumda farklı bir titreşim veya gaza bastığımda isteksizlik vs yoktu. usta da duyulduğu kadar sorun yok gibi ama içte yine hasar olabilir dedi. bunlar düne kadar olanlar.
bugün tekrar gittik. eksper de gelmiş komple motora sıcak bakmamış kendisi ilk başta. olaylar anlatılmış. bir protokol yapacağız sanırım, 1 yıl veya bir süre içinde araç su hasarından dolayı tekrar sıkıntı yaparsa kasko karşılaması yönünde. oldu ya contaları falan yedi yatak sardı, kaskoya paslıyoruz. yani şu an biraz kumar oynayıp şansımızı deniyoruz. onun dışında bugün motoru saat 9 dan 1 e kadar kendi halinde rölantide çalışmaya bırakılmış. herhangi bir olağandışı durum gözlenmemiş. "sorun yok gibi görünüyor fakat bilemeyiz" denildi. kendi şirket arabaları (traffic) suya girmiş, söküp temizlemişler 10 gün sonra motoru yemiş o yüzdenmiş.
bunun dışında şu an değişecek şeyleri başta marş motoru sonra klima kompresörü ve alternatör olarak sıraladılar. aracın altındaki elektronik aksamlarda da (soketler vs vs) nem olduğu için onlar yenilenecekmiş. klima kompresörü ve alternatörün değişmesi gerekli mi diye sordum; ilerde mutlaka sorun yaratır dediler. okeyledik tamam dedik. 5-6 bin kadar bi masraf görünüyor. kısa bir deneme süresi verilecek. tutarsa tutacak tutmazsa da komple motor yoluna gidiyoruz.
şimdi şöyle bir durum var; burda kafanıza yatmayan veya böyle olmaz yanlış bu diyebileceğiniz bir kısım veya kısımlar var mı ?
araç megane 3 dci