Motor Ecu' su (beyni), alarm sireni, distribütör ve bobin. Bunların üzerini torbayla sıkıca kapatın ve elektrik ve elektronik kısımların tamamından basınçlı su tabancasını uzak tutun. Radyatöre basınçlı su tabancası vurmayın, bazı araçlarda yanlışi açı ve yakın mesafeden uygulamalarda peteklerin zarar görmesi ihtimaldir.
Motor çalışır durumda ve hararet normal sıcaklığındayken yıkayın. Seçim şansınız varsa yıkamada sıcak basınçlı su tercih edin ve bu iş için üretilmiş motor yıkama spreylerini de öncesinde tatbik ederek daha verimli sonuç alabilirsiniz.
Not: Gerçekten gerekmiyor ise (hayvan ölüsü, ağır onarım, satış öncesi hazırlık, yağ kaçağı tespiti v.s.) sırf kozmetik için motoru yıkamaktan çekinin. Temiz ve kuru bir bezle motor çalışmıyor iken eirşebildiğiniz yerleri silseniz yeter
edit
Söylemeyi unutmuşum.
Yıkamacıların bazen yaptığı gibi kapattığınız kısımlardaki poşetleri geri toplamayı unutmayın
Aracınız motoru yıkandıktan hemen sonra aracınızı kullanmaya devam edebilirsiniz, hiçbir sorun olmaması gerekir. Hatta mecbur değilseniz gereksiz yere motor kuruyana kadar motoru stop etmeyin de diyebilirim.
Unutmayın ki araç tasarlanırken "motora suyun girebileceği son yer üstüdür" olduğu var sayılıyor
)