- Katılım
- 29 Tem 2013
- Mesajlar
- 128
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 0
Motor içerisinde bulunan pistonlar ve segmanlar zaman içerisinde aşınırlar. Segmanların görevi piston ile silindir arasındaki sızdırmazlığı sağlamaktır. Üstteki segman, patlama zamanında oluşan basıncı muhafaza eder. Alttaki segman görevi ise pistonun aşağıya inerken silindirdeki yağı sıyırarak kartere indirmektir. Silindir ile segmanlar arasında boşluk artıkça patlama zamanında kompresyon (basınç) kaybı yaşanır. Bu da motorun çekişten düşmesine yol açar. Kompresyon kaybını oluşması durumda motor üflüyor demektir. Motor üflemesi, ilerleyen zamanda motorun yağ yakışını çoğaltır ve motor yağ yakar. Motorun rektifiye olması için hava filtresine yağlanması yada filtre kabına yağ dolması gerekir. Yani karterdeki yağın tam anlamıyla silindirin içerisinden aşırı miktarda yukarı çıkması motorun ömrünün azaldığı anlaşılır.Motor üflemesi olayı kompresyon kaybıdır. Sıkıştırılmış ve yanmış yakıt karışımı kartere geçtiğinden dolayı yağ çubuğu çıkartılarak yada yağ doldurma kapağı açılarak motor üflemesi anlaşılabilir. Motorun rektifiye olması gerektiğine tam olarak anlamak için silindir kompresyon testi yapılmalıdır.
Motorda uygun yağ kullanılmaması durumda da kompresyon kaçağı meydana gelmektedir.
Motor içerisindeki aşıntı artıkça, parçalar arasında yağ filminin muntazam oluşmaması, kompresyon kaçaklarının artması ve yağın yakıta aşırı miktarda karışarak yanması sonucu motor performansında kayıplar meydana gelir.
Güzel ve anlaşılır anlatmışlar. Yazanın eline sağlık
KAYNAK