- Katılım
- 6 May 2019
- Mesajlar
- 3
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 38
Merhabalar;
Sizlere başıma geçen bir olaydan bahsetmek istiyorum.
2013 model 65.000 km aracım ile İSTANBUL / ÇEKMEKÖY => TEKİRDAĞ / ŞARKÖY'e gittim. Giderken hiçbir sorun ile karşılaşmadım. 1 hafta sonra TEKİRDAĞ / ŞARKÖY => İSTANBUL / ÇEKMEKÖY' e dönerken 15. veya 20.km geçmeden arabanın uyarısı olarak "MOTOR HASAR RİSKİ" verdi. Arabayı hızlı bir şekilde kenara çekip durdurdum. Kaputu açtım ve soğutma su kabındaki antifriz en üst seviye gelmiş ve sanırım ondan fazlasını da bir yerden atmaya başlamıştı. Yoldan geçen 2 genç biri motor ustası olduğunu söyledi. Soğutma su kabının kapağını açtı havasını aldı sonra kontrollerini yapıp tekrardan çalıştırdık. Uyarı ikazı vermedi bu sefer. Herşey düzgün çalışıyor ayrıca fan devreye giriyordu.
Yeniköy civarına geldiğimizde 80-90 arası hızım tekrardan aynı uyarıyı verdi "MOTOR HASAR RİSKİ". Aracı durdurdum tekrardan baktım bütün heryerine bir terslik yok. Arabayı tekrardan çalıştırdım hararet ışığı yok fan devrede soğutma soyu olması gibi.
NOT: 2 defa ihtiyaç olması verdim bu arada. 10 dakika.
Selimbaşa civarına geldiğimizde hızım gene 80-90 arası tekrardan ayını uyarıyı verdi. Akşam vakti 3 saatlik yol 4 saati geçti. Arabadan o an soğudum artık biran önce eve gitmek istiyordum. Neyse baktık hiçbir eksiklik yada hararetlik bir durum yok.
Neyse eve geldik ancak huzursuzluktan uyayamadım. Ertesi gün aracımı ÇEKMEKÖY'de bulunan OTONOVA servise aracımı bıraktım. Geç saatte bıraktığım için ertesi gün kontrollerini yapabildiler. Arabamla ilgili olarak bilgisayar bağlantısı kurduklarını uyarının sebebi olarak arabanın hararet yaptığı belirtiler. Bu yüzden de 9.500TL KDV DAHİL masrafı olduğunu söylediler. Yazılan kalemler;
KARTER TAPA CONTASI
SİLİNDİR KAPAĞI
SİLİNDİR KAPAK CONTASI
ALTERNATÖR KAYIŞ KİTİ
TRİGER KAYIŞ SETİ
YAĞ FİLTRESİ
KLİMA GAZI R134A
MOTOR YAĞI 5W30 RN720
KÜLBÜTÖR KAPAK CONTASI
EGZANTRİK KEÇESİ
SİLİNDİR KAPAĞI SAPLAMA TK.K9K
ANTİFİRİZ 1 LT TİP "D"
Şaşkınlık bir yerde kabullenememek bir yerde. 15 yıldır araba kullanıyorum fakat araba hararet yapacak bir durumu dahi yoktu. Arabıyı bilen hararet göstergesi yok sadece uyarı ikazları bulunmaktadır. Arabayı ilk çalıştırdığımda mavi yanıyor ancak motor ısınınca sönüyordu. Ve bu durum hala devam etmektedir.
Durumu servise ve renault müşteri hizmetlerine ilettim fakat nedenini yada çözüm konusunda destek alamadım.
İlk defa arabamı yetkili servis harici özel servise götermek zorunda kaldırıldım. Çünkü bu maliyet çok ama çok fazla. Kendimde forklift onarım servisinde çalışıyorum kolay kolay SİLİNDİR KAPAK DEĞİŞİMİ yapmıyoruz.
Maslak'da K&C otomotiv firmasına aracımı bıraktım. 1 hafta sonra aracımın antifrizden kaynaklı devirdaim ve radyatörün tortu yaptığı için tıkandığı ve görevini yapmadığından dolayı conta yaktığını söylediler. Silindir kapağı rektefiye gidip taşlanması yapıldı. Yukardakilere ek olarak devirdaim ve radyatör değiştirildi. Bu işlemler işçilik dahil 3.500TL'ye yaptırdım.
Buradaki sorun hararet ışığı bile yanmaya araç hararet yaparak beni mağdur etmiştir.
Bütün senelik bakımları aracın km dolmadan sadece senesi dolduğu için yetkili serviste yaptırdığım bakımların dikkatli ve özenli yapılmadığı. Bu sorunun önceden tespit edilebileceği gerekirdi.
Sonuç olarak araçtan çok ama çok soğudum. En kısa sürede satıp yerine bildiğim araç gene renault almayı planlıyorum. Beni çok üzdün renault yetkili servisleri.
Sizlere başıma geçen bir olaydan bahsetmek istiyorum.
2013 model 65.000 km aracım ile İSTANBUL / ÇEKMEKÖY => TEKİRDAĞ / ŞARKÖY'e gittim. Giderken hiçbir sorun ile karşılaşmadım. 1 hafta sonra TEKİRDAĞ / ŞARKÖY => İSTANBUL / ÇEKMEKÖY' e dönerken 15. veya 20.km geçmeden arabanın uyarısı olarak "MOTOR HASAR RİSKİ" verdi. Arabayı hızlı bir şekilde kenara çekip durdurdum. Kaputu açtım ve soğutma su kabındaki antifriz en üst seviye gelmiş ve sanırım ondan fazlasını da bir yerden atmaya başlamıştı. Yoldan geçen 2 genç biri motor ustası olduğunu söyledi. Soğutma su kabının kapağını açtı havasını aldı sonra kontrollerini yapıp tekrardan çalıştırdık. Uyarı ikazı vermedi bu sefer. Herşey düzgün çalışıyor ayrıca fan devreye giriyordu.
Yeniköy civarına geldiğimizde 80-90 arası hızım tekrardan aynı uyarıyı verdi "MOTOR HASAR RİSKİ". Aracı durdurdum tekrardan baktım bütün heryerine bir terslik yok. Arabayı tekrardan çalıştırdım hararet ışığı yok fan devrede soğutma soyu olması gibi.
NOT: 2 defa ihtiyaç olması verdim bu arada. 10 dakika.
Selimbaşa civarına geldiğimizde hızım gene 80-90 arası tekrardan ayını uyarıyı verdi. Akşam vakti 3 saatlik yol 4 saati geçti. Arabadan o an soğudum artık biran önce eve gitmek istiyordum. Neyse baktık hiçbir eksiklik yada hararetlik bir durum yok.
Neyse eve geldik ancak huzursuzluktan uyayamadım. Ertesi gün aracımı ÇEKMEKÖY'de bulunan OTONOVA servise aracımı bıraktım. Geç saatte bıraktığım için ertesi gün kontrollerini yapabildiler. Arabamla ilgili olarak bilgisayar bağlantısı kurduklarını uyarının sebebi olarak arabanın hararet yaptığı belirtiler. Bu yüzden de 9.500TL KDV DAHİL masrafı olduğunu söylediler. Yazılan kalemler;
KARTER TAPA CONTASI
SİLİNDİR KAPAĞI
SİLİNDİR KAPAK CONTASI
ALTERNATÖR KAYIŞ KİTİ
TRİGER KAYIŞ SETİ
YAĞ FİLTRESİ
KLİMA GAZI R134A
MOTOR YAĞI 5W30 RN720
KÜLBÜTÖR KAPAK CONTASI
EGZANTRİK KEÇESİ
SİLİNDİR KAPAĞI SAPLAMA TK.K9K
ANTİFİRİZ 1 LT TİP "D"
Şaşkınlık bir yerde kabullenememek bir yerde. 15 yıldır araba kullanıyorum fakat araba hararet yapacak bir durumu dahi yoktu. Arabıyı bilen hararet göstergesi yok sadece uyarı ikazları bulunmaktadır. Arabayı ilk çalıştırdığımda mavi yanıyor ancak motor ısınınca sönüyordu. Ve bu durum hala devam etmektedir.
Durumu servise ve renault müşteri hizmetlerine ilettim fakat nedenini yada çözüm konusunda destek alamadım.
İlk defa arabamı yetkili servis harici özel servise götermek zorunda kaldırıldım. Çünkü bu maliyet çok ama çok fazla. Kendimde forklift onarım servisinde çalışıyorum kolay kolay SİLİNDİR KAPAK DEĞİŞİMİ yapmıyoruz.
Maslak'da K&C otomotiv firmasına aracımı bıraktım. 1 hafta sonra aracımın antifrizden kaynaklı devirdaim ve radyatörün tortu yaptığı için tıkandığı ve görevini yapmadığından dolayı conta yaktığını söylediler. Silindir kapağı rektefiye gidip taşlanması yapıldı. Yukardakilere ek olarak devirdaim ve radyatör değiştirildi. Bu işlemler işçilik dahil 3.500TL'ye yaptırdım.
Buradaki sorun hararet ışığı bile yanmaya araç hararet yaparak beni mağdur etmiştir.
Bütün senelik bakımları aracın km dolmadan sadece senesi dolduğu için yetkili serviste yaptırdığım bakımların dikkatli ve özenli yapılmadığı. Bu sorunun önceden tespit edilebileceği gerekirdi.
Sonuç olarak araçtan çok ama çok soğudum. En kısa sürede satıp yerine bildiğim araç gene renault almayı planlıyorum. Beni çok üzdün renault yetkili servisleri.