Motor hasar riski uyarisi ve sonrasi

emraheroglutr

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2019
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Merhabalar;

Sizlere başıma geçen bir olaydan bahsetmek istiyorum.

2013 model 65.000 km aracım ile İSTANBUL / ÇEKMEKÖY => TEKİRDAĞ / ŞARKÖY'e gittim. Giderken hiçbir sorun ile karşılaşmadım. 1 hafta sonra TEKİRDAĞ / ŞARKÖY => İSTANBUL / ÇEKMEKÖY' e dönerken 15. veya 20.km geçmeden arabanın uyarısı olarak "MOTOR HASAR RİSKİ" verdi. Arabayı hızlı bir şekilde kenara çekip durdurdum. Kaputu açtım ve soğutma su kabındaki antifriz en üst seviye gelmiş ve sanırım ondan fazlasını da bir yerden atmaya başlamıştı. Yoldan geçen 2 genç biri motor ustası olduğunu söyledi. Soğutma su kabının kapağını açtı havasını aldı sonra kontrollerini yapıp tekrardan çalıştırdık. Uyarı ikazı vermedi bu sefer. Herşey düzgün çalışıyor ayrıca fan devreye giriyordu.

Yeniköy civarına geldiğimizde 80-90 arası hızım tekrardan aynı uyarıyı verdi "MOTOR HASAR RİSKİ". Aracı durdurdum tekrardan baktım bütün heryerine bir terslik yok. Arabayı tekrardan çalıştırdım hararet ışığı yok fan devrede soğutma soyu olması gibi.

NOT: 2 defa ihtiyaç olması verdim bu arada. 10 dakika.

Selimbaşa civarına geldiğimizde hızım gene 80-90 arası tekrardan ayını uyarıyı verdi. Akşam vakti 3 saatlik yol 4 saati geçti. Arabadan o an soğudum artık biran önce eve gitmek istiyordum. Neyse baktık hiçbir eksiklik yada hararetlik bir durum yok.

Neyse eve geldik ancak huzursuzluktan uyayamadım. Ertesi gün aracımı ÇEKMEKÖY'de bulunan OTONOVA servise aracımı bıraktım. Geç saatte bıraktığım için ertesi gün kontrollerini yapabildiler. Arabamla ilgili olarak bilgisayar bağlantısı kurduklarını uyarının sebebi olarak arabanın hararet yaptığı belirtiler. Bu yüzden de 9.500TL KDV DAHİL masrafı olduğunu söylediler. Yazılan kalemler;

KARTER TAPA CONTASI
SİLİNDİR KAPAĞI
SİLİNDİR KAPAK CONTASI
ALTERNATÖR KAYIŞ KİTİ
TRİGER KAYIŞ SETİ
YAĞ FİLTRESİ
KLİMA GAZI R134A
MOTOR YAĞI 5W30 RN720
KÜLBÜTÖR KAPAK CONTASI
EGZANTRİK KEÇESİ
SİLİNDİR KAPAĞI SAPLAMA TK.K9K
ANTİFİRİZ 1 LT TİP "D"

Şaşkınlık bir yerde kabullenememek bir yerde. 15 yıldır araba kullanıyorum fakat araba hararet yapacak bir durumu dahi yoktu. Arabıyı bilen hararet göstergesi yok sadece uyarı ikazları bulunmaktadır. Arabayı ilk çalıştırdığımda mavi yanıyor ancak motor ısınınca sönüyordu. Ve bu durum hala devam etmektedir.

Durumu servise ve renault müşteri hizmetlerine ilettim fakat nedenini yada çözüm konusunda destek alamadım.

İlk defa arabamı yetkili servis harici özel servise götermek zorunda kaldırıldım. Çünkü bu maliyet çok ama çok fazla. Kendimde forklift onarım servisinde çalışıyorum kolay kolay SİLİNDİR KAPAK DEĞİŞİMİ yapmıyoruz.

Maslak'da K&C otomotiv firmasına aracımı bıraktım. 1 hafta sonra aracımın antifrizden kaynaklı devirdaim ve radyatörün tortu yaptığı için tıkandığı ve görevini yapmadığından dolayı conta yaktığını söylediler. Silindir kapağı rektefiye gidip taşlanması yapıldı. Yukardakilere ek olarak devirdaim ve radyatör değiştirildi. Bu işlemler işçilik dahil 3.500TL'ye yaptırdım.

Buradaki sorun hararet ışığı bile yanmaya araç hararet yaparak beni mağdur etmiştir.
Bütün senelik bakımları aracın km dolmadan sadece senesi dolduğu için yetkili serviste yaptırdığım bakımların dikkatli ve özenli yapılmadığı. Bu sorunun önceden tespit edilebileceği gerekirdi.

Sonuç olarak araçtan çok ama çok soğudum. En kısa sürede satıp yerine bildiğim araç gene renault almayı planlıyorum. Beni çok üzdün renault yetkili servisleri.
 
servis bakımlı ve km si daha 100 bin olmamış aracın masrafını renault üstlenmeliydi çok ayıp etmişler.

Merhabalar;

Sizlere başıma geçen bir olaydan bahsetmek istiyorum.

2013 model 65.000 km aracım ile İSTANBUL / ÇEKMEKÖY => TEKİRDAĞ / ŞARKÖY'e gittim. Giderken hiçbir sorun ile karşılaşmadım. 1 hafta sonra TEKİRDAĞ / ŞARKÖY => İSTANBUL / ÇEKMEKÖY' e dönerken 15. veya 20.km geçmeden arabanın uyarısı olarak "MOTOR HASAR RİSKİ" verdi. Arabayı hızlı bir şekilde kenara çekip durdurdum. Kaputu açtım ve soğutma su kabındaki antifriz en üst seviye gelmiş ve sanırım ondan fazlasını da bir yerden atmaya başlamıştı. Yoldan geçen 2 genç biri motor ustası olduğunu söyledi. Soğutma su kabının kapağını açtı havasını aldı sonra kontrollerini yapıp tekrardan çalıştırdık. Uyarı ikazı vermedi bu sefer. Herşey düzgün çalışıyor ayrıca fan devreye giriyordu.

Yeniköy civarına geldiğimizde 80-90 arası hızım tekrardan aynı uyarıyı verdi "MOTOR HASAR RİSKİ". Aracı durdurdum tekrardan baktım bütün heryerine bir terslik yok. Arabayı tekrardan çalıştırdım hararet ışığı yok fan devrede soğutma soyu olması gibi.

NOT: 2 defa ihtiyaç olması verdim bu arada. 10 dakika.

Selimbaşa civarına geldiğimizde hızım gene 80-90 arası tekrardan ayını uyarıyı verdi. Akşam vakti 3 saatlik yol 4 saati geçti. Arabadan o an soğudum artık biran önce eve gitmek istiyordum. Neyse baktık hiçbir eksiklik yada hararetlik bir durum yok.

Neyse eve geldik ancak huzursuzluktan uyayamadım. Ertesi gün aracımı ÇEKMEKÖY'de bulunan OTONOVA servise aracımı bıraktım. Geç saatte bıraktığım için ertesi gün kontrollerini yapabildiler. Arabamla ilgili olarak bilgisayar bağlantısı kurduklarını uyarının sebebi olarak arabanın hararet yaptığı belirtiler. Bu yüzden de 9.500TL KDV DAHİL masrafı olduğunu söylediler. Yazılan kalemler;

KARTER TAPA CONTASI
SİLİNDİR KAPAĞI
SİLİNDİR KAPAK CONTASI
ALTERNATÖR KAYIŞ KİTİ
TRİGER KAYIŞ SETİ
YAĞ FİLTRESİ
KLİMA GAZI R134A
MOTOR YAĞI 5W30 RN720
KÜLBÜTÖR KAPAK CONTASI
EGZANTRİK KEÇESİ
SİLİNDİR KAPAĞI SAPLAMA TK.K9K
ANTİFİRİZ 1 LT TİP "D"

Şaşkınlık bir yerde kabullenememek bir yerde. 15 yıldır araba kullanıyorum fakat araba hararet yapacak bir durumu dahi yoktu. Arabıyı bilen hararet göstergesi yok sadece uyarı ikazları bulunmaktadır. Arabayı ilk çalıştırdığımda mavi yanıyor ancak motor ısınınca sönüyordu. Ve bu durum hala devam etmektedir.

Durumu servise ve renault müşteri hizmetlerine ilettim fakat nedenini yada çözüm konusunda destek alamadım.

İlk defa arabamı yetkili servis harici özel servise götermek zorunda kaldırıldım. Çünkü bu maliyet çok ama çok fazla. Kendimde forklift onarım servisinde çalışıyorum kolay kolay SİLİNDİR KAPAK DEĞİŞİMİ yapmıyoruz.

Maslak'da K&C otomotiv firmasına aracımı bıraktım. 1 hafta sonra aracımın antifrizden kaynaklı devirdaim ve radyatörün tortu yaptığı için tıkandığı ve görevini yapmadığından dolayı conta yaktığını söylediler. Silindir kapağı rektefiye gidip taşlanması yapıldı. Yukardakilere ek olarak devirdaim ve radyatör değiştirildi. Bu işlemler işçilik dahil 3.500TL'ye yaptırdım.

Buradaki sorun hararet ışığı bile yanmaya araç hararet yaparak beni mağdur etmiştir.
Bütün senelik bakımları aracın km dolmadan sadece senesi dolduğu için yetkili serviste yaptırdığım bakımların dikkatli ve özenli yapılmadığı. Bu sorunun önceden tespit edilebileceği gerekirdi.

Sonuç olarak araçtan çok ama çok soğudum. En kısa sürede satıp yerine bildiğim araç gene renault almayı planlıyorum. Beni çok üzdün renault yetkili servisleri.
 
Öncelikle çok geçmiş olsun. Son dönemde bende aracın çok ısınmasından şikayetçiyim. Servis bu sıcaklarda normal diyor (diyarbakır 40-45 derece). Su vs kontrol için ne yapmak gerekiyor.
 
Çok geçmiş olsun.2015 model megane 3 1.5 dci edc aracımla 5 ay önce İstanbul'dan Bursa'ya giderken motor hasar riski stop yazdı.Kenarı çektim kapatıp açtım arızayı sildi.Sonra devam ettim tekrar etti yol yardımını aradım 120 tl karşılığı baktılar bir şey bulamadılar.6 - 7 kere daha uyarı verdi sonra daha hiç vermedi. İstanbul'a servise geldiğimde pc'ye bağladılar kötü yakıttan kaynaklı olabileceğini söylediler.Şimdi bu yazıyı okuyunca aklıma geldi.Hararet göstergesinin araçlarda bulunması gerektiğini bir kez daha anlamış olduk.Servise sorduğumuzda ''abi merak etme araçlar akıllı hemen ışık yakar '' diyorlar ama iş işten geçtikten sonra ışığı yaksa ne olur yakmasa ne olur.
 
geçmiş olsun çok üzücü bi durum
 
Çok geçmiş olsun.2015 model megane 3 1.5 dci edc aracımla 5 ay önce İstanbul'dan Bursa'ya giderken motor hasar riski stop yazdı.Kenarı çektim kapatıp açtım arızayı sildi.Sonra devam ettim tekrar etti yol yardımını aradım 120 tl karşılığı baktılar bir şey bulamadılar.6 - 7 kere daha uyarı verdi sonra daha hiç vermedi. İstanbul'a servise geldiğimde pc'ye bağladılar kötü yakıttan kaynaklı olabileceğini söylediler.Şimdi bu yazıyı okuyunca aklıma geldi.Hararet göstergesinin araçlarda bulunması gerektiğini bir kez daha anlamış olduk.Servise sorduğumuzda ''abi merak etme araçlar akıllı hemen ışık yakar '' diyorlar ama iş işten geçtikten sonra ışığı yaksa ne olur yakmasa ne olur.

Forumlarda ve internetten birkaç kere okuduğum yazılarda hararet göstergesi olmaması en büyük handikabı olduğu yönünde ortak görüş çıkmaktadır. Sana nacizane tavsiyem aracını tekrar kontrol ettirmen.
 
Forumlarda ve internetten birkaç kere okuduğum yazılarda hararet göstergesi olmaması en büyük handikabı olduğu yönünde ortak görüş çıkmaktadır. Sana nacizane tavsiyem aracını tekrar kontrol ettirmen.

Hararet gostergesi megane3 ve fluence modellerde arızalı çalışıyor bir çok kullanici muzdarip bu durumdan. Olması gerektigi yerde yani ortada değilde surekli en alt kademe de duruyor. Ustelik bu durum fabrikasyon hata olmasina rağmen servislerden ve musteri hizmetlerinden sorunu ucretli cozeriz bilgisini aliyorsunuz. Yani var da ne ise yariyor acaba diye soruyor insan? İsin sakasi bir yana bu olay renault bazinda değil tum markalarda böyle bir kere yetkili servisin eline dusmeye gorun haktan ziyade tamamen bunlarin insafina kalirsiniz. Yaptirsan bir dert yaotirmasan ayrı bir dert. Geçen bakimdan sonra araç 105.000 de iken ön fren balatalari yetkili serviste orjinali ile degisti ve akabinde aracın ön tekerleri cukura girdikce cinlama ve can sesine benzer çok kısa titresimli sesler geliyor. Servise goturdugumde balatalardan geliyor deniliyor fakat aractan 105.000 balata degisimi oncesinde en ufak ses yoktu. Ayrica geri vitese takip ilk hamleden sora frene basinca da tak diye çok yuksek bi ses geliyor. Bunun için de balata yerine oturuyor deniliyor servisce. Yine bu seste yoktu elbette. Kendi aracım arina garantisi bittigi halde bir çok parça için yer yer ucretsiz yer yer sadece iscilik odeyerek aracı yetkili serviste yaotirdim bunlar iyi yonleri ama kendi tespitim bu tip islemleri bu halde halledebilmeniz için servis calisanin neşesi yerinde olacak sansiniz olacak servis ilgili olacak gibi pek çok degiskenin o an için muhtesem bir şekilde bir arada olması gerekiyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Hararet gostergesi megane3 ve fluence modellerde arızalı çalışıyor bir çok kullanici muzdarip bu durumdan. Olması gerektigi yerde yani ortada değilde surekli en alt kademe de duruyor. Ustelik bu durum fabrikasyon hata olmasina rağmen servislerden ve musteri hizmetlerinden sorunu ucretli cozeriz bilgisini aliyorsunuz. Yani var da ne ise yariyor acaba diye soruyor insan? İsin sakasi bir yana bu olay renault bazinda değil tum markalarda böyle bir kere yetkili servisin eline dusmeye gorun haktan ziyade tamamen bunlarin insafina kalirsiniz. Yaptirsan bir dert yaotirmasan ayrı bir dert. Geçen bakimdan sonra araç 105.000 de iken ön fren balatalari yetkili serviste orjinali ile degisti ve akabinde aracın ön tekerleri cukura girdikce cinlama ve can sesine benzer çok kısa titresimli sesler geliyor. Servise goturdugumde balatalardan geliyor deniliyor fakat aractan 105.000 balata degisimi oncesinde en ufak ses yoktu. Ayrica geri vitese takip ilk hamleden sora frene basinca da tak diye çok yuksek bi ses geliyor. Bunun için de balata yerine oturuyor deniliyor servisce. Yine bu seste yoktu elbette. Kendi aracım arina garantisi bittigi halde bir çok parça için yer yer ucretsiz yer yer sadece iscilik odeyerek aracı yetkili serviste yaotirdim bunlar iyi yonleri ama kendi tespitim bu tip islemleri bu halde halledebilmeniz için servis calisanin neşesi yerinde olacak sansiniz olacak servis ilgili olacak gibi pek çok degiskenin o an için muhtesem bir şekilde bir arada olması gerekiyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


aynı sorunu bende yaşamıştım. Sorun, çok yüksek ihtimalle fren kaliperini kampanaya bağlayan vidaların iyi sıkılmamasından oluyor. elemanlar kolay oluyor diye havalı tabancayla tırrtt ettirip bırakıyorlar ama vidaya yeterli torku uygulamıyor havalı tabanca. güzelce vidaları sıkılattığımda sorunum çözüldü, bende de sizin dediğiniz gibi geri gidip fren yapınca, tümsek çukur vb geçince çat diye ses yapıyordu.
 
Geri
Üst