Motor freni hakkında

yukarimahalle

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
68
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhabalar Arkadaşlar ; 2016 model icon 1.5 dizel araç sahibiyim, ilk kez Renault kullanmaya başladım , daha önceleri Fiat ve hyundai kullanmıştım.. CAPTUR'a Alışıyorum gün geçtikçe, sizlerle paylaşmak ve tecrübelerinizden faydalanmak adına bir sorum olacak arkadaşlar. Araç ile yokuş dan aşağıya inerken 1 . vites olsun 2. vites olsun ayağımı frenden çektiğimde araçta normal bir ivmede gitmiyor. motor freni düşük vites de aracı yavaşlatmıyor neden olabilir ? en son Hyundai getz 1.5 dizel motor kullanıyordum o araçta yokuş aşağı inerken araç gayet yavaş bir ivme ile iniyordu..1. ve 2. vites te ( captur da ise 2. vites de aşağı inerken 50 km ' yi gördüm .. 1. Vites ile inerken frene basmasam 30 km geçecek nerdeyse.. benim bildiğim yokuş aşağı inerken araç düşük vites kopresör yapar ve hızlanmasını engeller. bu durum en çok karlı bir ortam da yokuş aşağı inişte işimize yarar frene basmadan sağlıklı bir yavaşlama veya hızın sabit kalması gerçekleşir.. Captur da bu durumu çözemedim şimdilik sizlerden bu konuda tecrübelerinizi öğrenmek isterim abiler :) bu arada ilk full depo ile 875 km yaptım şehir içi %70 şehir dışı % 30 kullanımı ile.. yorumlarınızı bekliyorum..
 
Yüksek verimli motorların sıkıştırma oranı düşüktür. Heleki dci motorlar bu konuda çok çok ileride emsal commonrail motorlardan. Sürtünmede azdır. Ayrıca dci motorlar kompresyon basıncı istem dışı artarsa çok az yanma odasına yakıt gönderip grank yükünü hafifletir. Aracınız normal :)
 
Servet Hocam teşekkür ederim ilginize .. kar da kışın yokuş aşağı inerken frene yüklenmeden ekstra yavaşlatma durumuna çalışmam gerekecek el freni hafif çekili şekilde :) olabilir ,Karlı yolda yokuş aşağı inerken 5 -10 km hıza sabitleye bilseydik iyi olacaktı frene fazla dokunmadan..
 
merhabalar,

benim arac 1.2 tce edc.

sorum şu: yokuş inerken otomatikten manuele çekerek, vites küçülterek aracı yavaşlatmaya çalışmak bu tip motorlara veya şanzımana zarar verir mi?
teşekkürler
 
Son düzenleme:
Yüksek verimli motorların sıkıştırma oranı düşüktür. Heleki dci motorlar bu konuda çok çok ileride emsal commonrail motorlardan. Sürtünmede azdır. Ayrıca dci motorlar kompresyon basıncı istem dışı artarsa çok az yanma odasına yakıt gönderip grank yükünü hafifletir. Aracınız normal :)

servet kardeşim belli ki bu işlerden anlıyorsunuz

aşağıdaki soru için yorumunuz ne olur?

facebook-renaulfancub.webp


benim arac 1.2 tce edc. yokuş inerken otomatikten manuele çekerek, vites küçülterek aracı yavaşlatmaya çalışmak bu tip motorlara veya şanzımana zarar verir mi?

teşekkürler​
 
motor 5000-6000 devirleri geçmedikçe hiç bir şeye zarar vermez. fren balatalarınızın yıpranmadığı cebinize kalır.

Motorun bu şekilde sürtünme torku 40-50 Nm civarı olur ancak. 200-250 Nm ye dayanıklı olan aktarma gurubuna bu torklar hiç bir şey yapmaz
 
motor 5000-6000 devirleri geçmedikçe hiç bir şeye zarar vermez.
Merhaba,
Bambam11 arkadaşımızın dediği gibi Araç redline sınırı olan 4500d/dk geçmeden firen desteği ile vites değiştirirseniz araca zararı olmaz.Redline'a giren motorun yağlama ve yakıt sistemi motorun taleplerine yetişemez hale gelir. Anlık çıkışlarda fazla hissetmezsiniz hatta bunu zevk için yapanda var sırf motor sesi dinlemek için. Eğer tüm ivme kuvvetini sadece şanzımana bırakırsanız zamanla sorunlar yaşarsınız. Hele hele bunu kışın buzlu yollarda yaparsanız aracınız yol dışına daha hızlı çıkar.
 
motor 5000-6000 devirleri geçmedikçe hiç bir şeye zarar vermez. fren balatalarınızın yıpranmadığı cebinize kalır.

Motorun bu şekilde sürtünme torku 40-50 Nm civarı olur ancak. 200-250 Nm ye dayanıklı olan aktarma gurubuna bu torklar hiç bir şey yapmaz

teşekkürler kardeş
 
Merhaba,
Bambam11 arkadaşımızın dediği gibi Araç redline sınırı olan 4500d/dk geçmeden firen desteği ile vites değiştirirseniz araca zararı olmaz.Redline'a giren motorun yağlama ve yakıt sistemi motorun taleplerine yetişemez hale gelir. Anlık çıkışlarda fazla hissetmezsiniz hatta bunu zevk için yapanda var sırf motor sesi dinlemek için. Eğer tüm ivme kuvvetini sadece şanzımana bırakırsanız zamanla sorunlar yaşarsınız. Hele hele bunu kışın buzlu yollarda yaparsanız aracınız yol dışına daha hızlı çıkar.


size teşekkür ederim fatih kardeş
 
Geri
Üst