Motor Aşırı Isınma, Vuruntulu Çalışma ve DPF Oranı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan epgoan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

epgoan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2019
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Selamlar,

Aracım Clio 4 1.5 DCi

Çok ilginç bir arıza ile karşı karşıyayım. Sorunu çözmeye çalıştıkça çözemiyorum, işin içinden çıkamıyorum.

Renault üstadı, profesörü olmuş arkadaşlardan destek bekliyorum.

Sorunlar:

1) Motor aşırı sesli ve titreşimli, sarsıntılı çalışıyor.

2) Stop ederken gürültülü ve uzun sürede stop ediyor.

3)Motor soğukken marş biraz uzun sürüyor. Sıcak iken bir sorun yok.

2) Partikül filtresi çok çabuk tıkanıyor. Bursa'dan İzmir'e geldim 8 gram kurum miktarı 15 gram olmuş. İzmir içinde dolanırken 15 gram'dan 11 grama düşüyor. Fakat çok çabuk yine 15 grama yükseldi. Şehir içi dur kalk yapmış olabilir diye düşünüyorum.

3) Sürekli dpf rejenerasyon yapıyor.

4) Motor aşırı ısınıyor.Hararet 90 dereceyi (dur kalklarda bile)geçmiyor. Fakat kaputu açtığımda fren servosu çok sıcak oluyor, dokunamıyorum.

5) Turbo intercooler giriş hortumundan yağ buharı şeklinde yağ birikmesi var. Rölanti de çalışırken yağ buharı tahliye hortumundan turboya yağ buharı veriyor. ( Bu durumun normal olduğunu düşünüyorum.)

6) Torque programı ile beyine bağlanıp verilere bakıyorum.

Lambda sensörü: Boşta iken 0.2 - 0.3 volt
Motor yüke bindiğinde : 0.2 volt - 0.8 arası oynuyor.
Çok nadir 0.4 volt görüyorum. Lambda sensörüne göre motor fakir karışım yapıyor görünüyor.

Fuel Rail basıncı: Boşta 24500 kpa
Motor yüke binince en yüksek 125000 kpa

Egzos manifoldu Air fuel ratio (AFR) değeri:
Boşta iken 6.0 değerinin altında motor yüke bindiğinde en yüksek 11 değerini gördüm.

Afr 6.0 değerinin altında olduğunda motor zengin karışım ile çalışıyormuş. Yabancı sitelerden bu bilgiyi öğrendim. Ne kadar doğru bilmiyorum.

7) Motor çok az vuruntulu çalışıyor.

8) Daha önce motordan şıkırdama ve cekiçleme sesi duydum. Daha sonra kesildi.

9) Motor gaz tepkisini 1 veya 2 saniye sonra alıyor. Bazen hemen alıyor.

Yapılan işlemler: Serviste

Hava,yağ,yağ filtresi, mazot filtresi değişti. (Orijinal)

Map ve Hava Akışmetre değişti. (Orjinal)

Efr Valfi temizlendi. Turbo kontrolü yapıldı. Sorun yok.

Can Clip ile beyine bağlanıldı. Hiçbir hata kodu ve uyarı yok. Tüm sensörler çalışıyor dendi.

Sorunumun, motorun çoğunlukla fakir karışım, bazen zengin karışım yaparak, motor iç ısısını arttırdığını, bu durumunda motor iç ısısında yükselmeye neden olarak motorun vuruntulu çalıştığını düşünüyorum.

Aracın fakir karışım veya zengin karışım ile çalıştığını en kolay nasıl anlayabilirim?

Problemin enjektörlerden kaynaklandığını düşünüyorum.(Tıkalı veya arızalı enjektör)
Enjektör arızası veya bakıma ihtiyaç olup olmadığını en kolay nasıl anlayabilirim? Belirtileri nelerdir?

Tıkalı ve arızalı enjektörün dizel partikül filtresini çok çabuk tıkadığını bir yerde okumuştum.

Başka bir obd programı ile test yaptığımda yakıt testini geçememişti. Hala testi geçemiyor.



73vq2nj.webp

Sizlerden yardım bekliyorum. Değerli bilgilerinize ihtiyacım var. Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
İyi akşamlar. Geçmiş olsun öncelikle. Yazdıklarınızdan yola çıkarak; 1. 2. ve 3. maddelerde bahsettiğiniz gürültülü çalışma stop ederken gecikme sorunlarınız, avans arızası, enjektör sıkışıklığı ve enjektör damlatması sorunlarını gösteriyor sanki. Yani yakıt sisteminiz sorunlu. Zira partikül filtresinin tıkanması da buna işaret. buhar sorunu özellikle sıcakken normal diye düşünüyorum. Zira iç hararetiniz yükseliyorsa, bu yağın incelmesine sebep olur.

Aracınızın lamda değeri düşük olsa, motor arıza ışığını yakması gerekir ki sizde bu olmadığına göre (ki belirtmemişsiniz) okuduğunuz verilerin bence yorumlamasında bir yanlışlık var gibi. Aracınızda duman şikayetinden bahsetmemişsiniz. Çekiç sesi vuruntu sesi belirttiğiniz gibi enjektör arızasına işaret. Esasında bir egsoz muayenesi yaptırdığınızda, ani gazlarda yada normal rölantide ortaya çıkan CO miktarına göre enjektör hakkında bir fikir elde edilebilir. Onun dışında "güvenilir!!! (ki bulmak biletinize ikramiye çıkmasından daha zor)" bir enjektörcüde enjektörlerinizi kontrol ettirebilirsiniz.
 
Bence enjektörleri bi kontrol ettir, aracın 100 bin e geldiyse motor kulakcıklarına ve takozlarınada baktır
 
Değerli fikirleriniz için teşekkürler, araçta duman atma vb. durum yok. Bende enjektörlerden kaynaklandığını düşünüyordum sizin görüşünüz de biraz o yönde, Bursa'da ikamet ettiğim için sanayi de Y... pompa (reklam olmasın diye tamamını yazmadım). İşinin ehli diyorlar. Oraya bir göstereceğim.

Tabi birde motor takozlarina da baktırayım.

Araç 84000 km'de.

Araç 6 ay önce muayeneden geçti. Bı problem yokmuş. Fakat ben o dönemde yurt dışındaydım. CO değerine Bursa'ya dönünce bakacağım.

Enjektör kontrolü enjektörler araçtan sökmeden yapılabiliyor mu?
 
Km 'niz azmış. Bu km'de DCİ larda enjektör arızası kötü mazot olmadığı sürece pek karşılaşılmaz. Benim aracımda var olan soğukken geç çalışma, rölantide sallantı problemi için iki parça değişimi yapıldı. Birincisi pompa müşürü denilen bir parça. Bu genellikle dci motorlarda geç çalışma ve rölantide istemsiz sarsıntı için bu parçayı ilk olarak değiştirirler. Diğeri de mazot filtresi girişindeki el pompası diye geçen parça idi. İlk etapta bu parçaların kontrolü ile ekonomik açıdan başlayabilirsiniz. Pompa bakımları hayli masraflı. Arızayı net tespit ettirmeden büyük masraflara girmeyin. Zira dünyanın parasını harcıyorsunuz ve sonunda küçüçük bir yerden çıkıyor çözüm.

DCİ motorlarda enjektörü sökmeden enjektör püskürtme miktarlarını ölçen basit bir yol var. youtube de bununla ilgili videolara bakabilirsiniz. Ama bunu pompacılar yapar mı? bilemem. Genelde onlar söküp temizledik deyip para almayı seviyorlar. Ben aracımdaki çekiş düşüklüğü için geçen sene enjektör pompa v.s. için tam 3500TL harcadım ve çözümü, tıkanan emme manifoldunun temizlenmesinde buldum. Siz EGR temizliği yaptırırken EGR çıkışından motora doğru eğri bir metal parlak boru vardır (emme manifoldu eklentisi). O boruyu kontrol ettirdiniz mi? Benim aracımda o borudan tornavida geçmiyordu. O derece tıkanmıştı. Borunun temizliği sonrasında borunun motora giren kısmını da dikkatlice temizletmelisiniz.
 
Bugün elm adaptörü için program satın aldım, tüm verileri takip edeceğim. Aynı zamanda İzmir'de yazılım ile pompa ve enjektör kontrolü yapan bı firma buldum, yarın gidip kontrol ettirecegim.

Mazot filtresinin altında bulunan el pompası dediğiniz parçanın kodu varsa, yazabilir misiniz? Onu da bi kontrol ettireyim.

Egr valfini kendim temizledim, valfin içinde çok az soba kurumuna benzer çok az kurum vardı, o nedenle metal parçayı sökme gereği duymadım.
 
Geri
Üst