Michelin'den Havasız Lastik .....

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ROADFOX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepkime puanı
530
Puanları
113
Yaş
56
Michelin, tüm dünyada devrim niteliği taşıyacak olan X Tweel ismini verdiği havasız radyal lastik üretimi gerçekleştireceği tesisini açtı.


Michelin, ağır vasıta araçların taşıdığı en büyük riskler arasında yer alan ‘lastik patlamasını’ ortadan kaldıracak Michelin X Tweel Airless Radial Tire modelini geliştirdi. Dünya lastik sektöründe üretilen ilk ‘Havasız radyal lastik’ sayesinde özellikle peyzaj, inşaat, atık, geri dönüşüm ve tarım endüstrilerinde çalışan ağır vasıta araçların en büyük sorunu olan lastik patlama riskini de ortadan kaldırmış oluyor.

‘Havasız lastik’ olarak adlandırılan Michelin X Tweel, esnek ve şekil değiştirebilen poliüretan tellerle bir makaslama çubuğuna bağlı halde bulunan esnemez bir göbekten oluşuyor ve tüm bu aksamlar tek bir ünite olarak işlev görüyor. Bu benzersiz lastik modeli, Michelin’in yılda 600 milyon Euro’luk bütçe ayırdığı Ar-Ge ekibinin uzun çalışmaları sonucunda hayata geçirildi.

Michelin, X Tweel modelini üretmek için Amerika’da 135 bin metrekarelik tesis kurarken, bu üretim tesisi için 50 milyon dolarlık yatırım yaptı.


<span style="color:#008000;"><strong>
 
Ben çocukken dolma teker bisiklet vardi onun gibi bisi olacak sanirim :silah:loll
 
Bu lastigi takarsak lastik basinc sensoru arizasi verecek araba. Olmaz bu lastik :)
 
Ağız tadıyla lastik patlatamayacakmıyız arkadaş... :)
 
Ağız tadıyla lastik patlatamayacakmıyız arkadaş... :)
Gelecekte Öğrenciler hocalarının arabasının tekerini patlayamayacak yani.

SM-G800HQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bu teknoloji bir harika . İşallah tez zamanda yayılır.

SM-G800HQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Lastik taktırırken havalı zühtü abimle dedikodu yapamayacağım artık iş oraya gidiyor.:(
 
Frenleme ve virajlar sorunlu gibi .Sert frenlerde veya keskin sert dönüşlerde bağlantılar kopacak gibi.Videoda dikkat ettiyseniz S hareketi yaparken lastik oldukça zorlanıyor.Diğer markalarında prototipi çıktı ama hala yaygınlaşmadı.
 
Videoyu izledim 2009 da yüklenmiş şimdiye kadar geliştirip sağlamlaştırıp piyasaya sunmaları lazımdı ama demekki başarısızlıklar oldu.

SM-G800HQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bildiğim kadarı ile 2005 yılındaki prototipleri testlerde ümit vaadediyordu, özellikle askeri araçlar ve bazı iş makineleri için bulunmaz nimet. Dediğiniz gibi, şimdiye kadar bu lastikleri araçlarımızda görememiş olmamız bazı sorunların hala aşılamadığını gösteriyor. Umarım istenen noktaya ulaşır da bu teknolojiden ağzımızın tadıyla yararlanabiliriz.
 
Geri
Üst