Megane iv teknolojik üstünlükleri var mi rakip!!!

selim_ugur

Selim Uğur ŞAHİNTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2013
Mesajlar
4,686
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
MEGANE TEKNOLOJİK ÜSTÜNLÜKLERİ


Renault, Nisan 2016'da ülkemizde satışa çıkacak yeni Megane'de bir üst segmentten alınan teknolojilerin yer aldığının altını çiziyor.

2016-renault-megane-teknolojik-ustunlukleri.webp

CMF (Common Module Family) C/D modüler mimarinin kullanılması sayesinde Yeni Megane’nın bir üst segmentle yani yeni Espace ve Talisman ile aynı özelliklerin kullanması mümkün oldu. Bu özellikler arasında şunlar yer alıyor: Head Up Display, 7 inçlik renkli TFT (Thin Film Transistor) gösterge paneli, iki versiyon halinde sunulan mültimedya R-Link 2 tablet (7 inçlik harita formatı veya 8.7-inch portre formatı ekran), Multi-Sense teknolojisi ve 4Control. Bu kapsamlı teknolojiler segmentte eşsiz bir yer tutuyor. R-LINK 2, aracın çeşitli fonksiyonları kontrol eden bir kumanda merkezi: multimedya, navigasyon, telefon, radyo, MULTI-SENSE, sürüşe yardımcı teknolojiler (ADAS), 4 Control, vs…

8.7-inçlik tablet R-LINK 2 sayesinde internet bağlantı teknolojili bir sürüş
Yeni Megane’da 8.7-inçlik (22 cm) portre formatlı ekrana sahip R-Link 2 bulunuyor. Bu, Yeni Espace ve Talisman’da kullanılan ekran ile aynı. Bu segmentte daha önce görülmemiş şekilde, söz konusu ekran kolay kullanım için akıllı telefon veya tablet bilgisayarlarda olduğu gibi kapasitatif ekran kullanıyor. R-Link 2’ye navigasyon, telefon, uygulamalar ve radyo gibi unsurların daha kolay kullanılabilmesi için ses tanıma fonksiyonu da dahil.

R-LINK 2’nin sundukları:
- Sezgisellik: Kolay kullanımlı ara yüz, tablet veya akıllı telefonlardakine beziyor: çek-bırak, sayfa kaydırma, iki parmakla zumlama, vs.
- Kolayca kişiselleştirme: İkonlara sahip kolayca kişiselleştirilebilen ana sayfalar ve önceden ayarlanmış altı farklı sürüş ayarı ve araç içi ambiyans tercihlerine erişmek çok kolay,
- Kontrol merkezi: Sürüşe yardımcı teknolojiler de dahil olmak üzere pek çok araç fonksiyonunu çalıştırılması ve devre dışı bırakılması mümkün,
- Internet bağlantı teknolojisi: R-LINK Store’a ve güncel haritalara erişim

renault-megane-42.jpg


Audio sisteminin akustik özellikleri daha büyük hoparlörler sayesinde iyileştirildi (çapları 130mm’den 160mm’ye yükseltildi). Söz konusu hoparlörler ön kapıların alt kısımlarına daha iyi konuma sahip. Akustik iyileştirme özellikle Arkamys® sistemi ile donatılmış versiyonlarda (R-Link ile birlikte sunuluyor) daha fazla fark ediliyor.

MULTI-SENSE teknolojisi sayesinde kişiselleştirilebilen sürüş deneyimi
Yeni Espace ve Talisman’da da bulunan Multi-Sense teknolojisi sayesinde kullanıcılar sürüş deneyimlerini kişiselleştirebiliyor. Gaz pedalı ve motor tepkisinin modifiye edilmesi, EDC otomatik şanzımanın vites değiştirme hızının ayarlanması, direksiyon sertliğinin ayarlanması, koltuklardaki masaj fonksiyonun (Icon versiyonunda) ve kabin aydınlatmasının ayarlanması ile gerçekleştiriliyor.
renault-megane-bfb-motorisation-03.jpg


Orta konsoldaki Multi-Sense tuşu tüm bu fonksiyonlara erişilmesini mümkün kılıyor. Sistem beş farklı sürüş modu sağlıyor: Neutral, Sport, Comfort, Perso ve Eco. GT versiyonunda Eco modunun yerini ‘R.S. Drive’ modu alıyor.

Beş farklı iç aydınlatma seçeneği mevcut: sepya, kırmızı, mavi, mor ve yeşil. Aydınlatma ambiyansı orta konsolu ve Icon versiyonundan itibaren ön ve arka kapıları kapsıyor. Yansıttığı renk TFT ekran ve portre-formatlı multimedya ekran ile bağlantılı.

Ayrıca, MULTI-SENSE teknolojisi sayesinde sürücünün üç farklı ayara bağlı olarak motor sesini ayarlaması mümkün: Neutral, Comfort ve Sport.

En yeni sürüşe yardımcı teknolojiler (ADAS) ve renkli Head Up Display
Bir üst sınıftaki araçlar için düşünülen renkli Head Up Display Yeni Megane’da da bulunuyor. Katlanır Head Up Display göstergesi bir yandan güvenliği ve sürücü konforunu artırırken öte yandan sürüş desteklerinin kullanımını kolaylaştırıyor. Sürücüleri gözlerini yoldan ayırmadan stressiz biçimde tüm bilgilere, navigasyon talimatlarına ve sürüşe yardımcı teknolojilere (ADAS) ulaşabiliyor.

renault-megane-bfb-cockpit-02.jpg


Yeni Megane kısa süre önce Yeni Espace ve Talisman’da gözler önüne serilen en yeni sürüşe yardımcı teknolojileri bünyesinde barındırıyor. Tüm ADAS işlevleri R-Link 2 tableti üzerinden kontrol ediliyor:

- Güvenlik: ACC ile hız kontrolü (adaptif cruise control), aktif acil fren destek sistemi (AEBS).
- Uyarı: şerit takip sistemi (LDW), güvenli mesafe uyarısı (DW), kör nokta uyarı sistemi (BSW).
- Yardımcı: geri görüş kamerası, otomatik kısa ve uzun farlar (AHLB), ön, arka yan park sensörleri ve Eller Serbest Park Sistemi.

Adaptive Cruise Control (ACC)
Adaptif Cruise Control (ACC) aracın hızını otomatik olarak ayarlayarak öndeki araçla önceden ayarlanmış boşluğu sürekli koruyor. Radar, önde ilerlemekte olan aracın hızını ve mesafesini hesaplayabiliyor. Ardından, istenen mesafeyi sağlayabilmek için motor ve fren sistemi ile iletişime geçiyor. Sistem, vites kolunun yanındaki ya da direksiyondaki bir tuşa basılarak devreye alınabiliyor. Sistem aktif olduğunda ön panelde yeşil bir ışık yanıyor ve 50-140km/s arası hızlarda çalışıyor.


Aktif acil durum frenleme sistemi fren destek sistemi (AEBS)
30 ila 140km/s arası hızlarda devreye giren bu sistem her hangi bir önden çarpışmayı engellemek amacıyla frenleme yapılması gerektiğinde sürücüyü uyarıyor. Sürücü hiç veya yetersiz frenleme yaparsa otomatik frenleme sistemi devreye giriyor.
renault-megane-bfb-adas-06.jpg


Şerit Takip Sistemi
Şerit takip sistemi fonksiyonu (LDW) otomobilin parçalı veya düz şerit çizgisini beklenmedik şekilde geçmesi durumunda sesli ve görsel uyarı veriyor. Sistem, 70km/s’den itibaren aktif hale geliyor.

Güvenli Mesafe Uyarısı
Güvenli Mesafe Uyarısı (SDW) sürücülerin önlerinde akan trafik ile aralarında yeterli mesafe bırakabilmelerini sağlıyor. Geliştirilmiş olan bir uyarı sensörü, Yeni Megane ile öndeki araç arasındaki mesafeyi temsil ediyor. Bu sensör, gösterge tablosunda ve baş üstü göstergesinde sezgisel bar grafik halinde gösteriliyor. Sistem 30 ila 200km/s arası hızlarda devreye giriyor.

Kör Nokta Uyarı Sistemi
Kör Nokta Uyarı sistemi (BSW), geri görüş aynalarının kör noktalarında başka bir araç belirmesi halinde sürücüleri görsel olarak uyarıyor. Sistem 30 ila 140km/s arası hızlarda devreye giriyor.
renault-megane-bfb-adas-04.jpg


Geri Görüş Kamerası
Araç geri vitese alındığında dokunmatik ekranda arka kısmın görüntüsü beliriyor. Manevraya daha fazla yardımcı olması bakımından bu görüntüye hareketli bir kılavuz çizgi ve statik bir kılavuz çizgi eşlik ediyor.

Otomatik uzun/kısa far ayarı
Bir kamera sayesinde karşıdan gelen araçların ışıkları ve önde seyreden araçların arka ışıkları belirleniyor ve otomatik biçimde kısa farlara geçiş yapılıyor. Bu fonksiyon aynı zamanda sokak lambalarını da dikkate alıyor.
renault-megane-bfb-adas-02.jpg


Ön, arka ve yan park sensörleri
Bu sensörler park manevralarının tamamlanması için sürücüye yardımcı oluyor. 360°’lik ultrasonik detektörler her hangi bir engele çarpma riski olduğunda sürücüyü uyarıyor ve aracın hasar görmesini engelliyor.

Eller Serbest Park Sistemi
Sürücü, Eller Serbest Park sistemini devreye aldıktan sonra ilgili park yerinin şeklini seçiyor: açılı veya kare. Sensörler, mevcut alanı analiz edip ölçüyor ve video ekranında kılavuz çizgiler beliriyor. Gerekli talimatlar verildikten sonra otomobil kendiliğinden park etme işlemine başlıyor. Ancak sürücü gaz ve fren pedalları üzerinde kontrol sahibi olmaya devam ediyor. Sistem 30km/s altındaki hızlarda devreye giriyor.
renault-megane-bfb-adas-03.jpg



Yeni Megane GT’de 4CONTROL: bu segmentte bir ilk

Yeni Megane GT, bu segmentte 4CONTROL teknolojisine sahip ilk araç. Renault’nun geliştirdiği bir inovasyon olan 4CONTROL şasisi arka tekerleklerin manevraya katılmasını sağlıyor. Megane GT için Renault Sport mühendisleri tarafından geliştirilen bu teknoloji sportif, dinamik ve hassas bir viraj alma kabiliyeti sunuyor ve eşsiz bir sürüş deneyimi sunuyor.

 
Ben bunların bir kısmını yaparım :)
 
Artık vitese kimse kusur bulamaz :)

Artık insanlar hangi renault modelini alayım diye düşünecek :) hem çok güzeller hem de renault zayıf yönlerini düzeltti.

Aktif frenleme artık euroncap te test edilerek puanlanıyor ,test videoları var hareketli sünger hedef aniden bırakılıyor ve test aracının kaç km hızla vurduğu test ediliyor ne kadar düşük hızla vurursa o kadar fazla puan alıyor :eyv
 
Çok çok iyi...
 
Bu teknolojilerin tamamını barındıran dizel bir megane 100 bin lirayı geçer galiba.
Biz 2010 megane devam. Far, silecek ve klimanın otomatik olması ile yetinelim şimdilik :)
 
Bana sorarsaniz, 90 bin kapisina dayanir, tahmini peugeot 308 full fiyatina yakin olacaktır

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Peugeot 308 e vereceğine hem daha rafine hemde sık megane almayı tercih ederdim.
 
Fiyat olarak 308 e yakin olacak onu demek istedim ;)

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Estağfurullah Selim abi anladım zaten çoğu kişi 308 ile karşılaştırıyor abi de bende ben olsam 308 e o kadar para vereceğine megane veririm demek istedim abi
 
Geri
Üst