Megane 3 performans kaybi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sicimo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sicimo

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 May 2018
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Selamunaleykum arkadaşlar araniza yeni katildim. Istanbuldan ahmet ben. Yaklaşik 1,5 ay önce 2013 model megane 3 benzinli otomatik lpgli bir araç aldim. Tabiki almadan önce expertize soktum. Aracin motoru %96,7 çikti fakat aracin beygir gücü 115 olmasina rağmen 85 çikti. Expertizden sonra bir ustaya bu olayi sorduk motor çok iyi durumda dedi beygir düşüşü ile ilgili de sensörlerden olabilir dedi. Böyle söyleyince araci satin aldim. Fakat aracimda hissedilir derecede bir performans kaybi var. Daha önce böyle bir olay yaşayan varmi? Sebep ne olabilir? Yardimci olursaniz memnun olurum.
 
Aleykümselam alınan değer yüksek ihtimalle kilowatt cinsinden gösterilmiştir. 1 beygir 0.745 kilowatta eşdeğerdir . 115bg × 0,745 = 85 kw yapar.
Benim megane 2 1.6 115bg . Ruhsatta 85kw yazar .

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yok hocam durum öyle değil. Ciddi manada düşüş var yazimla alakali bir konu değil
 
Selamunaleykum arkadaşlar araniza yeni katildim. Istanbuldan ahmet ben. Yaklaşik 1,5 ay önce 2013 model megane 3 benzinli otomatik lpgli bir araç aldim. Tabiki almadan önce expertize soktum. Aracin motoru %96,7 çikti fakat aracin beygir gücü 115 olmasina rağmen 85 çikti. Expertizden sonra bir ustaya bu olayi sorduk motor çok iyi durumda dedi beygir düşüşü ile ilgili de sensörlerden olabilir dedi. Böyle söyleyince araci satin aldim. Fakat aracimda hissedilir derecede bir performans kaybi var. Daha önce böyle bir olay yaşayan varmi? Sebep ne olabilir? Yardimci olursaniz memnun olurum.

Araç zaten 5 yaşında ve her sene 2 beygirlik düşüş yaşıyor yani normal beygir gücünün 10 beygir altında şu an. 85 beygire düşme gibi bir durum ciddi motor problemlerinde ortaya çıkmaktadır. Hava filtresini değiştir açık hava filtresi tak kafadan 5 beygirlik bi artış sağlayacaktır.
 
Aracı benzinle çalıştırınca da bu kayıp devam ediyor mu ?
Aracın kilometresi kaç ?
110km ile düz yolda giderken devir saati kaçı göstermekte ?
Dinamometre testine hiç lüzum yok. Düzgün bir eksperde kompresyon testi yaptırdınız mı ?
 
Merhaba arkadaşım

öncelikle hayırlı olsun.
exper raporları bazıları veri girişi ortam sıcaklığı vs düzgün girilmediğinde performans düzgün sonuçlar vermez

bence aracınızın bakımlarını orjinal ekipmanları ile yapıp ustanıza boğaz kelebeği ve debimetre temizliği yaptırın

aracınız lpgli olduğundan lpg bakımını ve ayarlarını yaptırın.

buji konusunda ise iridyum bujı kullanmanızı tavsiye ederim.

bunlardan sonra tekrar ölçüm yaptıracaksanız arabanızın önünden hava girişinin experlerde bulunan pervaneler ile sağlanmasını kesinlikle unutmayın.

elbetteki bunlardan sonra çıkan sonuçlar yüzünüzü güldürecek ve kafanızdaki soru işaretleri kalkacaktır.

hayırlı günler dilerim.
 
Bende de 1.6 16v Megane 3 var aldığımda çekişle ilgili sıkıntılarım vardı sorunlarım lpg'ye baktırınca düzeldi.

Aracınızı benzinde de bir deneyin, bence lpg ayarlarınızla ilgili sıkıntı var. Düzgün bir lpgcide nozul çapı 2.1mm, regülatör basıncı 1.1bar yaptırıp yol ayarına çıkarsanız sıkıntınız kalmaz (Bu yazdıklarım Atiker için geçerli sizdeki kit farklı olabilir ama yol ayarı her kitte gerekli)
 
Hocam bende de 78kw olan k4m motorlu 1.6 otomatik megane 3 var. Tamam kabul yüksek bir beygir değeri değil fakat aracıma 90 beygirlik dizel clio keyfini bile alamıyorum. Klimayı açınca araç gitmek istemiyor resmen.
Aracım BRC lpgli. Benzinde de aman aman uçmuyor yani. Kompresyon testi mi yapmak gerekir? Gidip 2.0 diesel araç aldıracaklar illa.
 
Geri
Üst