Megane 3 1.6 CVT Gaz Kelebeği Arızası

matushella

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Haz 2017
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Merhaba Arkadaşlar,

Geçtiğimiz kasım ayında 2013 model megane 3 1.6 115 beygir cvt araç aldım. Araç şu anda 45.000 km'de. Alırken kapsamlı bir ekspertiz yaptırmıştım. Bilgisayarda DF079 numaralı Motorlu Kelebek Ünite Kontrolü uyarısını almıştık.

7-8 aydır aracı gayet iyi kullanıyorum, yakıt tüketimi uzun yolda 5-5,5 şehir içi 8-8,5 civarında. Benzinli otomatik bir araç için gayet tatmin edici. Ara sıra silkeleme sorunu yaşıyorum, özellikle ayağımı gazdan hızlı çektiğimde. Bunun aldığım uyarı kodu ile ilgili olduğunu düşünüyorum.

Size sormak istediğim konu şu.

Servis temizlik yapmam direkt değiştiririm parçayı dedi ve 2000 tl parça ücreti çıkarttı. Tüm gaz kelebekleri 500-600 tl civarındayken bu nissan motorlu cvt aracın kelebeği neden 2000 tl anlamadım açıkçası. Parça değişiminden önce temizletme ile şansımı denemek istiyorum. Bu tip bir arıza alıp temizletme ile bu sorundan kurtulan var mı? Sizin öneriniz ne olur? Temizleme işe yaramaz ise parça tamiri mümkün müdür? Anadolu yakasında bu konuda uzman bir usta öneriniz olur mu?

Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.
 
Ben megane 2 kullanıcısıyım ama aynı motora sahip olduğu için bilgi verebilirim. Kelebeği temizlemek genelde kesin çözümdür (kelebek bozuk değil ise) silkeleme vs sorunlar gider. Şu ana kadar servislerin hiçbir şekilde temizlediğini görmedim. Özel servise (yetkili servis ile karıştırmayın) götürüp temizletmeniz ve sonrasında bilgisayar ile adaptasyon ayarını yaptırmanız gerekli. Öncelikle orjinal kelebeğin dışarıdaki fiyatı ile servisteki fiyatı aynı değil bakarsanız arasında çok büyük bir mevla fark göreceksiniz. O 2000 tl nin çoğu ''İşçilik'' parası olarak alırlar oysa yaptıkları tek şey kelebeği söküp yeni kelebeği takıp adaptasyon ayarı yapmak ve 1-2 test yapıp size aracınızı vermek. Bu tür işleri yetkili servise yaptırmanızı önermem çünkü %100 kazıklanırsınız (ben sadece triger değişimi ve elektronik sorunlar için servise giderim). Boğaz kelebeğinin bozulması düşük bir ihtimaldir. Boğaz kelebeğini temizledikten sonra gaz tepkimesi, titreme vs sorunlarının geçtiğini gözlemlemek mümkün. Megane 3'ün boğaz kelebeği 500-1000 tl arası bir fiyatta olur kafadan hesap değişmesi ayarı felanda 50 tl diyelim. Aradaki fark çok. Parça tamiri konusunda ise elektronik parça ama bu parçanın tamiri mümkün değildir. Bozulmuş ise değişimi katiyyen gereklidir.
 
Megane 2 motoru ile aynı değil bu motor, nissan juke 1.6 benzinli motoru var bunlarda. Normalde renault üretimi 110 beygirken bu motor 115 beygir. Dışarıda da sordum parça fiyatını ve şu anda 2100 tl sadece parça ücreti olarak belirtiliyor(parça satan internet sitelerinden yaptığım araştırma). Ama sıkıntılar genel olarak aynıdır diye düşünüyorum. Temizlik ilk yapacağım şey olacak. Adaptasyon için yetkili servise gitmeye gerek var mı? Bu ayarı özel servisler yapabiliyor mu acaba? Bilgisayar bağlama ve ayar yapma konusu işin içine girince özel servislere güvenim iyice azalıyor.
 
112 beygir ve motor tipi aynı belirteyim. Motor özelliklerine baktığımda 110 ve 112 hp olarak belirtilmiş megane 3'de de ve renault'un normal kendi ürettiği 1.6 16v motordur. Parça alışverişini yaptığım orjinal mais parçası satan parçacıya sordum 500 tl fiyat verdiler 2100 tl ye onu almak saflıktır belirteyim. Boşu boşuna zarara girmiş olursunuz. Fişini sökmeden temizleyebilirsiniz (kelebeğe çok baskı uygulamadan) ama adaptasyon ayarını yapmadan kullanmak ta var ama yaptırıp kullanmanızı tercih ederim en azından ecu'ya bilgi gönderilmiş ve araç rölanti'yi ayarlamış olur. Servis size başka bahaneler uydurup adaptasyonu yapmaya bilir ama yinede sorun illahi yetkili servis diyorsanız, özel bir renault servisi çok rahat bir şekilde yapabilir güvenilmeyecek bir şey yoktur bu konuda motor için önemi yüksek olan aksamlar dışında ben asla özel servislerde yaptırmam bende o kadar güvenmem ama ben yaptırdığım ve yaptıranı çok gördüğüm için sıkıntı olmadığını biliyorum hem yapacakları tek şey bilgisayarı bağlayıp 5-10 dakikada ayarını yapıp bitirmek. Eğer aracınız lpg'li ise lpg ayarınızı yeniden yaptırmanızı tavsiye ederim.

Ek Not: Servis'in saati dolduğu için bugün soramadım ama yarın yetkili servis'i arayıp soracağım. ve el emeğini çok aldıklarını nereden biliyorsun diyorsanız 3 kez yetkili servisi arayıp parça fiyatını sorduktan sonra ne kadara mal (farklı bir anlamda anlamayın mal kelimesini yumuşatarak okuyun :) ) olur diye sorduğumda mesela baskı seti'nin fiyatını sordum (baskı bilyası, hidrolik, baskı balata felan içinde) sorduğumda 500 tl civarı fiyat vermişlerdi ancak ne kadara yaparsınız dediğimde 1000 tl deyince özel servise yaptırdım sağlam oldu güzel oldu hemde 250 tl kar'a girdim.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst