Megane 2 Yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan servamus
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

servamus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2017
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Arkadaşlar arabayı temizlerken kaputu açıp motoruda sileyim derken böyle bi kablo boşta sarkıyordu,acaba ne nedir neyin kablosudur bilen varmı acaba?

G00Lmb.webp
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kablo değil, boru. Kanister kutusuna giren boru. Aynısından bir tane daha var. Biri kelebek manifoldun cam kenarından kutuya gelir, diğeri de benzin deposundan. Benzin deposundan gelen boruda benzin buharı olur. Kanister içinde bekler ve bir süre sonra basınç artar. Sensör basıncın arttığını görünce manifolda benzin buharının gitmesine izin verir.
Elinizde tuttuğunuz muhtemelen manifolda giden kısmı. Davlumbazın oraya eğilin benzin kokusunu alırsınız. Onu takabilmek için biraz eziyete katlanıp yapabilir misiniz bilmiyorum. Ben tamponu sökmeden kanistere ulaşamadım.
 
Kablo değil, boru. Kanister kutusuna giren boru. Aynısından bir tane daha var. Biri kelebek manifoldun cam kenarından kutuya gelir, diğeri de benzin deposundan. Benzin deposundan gelen boruda benzin buharı olur. Kanister içinde bekler ve bir süre sonra basınç artar. Sensör basıncın arttığını görünce manifolda benzin buharının gitmesine izin verir.
Elinizde tuttuğunuz muhtemelen manifolda giden kısmı. Davlumbazın oraya eğilin benzin kokusunu alırsınız. Onu takabilmek için biraz eziyete katlanıp yapabilir misiniz bilmiyorum. Ben tamponu sökmeden kanistere ulaşamadım.

Teşekkürler,zararı olurmu acaba sonradan fark ettim belkide tamirden sonra takmayı unuttular.
 
Teşekkürler,zararı olurmu acaba sonradan fark ettim belkide tamirden sonra takmayı unuttular.


Muhtemelen yanlışlıkla çıkardılar. Sonra da yerini bulamadılar.
Kanister basınç vanası sürekli kapalı kalır, o yüzden zararı olmaz. Benzin deposundaki buhardan olursunuz. Benzini sürekli kullanmıyorsanız, sürekli LPG kullanıyorsanız ya da kısa sürede uzun yol yapmıyorsanız maddi açıdan zararı olur. Benzin sürekli buharlaşır. Buharlaşan benzin kanister ve oradan motor yerine havaya gidecek. Yakıt tasarrufu açısından mutlaka faydası var. Benzini sürekli kullanıyorsanız, her gün yüzlerce km yapıyorsanız zaten depodaki benzini kullanacağınızdan çok farkını hissetmezsiniz. Tamponu sökmeden uğraşın belki takarsınız. Sadece iki şeye dikkat edin.
Birincisi kanister askıda duruyor. Yukarı kaldırmamaya özen gösterin. Yukarı kalkarsa askıdan kurtulup tamponun içine düşebilir. İkinci sorun da o bölümde çalışırken ben bir keresinde kaput telini yerinden çıkarmıştım. Gönderdiğiniz resimde sol elinizin altında destek aldığınız fitilin altında kaput telinin bağlantı yeri görünüyor. Onun kapağı açılmasın.
Edit: Şimdi hatırladım. Kaput telini ben çıkarmadım, usta(!) çıkarmıştı. Kaputu kapatıp sonra açmaya çalıştığımda kaput açılmamıştı. Logonun yanındaki ızgarayı söküp kaputu açabilmiştim.
 
anladım hocam,ama araba dizel fark edermi benzin yada mazot.Banada öyle geldi hiç dikkatimi çekmedi debriyaj setini değiştrimiştim 20 gün önce.Sonra dedim bi bakayım kaput telinin yanında görünce dedim bune olmadı yarın ustaya bir götüreyim başıma iş açmasın.
 
anladım hocam,ama araba dizel fark edermi benzin yada mazot.Banada öyle geldi hiç dikkatimi çekmedi debriyaj setini değiştrimiştim 20 gün önce.Sonra dedim bi bakayım kaput telinin yanında görünce dedim bune olmadı yarın ustaya bir götüreyim başıma iş açmasın.


Görevi aynı. Fakat mazot benzin kadar buharlaşır mı bilmiyorum.
 
Geri
Üst