- Katılım
- 8 Ağu 2011
- Mesajlar
- 453
- Tepkime puanı
- 17
- Puanları
- 0
- Yaş
- 33
Arkadaşlar biliyosunuz bu farların soketi yanması kronik çoğu kişi çekiyor bunu . . Sigorta tablasını değiştirdiğim arkadaşında sis farları yanmıyordu , kablolarla oynayınca geliyor çukurda farlar vs sönüyordu birisi . Etm şemasından aydınlatmanın soketini tespit ettik önce . Sonrasında hiç bilmiyordum yani megane için söylüyorum böyle bi iş yapmamıştım ama becerdim oldu kurtulduk diyebiliriz artık 
Nasıl yapıldığına gelince , öncelikle akü muhafazası , far üstü bakalit ve sigorta panosunun üstündeki bakalitleri çıkartıyoruz .
Sonra hemen görücez sigorta panosnunun sol üstte siyah soket var üzerinde 8 adet kablo bu aydınlatma sisteminin soketi . Soketleri söküyoruz ama bu soketin kabloları yapışmıştı panoya zor oldu ama çıkardık . Sonrasında diğer soketleri çıkartıyoruz . Alt kısımda büyük somun var somunu sökünce panoyu kendimize çekiyoruz vealtta elimizin girmediği soketleride çıkartıyoruz . .
Sonrasında aküyü sökmek gerekiyor akü ayağının bağlantısını ardından eksi ve artı kutbu olmak üzere kutup başlarıını çıkartıp aküyü çıkarıyoruz . Sonrasında sigorta panosunu biraz zoralyarak çekip çıkartıyoruz . Yeni panoyu takmadan dipteki soketleri takıyoruz ve panoyu yerine oturdup önde kalan soketlerini takıyoruz .
Soketlerin birbirine uyma ihtimali yok tırnakları farklı aklınızda olsun . En son far soketine gelince soketi güzelce temizliyoruz oksitlenmeyi kablolarındaki Dikkatli bi şekilde emin olarak yerine oturtuyoruz . .
Akü bağlantılarını yaptık malum gece saat 1i geçti oyalanarak yaptık .Sürpriz
Aracın hiç bir tarafına elektrik gelmiyor . Ne kapılar açılıyor ne bişey dedik nereyi yanlış yaptık acaba derken arkadaş bindi lambalar geldi . Farlar ı yaktım tak gitti herşey . Dedim oh aküden miş
Aküyü tekrar kutup başlarını temizledik vidalar çok dardı zor sıktık 20 dakikada tabloyu değiştirdik 40 dkya aküyü zor taktık
Sonuç itibari ile herşey problemsiz çalıştı farları sisleri açtık gidip gelme söz konusu olmadı böylece kurtulduk 
Sonra iç havalandırmaları değiştiricektik arkadaşa usta demiş torpido tamamen inicek yok bilmem ne
Sağ sol cam kenarındaki havalandırmaları elime alıp inceledim . Şöför tarafında direksiyonun alt kısmını söktüm , saat ışık şiddeti panelini çıkarıp elimi soktum ve havalandırmanın tırnaklarını attırarak çıkartıp yenisini taktım . Yolcu tarafı için ise torpido kapağının içinde4 , maşpiyel tarafında 2 tane olmak üzere vidaları söküp torpidoyu çıkarıyoruz oradan elimizle tekrar havalandırmaları söküp yenisini oturtuyoruz böylece burası bitiyor . . . Tekrar topluyorz . .
El freni tabancasını değişcektik saat çok geç oldu onu başka zamana bıraktık . Direksiyon logosunu ve beyazlamış olan yolcu cam açma düğmesini karbon kapladık geceyi bitirdik . Resim çekcek vaktimiz yoktu pek çünki arkadaş taa karşıdan küçükyalıdan iş çıkışı alibeykoye yanıma geldi forumdan o arakdaşımızda böylece çoğu şeyi hallettik . Anfininde sigortası atmıştı onuda yaptık güzel oldu baya keyifliydi

Nasıl yapıldığına gelince , öncelikle akü muhafazası , far üstü bakalit ve sigorta panosunun üstündeki bakalitleri çıkartıyoruz .
Sonra hemen görücez sigorta panosnunun sol üstte siyah soket var üzerinde 8 adet kablo bu aydınlatma sisteminin soketi . Soketleri söküyoruz ama bu soketin kabloları yapışmıştı panoya zor oldu ama çıkardık . Sonrasında diğer soketleri çıkartıyoruz . Alt kısımda büyük somun var somunu sökünce panoyu kendimize çekiyoruz vealtta elimizin girmediği soketleride çıkartıyoruz . .
Sonrasında aküyü sökmek gerekiyor akü ayağının bağlantısını ardından eksi ve artı kutbu olmak üzere kutup başlarıını çıkartıp aküyü çıkarıyoruz . Sonrasında sigorta panosunu biraz zoralyarak çekip çıkartıyoruz . Yeni panoyu takmadan dipteki soketleri takıyoruz ve panoyu yerine oturdup önde kalan soketlerini takıyoruz .
Soketlerin birbirine uyma ihtimali yok tırnakları farklı aklınızda olsun . En son far soketine gelince soketi güzelce temizliyoruz oksitlenmeyi kablolarındaki Dikkatli bi şekilde emin olarak yerine oturtuyoruz . .
Akü bağlantılarını yaptık malum gece saat 1i geçti oyalanarak yaptık .Sürpriz




Sonra iç havalandırmaları değiştiricektik arkadaşa usta demiş torpido tamamen inicek yok bilmem ne

El freni tabancasını değişcektik saat çok geç oldu onu başka zamana bıraktık . Direksiyon logosunu ve beyazlamış olan yolcu cam açma düğmesini karbon kapladık geceyi bitirdik . Resim çekcek vaktimiz yoktu pek çünki arkadaş taa karşıdan küçükyalıdan iş çıkışı alibeykoye yanıma geldi forumdan o arakdaşımızda böylece çoğu şeyi hallettik . Anfininde sigortası atmıştı onuda yaptık güzel oldu baya keyifliydi
