Megane 2 Rölantide Titreme ve Çalışmada kararsızlık

boysfunny

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ara 2014
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Iyi Akşamlar

1,6 16V megane 2 aracımda bir aydır takip ettiğim, forumda ve nette yaptığım araştırmalarda sente kaçıklığı ve açı kaydırıcı arızası olduğu kanısına vardığım arıza hakkında görüşlerinizi almak istedim.

Aracı uzun süreli duruşlardan sonra ilk çalıştırdığımda rölanti 1000 ve 300 devir Arasında gidip geliyor zaman zaman stop ettikten sonra 2. Veya 3. Denemeden sonra gaz vererek çalıştırdığım oluyor, yani rölantide bir kararsızlık söz konusu.

Bunun dışında, duraksadığım zaman aracı stop etmeyip boşta bekleme yaparken aralıklarla hafif titremeler olduğunu hissediyorum.

Geçtiğimiz günlerde işten çıktım arada 8 saatlik bir duruş söz konusu marşa bastım devir 0 ile 100 arasında seri bir şekilde indi çıktı ve stop etti. 5-6 denemeden sonra aracı çalıştırabildim.

Yine geçen sabah işe gidecekken marşa bastım çalışmadı birkaç defa denedim yine tık yok araç hafif yokuşta kalmıştı el frenini indirip aracı düzlüğe indirdim yine çalışmadı.Nerden esti bilmiyorum bir kaç Marş denemesi esnasında test moduna aldım test modu sonrası ilk marşta çalıştı.

Sizin bu konuda ki düşünceleriniz nelerdir ?
 
araç ta lpg var mı ki....
 
eğer lpg varsa uzun süreli stoptan sonra ilk calistirmada lpg ile direk çalıştırmayi dene.eger gozlemlerin sonucunda busekilde sorunsuz calisiyorsa benzin pompasini bi kontrol et.soketlerde oksitlenme veya temassislik olabilir.
 
Aracımda lpg var ancak direkt lpgde çalışmıyor daha önce kam mili arızasında yolda kaldığımda tamircim denetmişti.Sonrasında tüpe ve lpgye baktığında ha bu direk gazda çalışmaz demişti.
 
Aracımda lpg var ancak direkt lpgde çalışmıyor daha önce kam mili arızasında yolda kaldığımda tamircim denetmişti.Sonrasında tüpe ve lpgye baktığında ha bu direk gazda çalışmaz demişti.

niye calismiyomus soylemedi mi ustan...tuhaf bi durum..
 
Iyi Akşamlar

1,6 16V megane 2 aracımda bir aydır takip ettiğim, forumda ve nette yaptığım araştırmalarda sente kaçıklığı ve açı kaydırıcı arızası olduğu kanısına vardığım arıza hakkında görüşlerinizi almak istedim.

Aracı uzun süreli duruşlardan sonra ilk çalıştırdığımda rölanti 1000 ve 300 devir Arasında gidip geliyor zaman zaman stop ettikten sonra 2. Veya 3. Denemeden sonra gaz vererek çalıştırdığım oluyor, yani rölantide bir kararsızlık söz konusu.

Bunun dışında, duraksadığım zaman aracı stop etmeyip boşta bekleme yaparken aralıklarla hafif titremeler olduğunu hissediyorum.

Geçtiğimiz günlerde işten çıktım arada 8 saatlik bir duruş söz konusu marşa bastım devir 0 ile 100 arasında seri bir şekilde indi çıktı ve stop etti. 5-6 denemeden sonra aracı çalıştırabildim.

Yine geçen sabah işe gidecekken marşa bastım çalışmadı birkaç defa denedim yine tık yok araç hafif yokuşta kalmıştı el frenini indirip aracı düzlüğe indirdim yine çalışmadı.Nerden esti bilmiyorum bir kaç Marş denemesi esnasında test moduna aldım test modu sonrası ilk marşta çalıştı.

Sizin bu konuda ki düşünceleriniz nelerdir ?
halledebildin mi sorunları. sonucu merak ediyorum paylaşır mısın
 
halledebildin mi sorunları. sonucu merak ediyorum paylaşır mısın

Usta ilgin için teşekkür ederim, neden çalışmadığını sanırım o gün sormadım gece vardiyasından çıktığım için tek derdim eve gidip yatmaktı :D

Bugün yine aynı durumla karşı karşıya kaldım bu sefer araç hiç çalışmadı.Ustam geldi biraz inceledikten sonra benzin pompasından kaynaklanabileceğini söyleyip arka koltuğu söktü ve benzin pompasına giden kabloları temizledi araç sorunsuz çalıştı.Bu arada benzin kesici röle olmadığını lpg bayisine uğrayıp mutlaka araç gaza geçtiğinde benzini kesecek elektronik röle taktırmam gerektiğini aksi taktirde benzin pompasını yakabileceğimi söyledi.

Laf arasında titreme ve rölanti kararsızlığından bahsettim bu problemin çalışmamasını tetikleyip tetiklemeyeceğini sordum. Titreme ve rölantı kararsızlığının boğaz kelebeğinden kaynaklandığını temizlememiz durumunda sorunun çözüleceğini söyledi.Boş bir vaktimde gidip onuda halledicem.

Bu arada ilk defa lpgli araç kullanıyorum gazdan ve lpg sisteminden kaynaklanacak arızalar nelerdir yaşadıkça görüyorum ;)
 
Merhaba ;

Yeni bir konu açmak yerine bunu güncellemeyi tercih ettim, umarım sizlere de faydalı olur.

Aracımda yeni bir sorun daha meydana geldi,bunu es geçmiştim idare ediyorum diyerekten.Ancak araç düşük viteste 1000 ve 2000 devir arası tekleme yapıp stop etmeye başlayınca ustaya gittim.Kalem bobinleri ve bujileri değiştirdi, arızayı gideremeyince sağa sola yönlendirdi.Yeni taktığı parçaları üstünde bıraktırıp Bursa OtoSansit de lpg bayisi olan bir arkadaşımın tavsiyesi ile onun çalıştığı ustaya gittim.1 gün aracımı ona bıraktım durumu görmesi için, ertesi gün aradı aracı alıp 1 hafta denememi istedi.10 Gün geçmesine rağmen herhangi bir sorun çıkmadı araçta gittim ve ödemesini yaptım.

Manyetik kaptör ve tesisatını yenilediğini söyledi. Parça ve işçiliğe toplamda 160 tl ödedim.

Bunun dışında mercekli farlarımda sıkıntı vardı.Bir süre titredi kafasına göre yanıp sönmeye başladı sonra komple gitti sol far.Sağ farda aynı tepkileri veriyordu. Hangi elektrikçiye gitsem bunlarda beyin var beyin yanmıştır diyerekten daha açıp bakmadan fiyat verdi.Kaportacıya gidip tamponun indirtip kendim hallettim.Ampüllerden birisi kısa devre yapmış takılı olduğu balastı da yakmıştı tamamen gitme nedeni oymuş.Diğerinde gözle görülür birşey yoktu ama tedbir olarak indirmişken değiştirdim şu an hiç bir sıkıntı yok.

PqVz15.webp
3DVJOM.webp
b50R9Z.webp
 
Benim aracim da ayni sekilde gec mars aliyor ama stop etme veya calismama gibi durum olmadi her marsa basrigimda calisiyor ama gec calisiyor aracim lpgli sirali sistem var lpg de de asiri tekleme yapiyor lpg de kullanamiyorum bilen arkadaslar yardimci olabilir mi

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Benim aracim da ayni sekilde gec mars aliyor ama stop etme veya calismama gibi durum olmadi her marsa basrigimda calisiyor ama gec calisiyor aracim lpgli sirali sistem var lpg de de asiri tekleme yapiyor lpg de kullanamiyorum bilen arkadaslar yardimci olabilir mi

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Manyetik kaptör ve elektrik tesisatı değiştikten sonra sorunum çözüldü.Ancak sadece lpg de yapıyorsa enjektörlere debi ayarı gerekiyor olabilir.Önce iyi bir lpg bayisine uğrayın.
 
Geri
Üst