Megane 2 Otomatik SORUN

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan manual
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

manual

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2015
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar, 2008 1.6 Benzin/LPG otomatik aracım var istanbul avrupa yakasındayım.

1. sorunum; Ara sıra arıza ışığı yanıyor elektronik arıza diye uyarı veriyor sonra sönüyor
bir keresinde "enjektörleri kontrol ettirin" uarısı çıkmıştı ama diğerlerinde hep "elektronik arıza" uyarısı veriyor
Lpg ve Benzinde de normal seyir halindeyken birden gaz kesiyor 2-3 sn sonra tekrar normale dönüp devam ediyor
sanki gaz bitiyor benzine geçiyor gibi olur ya onun gibi net bir kesme yapıyor.
-Çekiş geberik halde, yakıt çok anormal değil, normal seyir halindeyken gaz tedirgin gibi sanki eski tip karbüratörlü lpglerdeymiş gibi hissediliyor en azından ben hissediyorum(ama ne hikmetse ustalar hissedemedi)
-Dur kalkın çok olduğu zamanlarda yanıyor genelde arıza lambası. Lamba yanıkken bir türlü denk getiremedim sanayide olmayı bu yüzden egzozcudan motor ustasına her yeri geziyorum bulamadılar sorunu.. :sinirli

2. olarakta vites geçişlerinde çok belirgin ve rahatsız edici "tak" sesi var.
Sanırım 2. sorunum şanzıman yağı ve selonoid sensörlerinin değişmesiyle giderilecek
fakat burada da şöyle sorularım var;
-1600TL istediler bu işlemler için. İnternette 2 selenoid 250TL 3 litre yağ 80-90 TL geriye kalan 1200TL işçilik mi? hımm

Fikri/önerisi olan var mı?
 
Merhaba arkadaşlar, 2008 1.6 Benzin/LPG otomatik aracım var istanbul avrupa yakasındayım.

1. sorunum; Ara sıra arıza ışığı yanıyor elektronik arıza diye uyarı veriyor sonra sönüyor
bir keresinde "enjektörleri kontrol ettirin" uarısı çıkmıştı ama diğerlerinde hep "elektronik arıza" uyarısı veriyor
Lpg ve Benzinde de normal seyir halindeyken birden gaz kesiyor 2-3 sn sonra tekrar normale dönüp devam ediyor
sanki gaz bitiyor benzine geçiyor gibi olur ya onun gibi net bir kesme yapıyor.
-Çekiş geberik halde, yakıt çok anormal değil, normal seyir halindeyken gaz tedirgin gibi sanki eski tip karbüratörlü lpglerdeymiş gibi hissediliyor en azından ben hissediyorum(ama ne hikmetse ustalar hissedemedi)
-Dur kalkın çok olduğu zamanlarda yanıyor genelde arıza lambası. Lamba yanıkken bir türlü denk getiremedim sanayide olmayı bu yüzden egzozcudan motor ustasına her yeri geziyorum bulamadılar sorunu.. :sinirli

2. olarakta vites geçişlerinde çok belirgin ve rahatsız edici "tak" sesi var.
Sanırım 2. sorunum şanzıman yağı ve selonoid sensörlerinin değişmesiyle giderilecek
fakat burada da şöyle sorularım var;
-1600TL istediler bu işlemler için. İnternette 2 selenoid 250TL 3 litre yağ 80-90 TL geriye kalan 1200TL işçilik mi? hımm

Fikri/önerisi olan var mı?
Birinci ihtimal gittiğiniz tamirci bu işi yapamıyordur/bilmiyordur. İstanbul veya Ankara'daki anlaşmalı olduğu yerlere gönderiyordur. İşçilik + komisyon + nakliye ücretidir (Eğer yetkili servise gittiyseniz onların özel muamelesi var zaten). İkinci ihtimal bu işi sadece kendisi yapabildiği için ağzını doldurmuştur.
 
Merhaba arkadaşlar, 2008 1.6 Benzin/LPG otomatik aracım var istanbul avrupa yakasındayım.

1. sorunum; Ara sıra arıza ışığı yanıyor elektronik arıza diye uyarı veriyor sonra sönüyor
bir keresinde "enjektörleri kontrol ettirin" uarısı çıkmıştı ama diğerlerinde hep "elektronik arıza" uyarısı veriyor
Lpg ve Benzinde de normal seyir halindeyken birden gaz kesiyor 2-3 sn sonra tekrar normale dönüp devam ediyor
sanki gaz bitiyor benzine geçiyor gibi olur ya onun gibi net bir kesme yapıyor.
-Çekiş geberik halde, yakıt çok anormal değil, normal seyir halindeyken gaz tedirgin gibi sanki eski tip karbüratörlü lpglerdeymiş gibi hissediliyor en azından ben hissediyorum(ama ne hikmetse ustalar hissedemedi)
-Dur kalkın çok olduğu zamanlarda yanıyor genelde arıza lambası. Lamba yanıkken bir türlü denk getiremedim sanayide olmayı bu yüzden egzozcudan motor ustasına her yeri geziyorum bulamadılar sorunu.. :sinirli

2. olarakta vites geçişlerinde çok belirgin ve rahatsız edici "tak" sesi var.
Sanırım 2. sorunum şanzıman yağı ve selonoid sensörlerinin değişmesiyle giderilecek
fakat burada da şöyle sorularım var;
-1600TL istediler bu işlemler için. İnternette 2 selenoid 250TL 3 litre yağ 80-90 TL geriye kalan 1200TL işçilik mi? hımm

Fikri/önerisi olan var mı?


Hocam öncelikle geçmiş olsun. Bende 2004 1.6 dinamik lpg li var.ilk aldığımda arabayı çok sıkıntılıydı gazdan ayağını çekince stop eder di gaz da tekler di gereksiz Elektirik ağrızazı verirdi bıkmıştım artık. Birgün Ankara'da ikizler otoya götürdüm reno sevisi araç bilgisayara bağlandı hatalar düzeltildi sensörler değişti ama yine aynıydı. Fark ettik ki sigorta kutusuna su kaçmış o tamir edildi araç Elektirik yönünden normale döndü ama hala tedirgin ve sıkıntılı çalışıyordu en son usta fark etti yazılımda sıkıntı varmış araç çoğu parçayı tanımıyor okuyamıyor demişti 30 liraya yazılım atıldı geldi araba canavar maşallahı var.
Tabi çok usta gezdim her biri bir anı bırakmış arabada kimi bujileri sıkmamış kimi hava filtresi hortumunu oturtmamış kimi motorun vidasını sıkmamış [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Araç iç dış komple temizlemeye gitti orada motor da yıkandı bir kaç gün sonra da motor ustasında triger filan değişirken motor yıkama ücretsiz hediyesiymiş (çok lazım ya..) orada yıkandı
daha sonra bu aksaklıklar başladı.. Bir yerlere su kaçmasıyla alakalı oksitlenme vs. olabilir gibi de geliyor forumlardan okuduğum kadarıyla..

İstanbul avrupa yakasında önerebileceğiniz usta var mıdır bu işlemlere/sorunlara bakabilecek?
 
Anadolu yakasinda selenoid degisimi 600tl sanayide. Avrupa yakasinda bu fiyata bulunur illaki
 
Anadolu yakasinda selenoid degisimi 600tl sanayide. Avrupa yakasinda bu fiyata bulunur illaki

Bu fiyata yağ değişimi de dahil oluyor mu? yağ boşaltılmadan selenoid değiştirilemiyormuş sanırım
 
Bir de yetkili serviste tespit yaptır gel diyor bazı ustalar, arıza lambası sabit şekilde yanmıyor yetkili serviste tespit edebilirler mi pcye bağlayarak ve tespit ücreti ne kadar oluyor bilen var mı?
 
Selenoid ve yag fiyati dahil fiyat tabiki. Yagi bosaltmadan sanzimanin icine ulasamazsiniz zaten
 
Bir de yetkili serviste tespit yaptır gel diyor bazı ustalar, arıza lambası sabit şekilde yanmıyor yetkili serviste tespit edebilirler mi pcye bağlayarak ve tespit ücreti ne kadar oluyor bilen var mı?
"Yetkili servise tespit yaptır" diyen usta değildir, otomatik şanzıman hakkında en ufak bilgisi yoktur. Uzak durun. Otomatik şanzıman yağı değiştirilirken veya seviye kontrolü yapılırken şanzıman sıcaklığının (maksimum) 60C'ye ulaşması gerekir. Bunun tek kontrol yöntemi de clip cihazıdır. Ayrıca yağ değişiminden sonra şanzıman yağ km'sinin sıfırlanması gerekir. Bunları bilmeyen biri selenoidlerin nasıl değiştirileceğini hiç bilmez.
 
Bir de yetkili serviste tespit yaptır gel diyor bazı ustalar, arıza lambası sabit şekilde yanmıyor yetkili serviste tespit edebilirler mi pcye bağlayarak ve tespit ücreti ne kadar oluyor bilen var mı?
Yetkili servis haric ozel servislerde de var hatta bazi iyi elektrikcilerde bile var . ben 2 ay once ozel serviste 20 tl verip cihaza baglattim ariza tespiti icin

LG-H525 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst