Megane 2 ön tarafta sallanma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gns
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gns

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2014
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Öncelikle herkese selam forumda yeniyim yurt dışında yasıyorum. 10 gün önce 2004 model megane 2 benzin 1.6 16v araç satın aldım. ilk bakımları için ustaya gittiğimde yağ, yağ filtresi,hava filtresi, ön balatalar değiştirildi. ekstra olarak sol ön lastikteki salıncakta problem vardı sanırım takozu değiştirilip teker sabitlendi.Daha önce lastik hareket ediyordu frene bastığım zaman tak diye bir ses geliyordu.Bakımdan sonra araç ile test sürüsüne çıktığımda ön tarafta aşırı bir sallantı olduğunu fark ettim.Gaza bastığım zaman 2bin devir civarında yoğun bir sallantı var devri yükselttiğim de sarsıntı azalıyor ama tam olarak kesilmiyor, boşa aldığım zaman arabayı hiçbir sarsıntı kalmıyor.Usta ile tekrar görüştüm ve durumu anlattım parçaları tekrar kontrol etti ama bir sorun olmadığını söyledi ve rot blans yapılması gerekiyormuş. Bugün rot balans yaptırmama rağmen sorun halen devam etmekte.Sorun sadece ön tarafta var, vitese takıp gaz bastığımda sallanmaya başlıyor.Konu hakkında fikirlerinizi bekliyorum tşk...
 
Araba böyle dalgalı dalgalı gidiyor değil mi .
1 kere başıma geldi sonra yapmadı .

Bu zaman aralığında lastik değiştirirken balans falan oldu. Bir daha da hissetmedim . Aracım 1.6 sedan dinamik.
 
Evet ön taraf dalgalı gidiyor.Lastikleri değiştirip test ettim ama sorun devam ediyordu.Dediğim gibi araç boşta giderken sarsıntı yapmıyor ama viteste oldugu zaman 2bin dewir aralagında sallanma belirgin şekilde hissediliyor... aks veya aktarım organları ile ilgili bir sorun olabilir mi?
 
Baskı balatadan yapma ihtimali yüksek olabilir.
Ayrıca şuna bi baktırın alt takımdan salıncakların durumu nasıl bu sebepten dolayıda olabilir ama belirli bi devirde demişsiniz o yüzden bundan olma ihtimali düşük
Rot balanss dicektim zaten rot balans ayarı yapılmış o yüzden dicek pek fazla bişeyim kalmadı
 
Boşa alınca geçtiğine göre , önce şanzman takozu sonra akslara baktırın.Büyük ihtimalle aks ..
 
Eğer gaza basınca kasada sarsıntı varsa kesinlikle aks kafalarından kaynaklı.Yok sarsıntı direksiyonda ise o zaman ön takım veya balansla ilgilidir.
 
öneriniz nedir sadece aks kafalarını mı değiştirmem yeterli olur mu yoksa sol aksi komple değiştirmeli miyim ?
 
öneriniz nedir sadece aks kafalarını mı değiştirmem yeterli olur mu yoksa sol aksi komple değiştirmeli miyim ?
Eğer akslardansa sağlam bir aks tamiri yapan ustada halledebilirsiniz.Çünkü orjinalleri çok pahalı.
 
Tamir şansım yok şuan internetteki fiyatlara baktım zaman 150 tlye ön sol aks olduğunu görüyorum bunların orjinal ürün olduğunu düşünmüyorum ama beni 1 sene idare eder sanırım. Şuan yurt dışında olduğum için tanıdığım düzgün bir usta da yok buradakiler açıkçası bu işten anladıkları söylenemez. Usta aracı lifte kaldırdığında sol aksı salladığı zaman motora yakın tarafta bir tıkırtı ve aksata sallanma var tekerleği biraz döndürdüğünde bu tıkırtı kesiliyor biraz daha döndürdüğü zaman tekerleği tıkırtı tekrar gelmeye başlıyor. Ustanın teşhisi motora yakın olan taraftaki olan aks kafasının değişmesi, benim sorum bu yeterli olur mu yoksa mafsal dediğimiz o lale nin de hasarlı olup olmama ihtimali değişmesi gerekir mi ? Aracı bu gün bir kez daha test ettim kalkış esnasında direksiyonu sola yada sağ tarafa tam kırıp hızlı bir şekilde kalktığımda sol ön tekerde atlama var sanki tak tak ses geliyor sağ taraf sadece patinaja sarıyor bunun nedeni kesin iç aks kafası mıdır? ve hala yüksek hızlarda on taraftaki sallanma devam ediyor
 
Kesinlikle aks kafalarından kaynaklı.Piyasada dedikleriniz orjinal aks değiller.Karar size ait..
 
Geri
Üst