- Katılım
- 10 Şub 2014
- Mesajlar
- 86
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 41
Herkese iyi forumlar aracımın geri vites müşürü arızalıydı onu yaptırmak için tamircime gidecektim aracımı çalıştırırken ön konsoldan "tak tak tak" diye bir ses geldi malum illa bi yeri bozuk kalacak diğerinin yapılacağını anlayınca bari buram bozulsun dedi. tamirciden dönünce forumlarda araştırmaya başladım olayın klape motoru olduğuna kanaat getirdim ancak bununla ilgili resimli bi açıklama göremeyince hem kendim uğraşayım hem de resim çekip paylaşayım istedim.
öncelikle torpidoyu söktüm ve anlatıldığı gibi klape motoru sol taraftaydı. motoru; iki altta bir de sağ üstte olmak üzere 3 vida tutuyor. motoru söktükten sonra açmak kolay tırnakları nazikçe açtırarak çekerseniz sorunsuz açabilirsiniz. ancak şuna dikkat edin etiketli bölüm üstte olsun açarken çünkü dişliler aşağıda olacağı için düşüp dağılmaz motor zaten etiketli bölüme vidalı onun düşme şansı yok. ben kırık dişli parçasını yerine yapıştırdım şimdilik maaşallah sıkıntısız çalışıyor. değiştirmek isterseniz de yaklaşık 50 60 tl kendiniz kolaylıkla değiştirebilirsiniz. motoru yerine takarken dişli oturmazsa vida yataklarını üst üste tutun kontağı açın dişli dönmeye başlayacaktır tam yerine gelince direk kontağı kapatın sonra da vidaları sıkın. herkese kolay gelsin.
eğer büyük dişlinin benimki gibi bir dişi kırıksa ya da yanyana iki dişi şimdi anlatacağım yöntemi de kullanabilirsiniz;
büyük dişli tam tur dönmüyor bu da demek oluyor ki kırık bölümü kullanılmayan yere denk getirirseniz sorun ortadan kalkar peki bunu nasıl yapacağız kullanılmayan bölümü nasıl anlayacağız?
o da şöyle olacak; dişlinin bir tarafında dişler arasında beyaz yağ göreceksiniz (resimde de görünüyor) işte kullanılmayan bölüm burası oluyor. şimdi dıştaki siyah dişliyi sabit tutup büyük beyaz dişlinin altına düz ağız bir tornavida sokarak dişliyi yerinden çıkartın ve kırık olan yeri yağın olduğu yere denk getirerek tekrar takın.
şimdi klape motorunu toplayıp deneme yapabilirsiniz.
inşallah sizlere faydası dokunur.
öncelikle torpidoyu söktüm ve anlatıldığı gibi klape motoru sol taraftaydı. motoru; iki altta bir de sağ üstte olmak üzere 3 vida tutuyor. motoru söktükten sonra açmak kolay tırnakları nazikçe açtırarak çekerseniz sorunsuz açabilirsiniz. ancak şuna dikkat edin etiketli bölüm üstte olsun açarken çünkü dişliler aşağıda olacağı için düşüp dağılmaz motor zaten etiketli bölüme vidalı onun düşme şansı yok. ben kırık dişli parçasını yerine yapıştırdım şimdilik maaşallah sıkıntısız çalışıyor. değiştirmek isterseniz de yaklaşık 50 60 tl kendiniz kolaylıkla değiştirebilirsiniz. motoru yerine takarken dişli oturmazsa vida yataklarını üst üste tutun kontağı açın dişli dönmeye başlayacaktır tam yerine gelince direk kontağı kapatın sonra da vidaları sıkın. herkese kolay gelsin.
eğer büyük dişlinin benimki gibi bir dişi kırıksa ya da yanyana iki dişi şimdi anlatacağım yöntemi de kullanabilirsiniz;
büyük dişli tam tur dönmüyor bu da demek oluyor ki kırık bölümü kullanılmayan yere denk getirirseniz sorun ortadan kalkar peki bunu nasıl yapacağız kullanılmayan bölümü nasıl anlayacağız?
o da şöyle olacak; dişlinin bir tarafında dişler arasında beyaz yağ göreceksiniz (resimde de görünüyor) işte kullanılmayan bölüm burası oluyor. şimdi dıştaki siyah dişliyi sabit tutup büyük beyaz dişlinin altına düz ağız bir tornavida sokarak dişliyi yerinden çıkartın ve kırık olan yeri yağın olduğu yere denk getirerek tekrar takın.
şimdi klape motorunu toplayıp deneme yapabilirsiniz.
inşallah sizlere faydası dokunur.