- Katılım
- 22 Kas 2016
- Mesajlar
- 72
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
Merhaba arkadaşlar. 2007 Megane 2'nin yağ bakımını yaptıralı yaklaşık 5.000km oldu. Fakat ustanın motora koyduğu yağ tam sentetik 5W-40 (Elf) Yalnız son zamanlarda şöyle bir sorunla karşılaştım. Yağ çubuğunu çektiğimde hafif hafif beyaz buhar yada duman veriyor. Araç henüz 140.000 km de. LPG yok. Bu durumu araştırdım.
İnternet dünyasından öğrendiğim yorumlara göre;
1. Sübap lastikleri aşınmış olabilir
2. Sekmanların değişmesi gerekebilir
3. 5W-40 Tam sentetik yağlar ince olduğu için buhar ve duman yapar
4. Kompresyon basıncına baktırın.
Bende vakit kaybetmeden kompresyon testi yaptırdım. Megane 2 Benzinli 1.6 16V motorların kompresyonu araştırmalarıma göre 10:1 yani 1ATM = 14,69PSI, Kompresyon cihazı ATM cinsinden ölçüm yapıyor. Kompresyon test sonucu Triger tarafındaki ilk silindirde 8,5atm, diğer 3 silindirde 9atm çıktı. Yani 1. Silindir 125psi, diğer 3 silindir 132psi çıktı. Normalde 4 silindirinde 146psi çıkması gerekiyor ama bu fabrikasyon değerler. Benim aracım 10 yaşında. Motor kompresyonuna bakan usta, motorun kompresyonunun yaşına göre normal olduğunu fakat yağ buharının neden geldiğini anlamadığını söyledi.
Bende farklı bir ustaya götürdüm. Komresyon değerlerini söyledim. Yağ ince gelmiş olabilir dedi. Birde tam sentetik motor yağlarının motorda 10W-40'a göre çok daha iyi temizlik yapabilme özelliği olduğunu ve kurum tortu temizleme kabiliyetinin yüksek olduğunu belirterek, yağ sıyırıcı sekmanın gömlekle arasında kalan tortuyu temizlemiş olabileceğini bu nedenle yanma hücresinde belki damlacık halinde kalan yağın yanıp karterden buharlaştığını söyledi.
Ne yapalım dedim? Yağı değiştir dedi. Şimdi bakım yapılalı 5.000 km oldu. Daha önceden bu buhar yada duman herneyse o yoktu. Bakımdan sonra icat oldu. Ayrıca egzoztan duman atmıyor. Kışın buhar yoğunlaşmasından dolayı su damlacıkları oluyordu egzozda ama yazın çok erken saatlerde 04:00 gibi sabah saatlerinde kontak açınca bakıyorum, su damlası oluyor egzozda. Buna da normal dediler.
Şimdi bana bir akıl verin. Ne yapmalıyım? Bu yağı 5W-40 tam sentetik yağı boşalttırıp yerine yeni yağ koymalımıyım? Yeni yağ koyarsam 10W-40 mı alayım? Biliyorsunuz sanayi ortamı acımasız. Maddi olarak zarara uğramak istemiyorum. Bilgi verebilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Saygılar.
İnternet dünyasından öğrendiğim yorumlara göre;
1. Sübap lastikleri aşınmış olabilir
2. Sekmanların değişmesi gerekebilir
3. 5W-40 Tam sentetik yağlar ince olduğu için buhar ve duman yapar
4. Kompresyon basıncına baktırın.
Bende vakit kaybetmeden kompresyon testi yaptırdım. Megane 2 Benzinli 1.6 16V motorların kompresyonu araştırmalarıma göre 10:1 yani 1ATM = 14,69PSI, Kompresyon cihazı ATM cinsinden ölçüm yapıyor. Kompresyon test sonucu Triger tarafındaki ilk silindirde 8,5atm, diğer 3 silindirde 9atm çıktı. Yani 1. Silindir 125psi, diğer 3 silindir 132psi çıktı. Normalde 4 silindirinde 146psi çıkması gerekiyor ama bu fabrikasyon değerler. Benim aracım 10 yaşında. Motor kompresyonuna bakan usta, motorun kompresyonunun yaşına göre normal olduğunu fakat yağ buharının neden geldiğini anlamadığını söyledi.
Bende farklı bir ustaya götürdüm. Komresyon değerlerini söyledim. Yağ ince gelmiş olabilir dedi. Birde tam sentetik motor yağlarının motorda 10W-40'a göre çok daha iyi temizlik yapabilme özelliği olduğunu ve kurum tortu temizleme kabiliyetinin yüksek olduğunu belirterek, yağ sıyırıcı sekmanın gömlekle arasında kalan tortuyu temizlemiş olabileceğini bu nedenle yanma hücresinde belki damlacık halinde kalan yağın yanıp karterden buharlaştığını söyledi.
Ne yapalım dedim? Yağı değiştir dedi. Şimdi bakım yapılalı 5.000 km oldu. Daha önceden bu buhar yada duman herneyse o yoktu. Bakımdan sonra icat oldu. Ayrıca egzoztan duman atmıyor. Kışın buhar yoğunlaşmasından dolayı su damlacıkları oluyordu egzozda ama yazın çok erken saatlerde 04:00 gibi sabah saatlerinde kontak açınca bakıyorum, su damlası oluyor egzozda. Buna da normal dediler.
Şimdi bana bir akıl verin. Ne yapmalıyım? Bu yağı 5W-40 tam sentetik yağı boşalttırıp yerine yeni yağ koymalımıyım? Yeni yağ koyarsam 10W-40 mı alayım? Biliyorsunuz sanayi ortamı acımasız. Maddi olarak zarara uğramak istemiyorum. Bilgi verebilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Saygılar.