Megane 2 HB 1.4 Son Hız 130

Triger Kayışı

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2015
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Selam arkadaşlar. aracı 2015 eylül ayında aldım. o zaman acemi olduğum uzun yolda test etmek aklıma gelmedi.
aracın sürekli kafasına göre servis ışığını yakması vs sorunlarına alıştım. fakat debriyaja bir türlü alışamadım. milimetrik bir kavrama noktası var ve halen ara sıra patinaj ile kalkıyorum.
bir çok sorum var fakat öncelikle ve en önemli sorunum için konu açma ihtiyacı duydum.

aracım 5. vites 4-5 devirde iken en fazla 130km ye çıkıyor. bayır aşağı 140-150 yapıyor ama motor patlayacak diye boşa atıyorum veya frenliyorum.

Vitesi 2 ila 3 devir arasında değiştiriyorum zira 4 te araba bağırıyor.

geri vitese bazen geçmiyor ve çok yukarıda kavradığından baskı balatadan şüphelendim. servis baskı balata idare eder dedi bazı testler yaptı gider bu daha dedi.

hız tutkunu değilim fakat bunun bir sorun olup olmadığını bilmek istiyorum. zira youtube ta 1.4 motor ile 180-200-210km görenler var.

servise henüz hız konusunda danışmadım. araç 69binde ilk sahibi bir bayanmış, ben 3. sahibiyim.
 
Motor açılmamış olabilirmi ? motor sağırlaşmışsa fazla hızlı gitmez ve bağırıryani dediğiniz gibi yapar
 
Motor açılmamış olabilirmi ? motor sağırlaşmışsa fazla hızlı gitmez ve bağırıryani dediğiniz gibi yapar

bu durumda carbon clean, rektefiye, motor yaptırma gibi terimlere yöneleceğiz anlaşılan. sağır motor araştırmam sonucunda çoğu markada aynı yazdığım gibi konular açılmış olduğunu gördüm, baskı balata ve motor yaptırma %50 şer payla çözüm olmuş durumdalar. Baskı balataya servis 800 lira fiyat çıkardı. motor yaptırma konusunda fiyatlar ne durumdadır acep?
 
Hocam aynı araçtan bendede var 1.4 16v 168 binde hız olarak çok rahat 180km görüyorum motorun sagırlasması söz konusu olabilir ama bazen geri viteste geçmeme oluyor diyorsun ve hızlanma sorunu var devir yükseliyor ama araç hızlanmıyor bunun açıklaması baskı balata bitmiştir egzoz boşaltım kısmında tıkanıklık olabilir bana sorarsan egzoz kısmını göster
 
Hocam aynı araçtan bendede var 1.4 16v 168 binde hız olarak çok rahat 180km görüyorum motorun sagırlasması söz konusu olabilir ama bazen geri viteste geçmeme oluyor diyorsun ve hızlanma sorunu var devir yükseliyor ama araç hızlanmıyor bunun açıklaması baskı balata bitmiştir egzoz boşaltım kısmında tıkanıklık olabilir bana sorarsan egzoz kısmını göster

teşekkürler. önce baskı balatayı değişelim sonra egzoz boşaltım kısmını da gösterelim. bir arkadaşım direk sat arabayı hiç uğraşma dedi. canım sıkkın.
 
Hocam öyle sürekli sorun çıkartan bir araç değildir araçtan soğumayın hemen ben takıntılı birisiyim biyerde ses duysam hemen giderim gösteririm ama öyle büyük sıkıntılar açmadı şimdiye kadar her aracın açacağı sorunları açtı o yüzden kafaya takmayın baskı balata yi değiştirin sonra boşaltım sistemine baktığın inşallah sorununuz çözülecektir
 
Baskı balatan sıyırıyor kardeşim ondan gitmiyor araban balata bitmiş


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bu modeller böyle 5. Vites 3.000 devirde 100-110 km arası hızda giderler daha fazlasını basmak istersen devir arttığı için bağırmaya başlar.. Bu modellere 1.6 lar da dahil 6. vitesi koymayıp 250 gösterge koyan mühendisin kulaklarını çınlatmak lazım.

5. vites 5.000 6.000 devirde 160 - 180 arası bir hıza ulaşabilirsin. Daha fazlası hayatta kalman açısından zararlı.. Bence araban gayet normal.

Bende bu aracın aynısını kullanıyorum Otobanda yukarıda bahsettiğim devirler arasında 180 km hıza rahatlıkla ulaştım ;)

debriyaj olayına gelince bunlar hidrolik sistemle çalışır Debriyaj yenide olsa bitmeye yakında olsa hep aynı noktada kavrarlar. Deb balatasının bitmesini pedaldan anlayamazsın.
 
Baskı balatanın değişmesi gerekiyor...
 
anlattığına göre araç 4000 devri geçince sen ayağını gazdan çektiğin için 130 u geçemiyorsun. yokuş aşağı da aynı hızda aynı devirse zaten baskı balata bitik ihtimali diye bir şey yok. bu aracın şanzuman oranları bu demek ki. eski aracımda 95 km'de 3000 devri geçiyordu. paniğe gerek yok
 
Geri
Üst