Megane 2 dinamik tampon boyama

musa-kalkan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2016
Mesajlar
184
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Arkadaşlar merhaba 2005 model aracimin topmpondaki gri renkli yeri boyamak istiyorum uygun siprey boya varmidir bu bölgeyi boyayan bir arkadaş varmi
 
Sanayilerde istediğin boya kodunda sprey oto boyası ve verniği satarlar. 15-20 liralık sprey boya ile tüm tamponu boyarsın.
Daha önce başka bir aracımda komple tampon boyamıştım.
Tamponun boya sonrası temiz görünmesi için boyamadan önce zımpara da çok önemli.
Astarı ve normal katı en az 2 kat atmanı ve her attığın katta en az 15-20 dk beklemeni öneririm. Böylece çok daha uzun ömürlü olur.
 
Hocam sanayide boyacıya rengine uygun bir boya yaptır. Sprey tüpe koydur. Çıtaları sök güzelce zımparala, önce 200 sonra 400 at 2 kat astar vur yine bi 600 at pürüz gider. Sonra 2 kat boya vur yarım gün kurut tamamdır.
 
sprey boyayı koduna uygun yapıldığını bilmiyordum astar boyası da sprey olarak var mı sadece gri bölgeyi boyamak istiyorum gri bölgeyi sökmek için komple tamponu sökmem gerek sanırım
 
sprey boyayı koduna uygun yapıldığını bilmiyordum astar boyası da sprey olarak var mı sadece gri bölgeyi boyamak istiyorum gri bölgeyi sökmek için komple tamponu sökmem gerek sanırım

Dostum detaylı anlatayım aklındaki soruların cevaplarını içinden çıkartırsın.

Tamponu sökmen gerekmez boyayacağın yeri kağıt bant ve gazete ile maskelersen yine boyayabilirsin.

Önce boya vurulacak yeri güzel yıka toz toprak çamur kalmasın sonra herhangi bir sürtme ezik büzük varsa onlara macun çekeceksin. Sonra kalından en inceye sonuncuyu sulu olarak zımpara yapacaksın.
Ezik olmadığını farz edelim. Alan küçük olduğu için ve ezik olmadığı için direkt önce 1200 sonra 1500 zımpara ile sulu olarak güzelce zımparalarsan yüzey boyanacak kadar pürüzsüz duruma gelir.
Zımparadan sonra boyanacak parça tozdan arındırılması için tekrar güzelce yıkanır.


Boyanacak parça toz olmayan rüzgarsız kapalı bir mekanda yere parelel olacak şekilde koyulur altına gazeye kağıdı koyarsan yerden toz kalkmaz ilk astar katı çok ince atılır.
Astar dediğimiz şey boyanın zımparalanmış yüzeye güzel tutunması için çok ince gelişigüzel atılan ilk kattır.
Unutmadan boyayı her sıkmadan önce bol bol çalkala ki tortu oluşmasın.

Astar katının 15-20 dk kadar kuruması beklenir hafif dokunduğunuzda ele yapışmıyorsa kurumuştur.

Artık gerçek katı atabiliriz. Burada önemli olan sprey 30-40 cm uzaktan parçaya dik olarak değil de 45 derece gibi bir açıyla ve hiçbir yerinde duraksamadan devamlı aynı hızda hareket ederek boyayı parçaya eşit olarak dağıtmaktır.
Aynı yerde 1 saniye fazla beklemek demek boyanın fazla kalın olup akması demektir. 1. katı çok kalın olmayacak şekilde bu yolla atıp tavsiyem 30 dk beklemen.
Kuruyunca 2. katı biraz daha kalın aynı yöntemle atılabilir. En son kurumada bekleme süresi 1 saati bulsun.

parçanın parlak olmasını istiyorsan boya vurduğun gibi yine 2 kat parlak vernik atabilirsin
yok orjinal gibi mat durmasını istiyorsan ki bunu tavsiye ederim mat verniği yine ince 2 kat olarak vur ve yine 1 saat kurumaya bırak.

En son elinle kontrol et yapışmıyorsa güle güle kullan.

Görsel olarak youtube da videolar var. Uygulamaları oradan görebilirsin.
 
çok teşekkür ederim megane2 hayallerimin arabası ve ben buradayım demesini isterim çok teşekkürler bu açıklama yeterli oldu
 
kapılardaki çıtaları sökebiliyor muyuz gri olan
 
Geriye doğru itersen tırnakları yuvalarından kurtulacaktır.
veya yumuşak bir cisimi çekiç ile ön tarafından geriye doğru çıtaya dayayıp ufak ufak tıklarsan yine kurtulur yuvasından.
 
Son düzenleme:
aracın arkası yönünde tıklatarak doğru anladım değilmi
 
Aynen öyle
 
Geri
Üst