Öncelikle nacizane fikrim Aracınıza 17 jant takmamanızdır. Çünkü arabanızda turbo yok. Stock atmosferik motorlu arabayı 17 jant bi hayli kasacaktır. Turbolu olsa araba o zaman takardınız. Sizin araca gidebilecek en uygun lastik 205-55-16’dır. Ama yok illa takacam diyorsanız 205 taban 40 veya 50 yanak lastik size uygun degildir. Sizin aracınıza en uygun 17 Jant ebatı 225-45-17’dir.
Bu benim kendi görüşüm gelelim sizin dediginize;
Bu forumun eskilerinden çoğu kişinin tanıdığı Anıl isimli arkadasın Ebh Plakalı arabasında şuan 17 Jant + 225-45-17 lastik + Eibach sportline marka önler 4.5 arkalar 3.5 cm basan spor yay var. Kendisiyle yakın Mühitte oturdugumuzdan sık sık görüsüyoruz. Arabasını deneme sansımda oldu gerçekten araba yola çok iyi yapışıyor geniş taban lastikten dolayı ve istedigin gibi viraja girdiginde Atma,yatma kesinlikle yok. Tek sıkıntısı Konfor yönünden. Araba oldukça sert olmuş çünkü en ufak çukuru taşı esneme yapmadıgı için lastik hissedebiliyorsunuz kokpitten. Megane 2’nin orjinali diğer marka araçlara göre oldukça yüksek zaten spor yayla anca Diğer marka araçların kıvamına geliyor yani 3.5 cm spor yay boşu boşuna masraftır. Araçta herhangi bi kasma yığılma yok. Yada Motor gücü yüksek ve turbo dizel oldugu için biz hissetmiyoruz. Ama şunu söyleyebilirimki Aracın hızlanmasını 1 1.5 saniye kadar geciktirebiliyor geniş taban lastikten dolayı.
Spor yay’dan sonra titreme sorunuda vardı araçta özellikle 2. vitesten 3. vitese geçerken titriyordu araç fakat Rot-Balans ayarına girdikten sonra titreme büyük ölcüde geçti. Simdi Hissetmesi çok güç çok az titreme var oda Aracın Torku yüksek oldugu ve aks kafaları uzun geldiği için yapıyor. Onunda tek yolu Aks kafalarını tornacıda Spor yay’a göre tornalatmak fakat bu işin geri dönüşü yok orjinale dönmek isterseniz yeni aks kafası almanız lazım..
Umarım yaptığım bu acıklama sizin kafanızdaki soru işaretlerini geçirmiştir..