Megane 2 aracima jant lastik

theblacksea

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2013
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar 2004 model megane 2 aracım avr aracım 65000 de benzinli aracıma 17 jant takmayı nplanlıyorum fakat karasızlık içinde kaldım fazla alcaltmak ıstemıyorum aracın zaten ön takımlarından gelen tıkırtı seslerını kesemıyorum esnemezse daha fazla ses yapma ıhtımalı varmı.. yada 17 jant koyunca 3cm yay ile düşürsem araç normal halinden daha mi alçak olur . bana fikir verebilirmisiniz. Ekli dosyayı görüntüle 10091
 
215 / 45 / 17'' ebatı ile 3.5 cm spor yay kullanaiblirsiniz ama lastik yanağı inceleceğinden konforda biraz eksilme olacaktır onun dışında görsel olarak güzel görüncektir
 
ılgınıze fıkrınıze cok tesekkur ederım.. bı sorum olacak dedıgınız jant lastıgı orjınal yaylarıyla koysam araba cokmu yukselır..
 
205 50 17 jant ve 3.5 luk yayla basık güzel görünebilir..
 
Megane 2 cabrio janları 17 ve çok güzel duruyor orjinalden şaşmayın tavsiye ederim çok hafifte alçaltırsanız mükemmel duracaktır ancak megane 2 cabrio jantlarına bakmadan jant almayın ;)
 
Öncelikle nacizane fikrim Aracınıza 17 jant takmamanızdır. Çünkü arabanızda turbo yok. Stock atmosferik motorlu arabayı 17 jant bi hayli kasacaktır. Turbolu olsa araba o zaman takardınız. Sizin araca gidebilecek en uygun lastik 205-55-16’dır. Ama yok illa takacam diyorsanız 205 taban 40 veya 50 yanak lastik size uygun degildir. Sizin aracınıza en uygun 17 Jant ebatı 225-45-17’dir.

Bu benim kendi görüşüm gelelim sizin dediginize;

Bu forumun eskilerinden çoğu kişinin tanıdığı Anıl isimli arkadasın Ebh Plakalı arabasında şuan 17 Jant + 225-45-17 lastik + Eibach sportline marka önler 4.5 arkalar 3.5 cm basan spor yay var. Kendisiyle yakın Mühitte oturdugumuzdan sık sık görüsüyoruz. Arabasını deneme sansımda oldu gerçekten araba yola çok iyi yapışıyor geniş taban lastikten dolayı ve istedigin gibi viraja girdiginde Atma,yatma kesinlikle yok. Tek sıkıntısı Konfor yönünden. Araba oldukça sert olmuş çünkü en ufak çukuru taşı esneme yapmadıgı için lastik hissedebiliyorsunuz kokpitten. Megane 2’nin orjinali diğer marka araçlara göre oldukça yüksek zaten spor yayla anca Diğer marka araçların kıvamına geliyor yani 3.5 cm spor yay boşu boşuna masraftır. Araçta herhangi bi kasma yığılma yok. Yada Motor gücü yüksek ve turbo dizel oldugu için biz hissetmiyoruz. Ama şunu söyleyebilirimki Aracın hızlanmasını 1 1.5 saniye kadar geciktirebiliyor geniş taban lastikten dolayı.

Spor yay’dan sonra titreme sorunuda vardı araçta özellikle 2. vitesten 3. vitese geçerken titriyordu araç fakat Rot-Balans ayarına girdikten sonra titreme büyük ölcüde geçti. Simdi Hissetmesi çok güç çok az titreme var oda Aracın Torku yüksek oldugu ve aks kafaları uzun geldiği için yapıyor. Onunda tek yolu Aks kafalarını tornacıda Spor yay’a göre tornalatmak fakat bu işin geri dönüşü yok orjinale dönmek isterseniz yeni aks kafası almanız lazım..

Umarım yaptığım bu acıklama sizin kafanızdaki soru işaretlerini geçirmiştir..
 
Düşüncelerine tek tek katılıyorum Emre kardeşim tebrikler mükemmel bir açıklama olmuş.

Düşündüğünüz jant modelini hangi amaçla kullanacaksınız aracınıza aileniz ilemi yoksa tek tük eş dost ilemi biniyorsunuz 17 inc jant akıbetinde size bir takımda spor yay gerekicek bu işlemler maliyetten çok aracın genel görüntüsü kalitesi ve konforu ile alakalı olacağından söylediğim gibi eş dost ile gezecekseniz jant ve spor yay tam size göre ama araca ailece biniliyor araç yılda 2 defa da olsa uzun yol yapıyorsa ne 17 janta nede spor yaya girmenizi ben tavsiye etmiyorum 16 inc faklı bir jant modeli düşünülebilinir fakat 17 inc jant ben önermiyorum.. Keyifli forumlar..
 
Geri
Üst