Megane 2 2009 1.5 dci enjektör uyarısı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan drakhdar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

drakhdar

Kayıtlı Üye
38-Kayseri
Katılım
4 Kas 2017
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
43
Öncelikle merhaba arkadaşlar. Yaklaşık 2 hafta önce 2009 model 1.5 dci megane 2 sw satın aldım. Ustaların söylediğine göre yeni nesil (fluence) motoru varmış üzerinde ve aracım 6 ileri manuel. Aracı aldıktan sonra deposunu fulldedim. Soruna gelince araçta enjektörleri kontrol edin uyarısı yanmaya başladı. Fakat aracın çekişinde hızlanmasında yada motor sesinde hiçbir sıkıntı yok. Ustalar yakıt aldığım yerin yakıt kalitesinden olabilir dediler. Işık yanıyor aracı durduruyorum ışık sönüyor ve 1 gün sonra yahut 2-3 saat sonra yeniden yanıyor. Forumlara baktığımda kelebekten gaz pedalına birçok şey söylemişler benim kafam karıştı. aracı aldıktan sonra akü triger ve mazot filtre değişimi yapmama rağmen ışık hala haftada 4-5 defa yanıyor. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
 
öncelikle geçmiş olsun
sorunun birçok sebebi olabilir
benim tavsiyem yakındaki bir ustaya uğrayıp bilgisayara bağlatman.
Sorun çözülmüş olsa bile pc üzerinden hataları sildirmeyince tekrar edebiliyor.
Aynı sorun benimde başıma geldi
Gaz pedalı potansiyometre arızası çıktı pc de
komple gaz pedalı değişti, sorun çözüldü
 
Öncelikle merhaba arkadaşlar. Yaklaşık 2 hafta önce 2009 model 1.5 dci megane 2 sw satın aldım. Ustaların söylediğine göre yeni nesil (fluence) motoru varmış üzerinde ve aracım 6 ileri manuel. Aracı aldıktan sonra deposunu fulldedim. Soruna gelince araçta enjektörleri kontrol edin uyarısı yanmaya başladı. Fakat aracın çekişinde hızlanmasında yada motor sesinde hiçbir sıkıntı yok. Ustalar yakıt aldığım yerin yakıt kalitesinden olabilir dediler. Işık yanıyor aracı durduruyorum ışık sönüyor ve 1 gün sonra yahut 2-3 saat sonra yeniden yanıyor. Forumlara baktığımda kelebekten gaz pedalına birçok şey söylemişler benim kafam karıştı. aracı aldıktan sonra akü triger ve mazot filtre değişimi yapmama rağmen ışık hala haftada 4-5 defa yanıyor. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.

Merhaba. Aracınız bu uyarıyı verdiğinde mutlaka bilgisayara bağlatmalısınız. Orada tam olarak nereden kaynaklandığını gösterir. Saygılar...
 
Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Bilgisayara bağlattım. Kızdırma bujisi ağrızası kaydı çıktı. Fakat usta kızdırma bujilerinden olsa araç bu şekilde çalışmaz dedi. Anlamadığımız konu enjeksiyon arızası olmasına rağmen performans kaybı vs olmadığı gibi arada sırada yapması. Şuan sadece yakıt üzerinde duruyoruz. 2 farklı meşhur firmadan yakıt aldık ama bilindiği üzere bayiler kişi malı olduğu için ne kadar kaliteli yakıt alındığını bilmiyoruz. Arıza hala devam ediyor. Eğer çözebilirsem sizlerle paylaşacağım.
 
Bendede ayni sorun mevcut obd cihazi aldim . Krank sensoru arizasi cikiyor . Sensoru degistirmeme ragmen. Yine ayni sorunla karsilasiyorum . 2 gun arac yattiktan sonra 3 cu gun marsa basinca o enjektorleri kontrol edin uyasi veriyor stop edip tekrar calistirdigimda ariza tekrar gelmiyor .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Sanırım problemi bulduk. İlerki zamanlarda gelişmeleri belirtirim. İlginç bir şekilde aracımda dizel partikül filtresi çıktı. Usta ilk defa DPF li megane 2 gördüğünü söyledi. Araçta arıza ışığı yanmasıyla devir 800 den 1000 lere çıkıyordu. muhtemelen DPF temizlemeye çalışıyor dedi. Cihaza bağladık malesef cihazda son megane 2 2008 olarak görünüyor ve k9k motor kodunda partikül temizleme çıkmadı. Aracı 2012 nissan qashqai 1.5 dci k9k olarak gösterip yaklaşık 40 dakika rejenaresyon partikül temizlemeye soktu. Devam ederse sıvı temizlemeyle temizleriz dedi.
 
Sanırım problemi bulduk. İlerki zamanlarda gelişmeleri belirtirim. İlginç bir şekilde aracımda dizel partikül filtresi çıktı. Usta ilk defa DPF li megane 2 gördüğünü söyledi. Araçta arıza ışığı yanmasıyla devir 800 den 1000 lere çıkıyordu. muhtemelen DPF temizlemeye çalışıyor dedi. Cihaza bağladık malesef cihazda son megane 2 2008 olarak görünüyor ve k9k motor kodunda partikül temizleme çıkmadı. Aracı 2012 nissan qashqai 1.5 dci k9k olarak gösterip yaklaşık 40 dakika rejenaresyon partikül temizlemeye soktu. Devam ederse sıvı temizlemeyle temizleriz dedi.
Bununla Geçmiş olsun
 
Evet sorunu çözemedik 2 gün sonra yeniden uyarı ışığı yandı aynı şekilde. Ama anladığım kadarıyla katalitik konvektörüde içine alan bir arıza silsilesi var. Oksijen sensörü ısıtma bujisi ve konvektör arızası veriyor cihaza bağlayınca. işinin ehli bir elektrikçiye yönlendirildim. DPF iptali kullanıcı için faydalı ama çevre için çok zararlı deniyor. mümkün olduğunca iptal ettirmemeye bakacağım. Bakalım nasıl olacak.
 
Sorun termoplonjör rolesi denen şeyin arızası imiş. 20 yıldan fazladır yetkili serviste ustalık yapmış olan ustam ilk defa böyle bir hata gördüm diyor. Arıza ışığının yanmasıyla devir 1000 e kadar çıkıp ufak bir vuru sesi yapıyor ama ses bir zaman sonra kesiliyor. Ustam yeniden arıza ışığı yanıp ses yaptığı zaman getir o kadar önemli bir şey değil dedi. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar var mı?
 
Geri
Üst